{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lastbil hastighed på motorvej
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #1   13. jul 2019 Begrænser går ved ca 92 på de fleste lastbiler, ned af bakke og god motion på gaspedal forvirrer styring så de kan rende ca 115.

  • #2   13. jul 2019 #1
    Alle lastbiler er begrænset til 89 km/t. Har de fartpilot, er de nogle gange begrænset til 85 km/t i stedet, fordi fartpiloten kan svinge lidt.

    Din forklaring med forvirret styring ned af bakke lyder lidt alternativ.
    Over 89 km/t, cuttes motorkraften, så den eneste måde at komme over 89, er ved friløb ned af en stejl bakke.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #3   13. jul 2019 Tja, mig og 7 andre kollegaer har anden erfaring, samlet ca 140 års erfaring.


  • #4   13. jul 2019 #3
    Tja, det var i hvert fald ikke tilfældet for den Mercedes Actros jeg kørte i en periode.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #6   13. jul 2019 Sætter de en magnet på det rette sted, eller piller den rette sikring i boksen render de også snildt 120.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #7   13. jul 2019 Skriveren kan også snydes med magnet så data er ugyldig på førerkort.

  • #8   13. jul 2019 Men tilbage til mit spørgsmål, hvorfor stopper Politiet ikke lastbiler der ligger og kører 89 km/t, altså et stykke over det tilladte?

  • #10   13. jul 2019 #8
    hvorfor stopper de ikke en bil der kører 89 km/t på landevejen..?

    der er en tolerance … fik af en ATK at vide der er 10% +3km/t og så næste km/t så blitzer de.. altså 91km/t går på landevej men 92Km/t så får du en hilsen.. så det gælder nok også lastbiler på motorvejen.


  • Kenneth N
    Kenneth N Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 85
    #11   13. jul 2019 Ked af at sige kompressor Knud, du har vist ikke været ude i den virkelige verden meget længe med de historier du holder dig, for de 140 års erfaring er da håbløs bagud...

  • #12   13. jul 2019 Havde engang et job hvor jeg kørte i en Sprinter, registreret som lastbil... Der var en skidesmart fartbegrænser i. Hvis man kørte over 85 km/t, begyndte den at koge kølevandet. smiley smiley smiley

  • #13   13. jul 2019 Som nogen skriver er det pga tolerancerne.
    Jeg kører ca 87km/t og kører rimelig lige med de fleste andre.


  • #14   13. jul 2019 Det værste du kan gøre er: Med personbil og anhænger køre 80 km/h straight på motorvej (som er lovkrav) på de lange stræk hvor lastbiler ikke må overhale.

  • #15   13. jul 2019 Jeg kører 83 km/t på landevej og 90 km/t / tilpasset hastighed på motorvej med trailer.
    Er blevet overhalet af politiet hvor jeg kørte 90 km/t med trailer på motorvej og var den eneste i miles omkreds, og han sagde ikke noget til det.


  • #16   13. jul 2019 Da jeg tog kørekort til lastbil bemærkede jeg ofte at lastbiler fx parkerede på fortorv/cykelsti når de skulle aflevere varer i butikker og på tankstationer. Parkering OG standsning er strengt forbudt ... ALTID på fortorv og cykelsti med et tungt køretøj. Men min kørerlærer sagde at politiet ser igennem fingre med det ... for ellers kan butikkerne ikke få leveret varer. Man kunne så argumentere og sige at vognmanden skal ompakke varerne til en varebil på under 3500 kg ... men det sker så ikke.

  • #17   13. jul 2019 Bare kig på en skraldebil, der er mange ting som ikke er i orden men man ser igennem fingrene med det

  • #20   14. jul 2019 Politiet stopper også lastbiler der kører 89 på motorvejen. Det er bare et spørgsmål om at rende ind i den "rigtige" betjent. Den lastbil jeg kører i er begrænset til 82 Km/t. Men med godt læs og den rigtige bakke kan den coaste med de der ca 110-115.

    Den gamle lastbil jeg kørte i var begrænset til 85 hvis at automatgearet stod til Øko, men 89 hvis at den står til Power

    Lucas J:
    Alle andre lastbil chauffører "hader" også mig når jeg IKKE kan kører hurtigere end 82. Men så slipper jeg bare gassen når de vil overhale, eller sætter farten ned til 60 i de der zoner de ikke må overhale... for så må de pludselig godt overhale da der er 20 kmt forskel på deres fart og min.


Kommentér på:
Lastbil hastighed på motorvej

Annonce