Nyt job- via vennekredsen {{forumTopicSubject}}
Jeg står i den situation, eller har nok selv sat mig i en situation, hvor jeg er en af de første til at modtage en fyreseddel hvis der skulle opstå en sparerunde.
Sagen er den at min leder og jeg havde en kontrovers/uoverenssstemmelse.
Og nu hvor jeg har ferie, sidder jeg og tænker lidt at efter 13 år, er det måske på tide jeg kridter skoene og skifter boldbane.
Jeg har dog ikke rigtig noget drømmestudie. Der er naturligvis ting jeg ikke har interesse i, men når der er noget man lige falder over så er min holdning til jobbet ret neutral.
Jeg er uddannet indenfor lager. Hvor jeg er, er den løn dog ikke noget at råbe hurra for, da jeg samtidig er "opgraderet" til også at sælge, men det praktisk talt ikke noget økonomis- til gengæld mere arbejde.
Jeg har fundet et job som lagermedarbejder, jeg er kvalificeret til mht uddannelse, her er lønnen nok ligeledes ok, men fremtidsmulighederne er nok ikke så voksende med nutidens teknologi.
Jeg har flere gange haft samtalen med min bedste ven om at det måske er på tide at skifte, men at jeg ikke aner til hvad.
Igår sagde han så at de mangler smedelærlinge hos ham, og at de meget gerne måtte hjælpe med at søge. Jeg ved ikke om det var et direkte hint. Umiddelbart heller ikke et drømmestudie, men det kunne da sikkert være spændende nok.
Jeg ved at lønnen som smed er ganske fin, og at de i det firma har rigeligt at lave.
Jeg er dog lidt på bar fod omkring 2 ting.
Jeg er ikke uddannet. Dvs jeg skal igennem 4 år på voksenlærling løn. Det harmonere desværre ikke med at jeg for 2 år siden købte hus. Der er nok tillæg osv, så lønnen er nok ikke helt så lav, men nok ikke tilsvarende min nuværende
Den største hurtel er dog at det er min bedste ven. Vi har spejder som fælles interesse, og arbejder supergodt sammen. Han er "My brother from another mother"
Er der nogen af jer der har skiftet fag, og blevet glade for det? Hvordan fungere det økonomisk?