{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.070 visninger | Oprettet:

Bilka olie eller mekaniker olie {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt nysgerrig er Bilkas olie fra Shell mm i bedre kvalitet end det man får ved sin lokale mekaniker som mange gange bruger Ftz olie

For det er godt nok en god pris.. Og hvis det er lige så godt kan man lige så godt købe det.

https://www.bilka.dk/søg?tekst=motorolie&cmpid=aw_search_01040206000000000000&gclid=CKL2uLntvs4CFWvicgod7uQP4A

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bilka olie eller mekaniker olie
  • #1   13. aug 2016 Jeg køber via. Landberg.dk
    Castrol olie, han har billige priser forhold til alle andre

• #2   13. aug 2016 Shell er ganske fint, bruger selv ELF til vores Renault men min Ford triller rundt med noget Shell olie, mærket er ikke det vigtigste mere om det overholder de krav der stilles til det fra motorfabrikanten

• #3   13. aug 2016 Sidst jeg fik af vide prisen på olie fra et værksted kostede det over 1500kr for 6 liter... Og det var kun olien.

Jeg smuttede i Harald Nyborg og købte 8 liter Shell olie for under halvdelen af prisen. Og kvaliteten er den samme.

• #4   13. aug 2016 Ja mener den aut Renault skal have 190kr for en liter og jeg giver 330kr inkl fragt for 5 liter, og det er samme olie(mærke type, viskositet) .

• #5   13. aug 2016 Ja det er jo galt så meget de skal tjene på det olie

• #6   13. aug 2016 Bjørn: og de køber olien hjem i 200 liters tromler, så de får den ovenikøbet til en rigtig god pris. Jeg købte den bedste 5W/40 fra Castrol (Titanium FST) da jeg skulle skifte olie og oliefilter for et par måneder siden, og jeg gav 320 kroner for 5 liter. Og den opfylder selv den nyeste VW Longlife norm. En tilsvarende olie koster cirka 150-200 kroner literen på et mærke-værksted, plus at de tager knap 1.000 kroner i timen. Selvfølgelig skal de tjene penge på reservedelene, men det er ikke rimeligt at de skal tjene 100 kroner pr. liter olie.

• #7   13. aug 2016 Original olie til min fiat ducato 2014 koster på værkstedet omkring kr. 250 pr liter inkl moms og den sluger 6-6,5 liter ved skift
    købte det via ebay fra italien sidste gang jeg skulle bruge og slap med 83 kr pr liter ALT inkl herunder fragt - skulle købe en 10 liters pakning hvor der var 10 x 1-litersdunke i pakningen

• #8   13. aug 2016 Kig på hvilke standarder olien overholder.

Det virker tit som om at nogle mennesker antager at hvis Bilka sælger Shell og Gulf olie og Thansen Castrol, så kan det umuligt være kvalitet når det kommer derfra.

• #9   13. aug 2016 Det er jo sådan set latterligt og købe ved mekaniker når man kan købe den absolute bedste olie
    5W/40 fra Castrol (Titanium FST)
    For kun 300,- for 5L

• #10   13. aug 2016 Oftest har de slet ikke samme specifikationer. Så de er ikke altid sammenlignelige.

• #11   13. aug 2016 weboil.dk.

• #13   13. aug 2016 Må sku indrømme jeg er lidt ligeglad med om de tjener på det ellerej ( hvilket jeg mener de gør) jeg nægter at give 2-3 gange prisen for en identisk vare. Og køber ikke historien om at de ikke har en ret god avance på ting som olie og reservedele, samt en urimelig høj timeløn oven i. Meget mulig reservedelspushere ikke tjener guld på det, men det ændre ikke min holdning til hvor jeg handler.

• #17   13. aug 2016 Nu er jeg it leverandør til flere små værksteder, og har derved godt kendskab til deres pris og avancer. Og ved ihvertfald Hella service partner sælger olie til ca 100 pr liter, men de giver selv kun 20/25 pr liter, alt efter hvad det lige er for olie. Så jo der er enorme avancer på olie, også langt mere end på de fleste reservedele.

• #18   13. aug 2016 Ja nogen tjener pengene på nogen....
    nu er det godt nok ved at være omkring 8-9 år siden, men der havde jeg en mitsubishi carisma GDI der brugte en special olie som bl.a. shell solgte - den hed et eller andet og så AH - på tankstationerne kostede den omkring 180 - 200 pr liter.
    fordi jeg var erhvervskunde hos shell med vognmandsforretning så kunne jeg købe olie direkte hos shell og få leveret på firmaadressen.
    den samme olie til carismaen kunne jeg købe direkte hos shell for små 50 kr pr liter alt inkl så længe jeg bare aftog 12 liter og så kunne jeg selv vælge om det skulle være 12 x 1 liter eller 3 x 4 liters dunke jeg aftog.

• #19   13. aug 2016 Jeg er helt enig i at værestederne skal tjene en skilling på reservedele, olie og diverse. Men Landberg kan åbenbart tjene penge ved at sælge mig 5 liter Castrol olie til 300 kroner, så ville det måske være rimeligt at værkstedet tog 450 eller 500 kroner for 5 liter olie, og ikke 1.500-2.000 kroner som ofte er tilfældet.

• #20   13. aug 2016 #19 nu kommer denne snart fra en eller anden smiley

Jamen værkstederne har jo både husleje, dyre maskiner og lønninger de skal betale.........osv osv osv bla bla

• #22   14. aug 2016 Ja er da glad for at jeg ikke rigtig har behov for at besøge værkstedet men klare service og rep selv, i år har jeg alene på den konto sparet omkring 15000 og her snakker vi alm ting som skal gøre på et tidspunkt i henhold tilservice skemaet, det der så pisser mig af( ud over ublu overpriser)er at hver gang jeg henter stumper hos Renault(ikke tit det sker) kommer den samme kommentar om at det kræver special viden og at det kan man ikke selv, men det er nu gået meget godt i 20år...

• kda k
    kda k Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 9 Følgere: 10 Svar: 40
    #23   14. aug 2016 Oliebiksen.dk.
    her får du god castrol olie og profesionel vejledning til billige priser alle ugens dage smiley

Kommentér på:
Bilka olie eller mekaniker olie

Annonce