{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig rustbeskyttelse
  • #1   14. jul 2020 ligner den har været kørt på og dét holder dét ikke til

  • #2   14. jul 2020 Hvad mener du med kørt på?

  • #3   14. jul 2020 dét ligner dét er skrabet af og da du ikke selv har må dét være fordi man har været et sted hvor dét har kunne slides af

  • #4   14. jul 2020 Det er jeg ikke bekendt med at den har været. Bilen er kun 2 måneder gammel. Kan man få Dinitrol til at reparere de steder der mangler, eller er det en større operation med undervognen?

  • #5   14. jul 2020 Måske en billig donkraft der har været deroppe. Ifbm hjulskift . det aer ikke sådan ud når de glemmer et sted ..
    Du kan godt få dem til at klatte det.. men det bliver egen lomme... kør ned og hør dem .. det er de eneste der kan afgøre det for dig


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #6   14. jul 2020 99% sikkert at det ikke er en fejl med påføring af dinitrol, det er som de andre skriver en skade som er kommet på den ene eller anden måde, om det er dig som har ramt noget, eller værksted der har været lige tæt nok på liften eller donkraft er umuligt at sige, men et dinitrol sted vil gerne lave det, du skal dog ikke regne med at de gør det gratis smiley

  • #7   14. jul 2020 Nej jeg ved godt at det kommer til at koste. Det er dog min mindste bekymring. Min frygt er nærmere skade på undervognen

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #8   14. jul 2020 Det ser ikke ud til at noget har taget skade, så det er bare afsted, så får de renset det ned, og smidt noget nyt på smiley
    Du kan altid lige høre dem, om det ligner at andre områder har taget skade


  • #9   14. jul 2020 Det vil jeg gøre. Men vil det kunne beskytte det blottede metalområde på sigt?

    Eller er det bedre at få det meldt som en forsikringsskade og så få et autoriseret værksted til at lave det?


  • #10   14. jul 2020 Spørg hos dinitrol om de kan se noget..
    eller få dit aut værksted til at kigge godt efter..


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #11   14. jul 2020 Andreas K
    Hvis de begynder at svejse osv i noget, så er der større risiko for rust i fremtiden, end hvis de "bare" får det renset godt af, og smider noget ny beskyttelse på smiley
    Tror på ingen måder at forsikringen ville kunne betale sig, medmindre du har 0kr i selvrisiko og at din forsikring ikke stiger ved evt selvforskyldt skader (Det vil den nemlig ret sikkert ryge ind under) Og værkstedet vil nok også bare gøre som beskrevet før, rense af, tjekke og derefter beskytte igen.


  • #12   14. jul 2020 Jeg har 5000 kr i selvrisiko smiley

    Jeg tænker mest på om det kan holde i længden hvis jeg bare får Dinitrol til at klatte noget på.


  • #13   14. jul 2020 Ud fra det billede, så er der intet blottet metal.
    Det ligner mest af alt, at der har været placeret en "løfteklods" forkert, og har skrabet igennem laget af undervognsbehandlingen. Hvilket også forklarer hvorfor det er i begge sider.
    Nyt på og færdigt arbejde..


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 306
    #14   15. jul 2020 Det der det kommer fra løfteklodserne på liften da den er blevet undervognsbehandlet. Jeg tror de har glemt at behandle den lige der, efter de har taget den af liften, det er sådan noget man kan glemme som menneske.

  • #15   15. jul 2020 #14

    Det er også fair nok. Alle laver fejl. Det gør jeg også selv. Og min mindste bekymring er da også at skulle betale for at få smidt lidt mere snask på.

    Jeg er mere bekymret for at det har skadet den beskyttelse der kommer fra fabrikken så jeg er tvunget til at behandle den årligt.


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 306
    #16   15. jul 2020 Det har ikke gjort noget værrer, hvis du er i tvivl så kør forbi dem som har behandlet den, så giver de den nok lidt behandling og alt er godt .

  • #17   15. jul 2020 Det er vel din dækmand der har løftet der.
    For det er ikke manglende behandling det der.

    Men du kan købe dinitrol både i t hansen og andre steder til at spray på.


  • #19   15. jul 2020 Jeg har været forbi Dinitrol i dag og de synes også det tyder på at dækmanden har været klodset. Han har ikke engang brugt de rigtige løftepunkter.

    Han mente ikke at der var hul igennem til metallet, men man ved jo aldrig. Hvis liften kan skrabe igennem rustbeskyttelsen, så kan den vel også skrabe igennem fabrikkens beskyttelse, men det ved jeg ikke så meget om.

    Dinitrol var rigtig flinke og gav den en tur med noget spray uden beregning. Har også selv købt en flaske så jeg er bevæbnet til fremtidige klodsede dækmænd.


  • #20   15. jul 2020 Hej . Dinitrol mente det samme som de fleste herinde. Tak for tilbagemeldingen..

  • #21   15. jul 2020 Hvilket blot endnu engang viser hvor awesome det her Forum er smiley

    Nu ved jeg ikke hvordan Seat normalt beskytter sådan en undervogn. Men kan det overhovedet lade sig gøre at en lift skræller den beskyttelse af? Eller er det kun den bløde Dinitrol voks den kan tage af?


  • #22   15. jul 2020 Dinitrol tører ikke bare sådan lige.
    Det er lige før at man kan gnide det af længe efter behandlingen.

    Du må finde dig et ordentlig værksted / dækmand fremover.


  • #23   15. jul 2020 #21

    Nej ikke umiddelbart da lift bør have gummiklodser.
    Og der skal nu rigtig meget til for at rive maling eller gummihud at bunden på en bil.


  • #24   15. jul 2020 Jeg kan garantere dig for at min bil aldrig kommer i hænderne på det dækcenter igen smiley

    Jeg var rimelig nervøs for at liften kunne rive gummihud/maling af undervognen, når den nu tog min Dinitrol. Men ud fra hvad du skriver, så kan det give mig lidt mere ro i maven smiley


  • #25   15. jul 2020 ligner lidt min kærestes undervogn fra hun kørte fast i et blomsterbed, så må I selv lure på hvilken undervogn smiley

  • #26   17. jul 2020 Håber sgu da ikke din kærestes undervogn ser sådan ud smiley

    Hvorom alting er så er det blevet fikset og ser sådan her ud. Så håber jeg bare det holder smiley


    profilbillede
  • #27   17. jul 2020 Andres: Det holder indtil næste dækmand:)
    ..
    Mr... har agu aldrig hørt nogen kalde den blomsterkummen.... enten er du fuld af løgn, meget behåret, eller også er vi andre misundelige smiley


  • #28   17. jul 2020 Chris:

    Det kommer jeg nok ikke udenom. Så længe der ikke er hul ind til metallet og jeg kan reparere med Dinitrol, så håber jeg det går smiley


  • #29   17. jul 2020 Det skal nok gå.. de skal bare bruge de korrekte løftepunkter..og selvf gummiklodser

  • #30   20. jul 2020 Var lige en tur forbi et pladeværksted som ikke er Seat. De mener at vangen kan været trykket op, og så kan der være lakafskalning i hulrummet. Hvad mener i? Kan der være noget om snakken eller prøver de bare at tjene penge smiley

  • #31   20. jul 2020 endoscop ind i vangen. Men er den trykket kan dét ses ellers er dét storm i et glas vand

  • #32   20. jul 2020 Ville det kunne ses udefra? Var nemlig også en tur forbi et Seat mærkeværksted. De mener ikke den er trykket, og mener også at den er så stærk at det ikke burde kunne lade sig gøre. Bilen er trods alt også kun 2 måneder gammel, så metallet er ikke så slidt endnu.

  • #33   20. jul 2020 Der er intet på billedet der tyder på, at der skulle være gået noget istykker. Den kan sagtens holde til at løfte på, selvom det ikke er det rigtige løftepunkt.. Det er kun din dinitrol som er gået af ved det.. Du har fundet et værksted der vil tjene lidt, ved lige at "tjekke skaden".

  • #34   20. jul 2020 Lyder godt. Man bliver jo lidt nervøs når man hører sådan noget. Det var især de her punkter på billedet de mente kunne tyde på at den var trykket op. Men tænker umiddelbart at hvis der er lakafskalning i hulrummet, så er det vel ikke noget der går rust i lige med det samme. Og så kan jeg jo høre Dinitrol om et par år når den skal genbehandles om de gider smide et kamera op.

    profilbillede
  • #35   20. jul 2020 Dinitrol havde vel fortaltdig det da de sprøjtede efter,da de vel giver garanti på deres arbejde.
    Og jeg tvivler nu på at der er decideret lak inde i en vange.


  • #36   20. jul 2020 Dinitrol tjekkede ikke inde i vangen. Der har de forhåbentlig behandlet første gang med det tynde olie. Men du har nok ret i at der ikke er noget lak der kan gå i stykker derinde. Men der er vel et zinklag fra galvaniseringen der kan gå i stykker. Og det er jo ren guf for rust.

  • #37   23. jul 2020 Ved ikke om det kan lade sig gøre at bilen er rykket skæv ved at de har løftet den forkert?

    Prøvede nemlig lige at smide et målebånd på, og hvis man måler fra hjulnav til skærmkant er der 1 cm forskel på højre og Venstre side.

    Er det normalt?


  • #38   23. jul 2020 Ja det kan da være meget normalt.
    Det kommer da an på om bilen holder 100 % i vatter på underlaget.
    og ikke mindst også afgørende hvad du har i bilen, og om vægtfordelingen er 100 % ens.
    Og jeg vil sige nej til at hverken karossen, ophæng og bære arme bliver skæve af at være blevet løftet der.
    Du kan roligt sove om natten nu.


  • #39   23. jul 2020 Jeg skal prøve smiley

    Når man får forskellige meldinger fra værksteder på om undervognen er trykket eller ej så bliver man lidt nervøs. Af samme grund har jeg bestilt en tid hos FDM i næste uge så de kan undersøge om den er trykket eller ej. De har trods alt ingen økonomiske interesser i at sige om den skal laves.


  • #40   30. jul 2020 Så har bilen været en tur hos FDM og de mente heldigvis ikke at der var skade på vangerne. Man kan så diskutere om de har tjekket godt nok efter da de ikke har kigget ind i vangens hulrum.

    De mente desuden heller ikke at det var et problem at værkstedet havde løftet på den vange. Det mente de sagtens at den kunne holde til, og sagde at mange værksteder bruger den som løftepunkt på VW Golf, Seat Leon, Skoda Octavia og Audi A3, hvis deres lift ikke lige passer til de rigtige løftepunkter. Det kan man jo så vælge at grine eller græde over.

    De havde jo så håber på at jeg ikke havde smidt noget Dinitrol på inden jeg kom forbi dem. For det gjorde det jo sværere for dem at se om der var skader, men jeg må jo nok acceptere at der ikke er mere at gøre nu, andet end at nyde min bil.


Kommentér på:
Dårlig rustbeskyttelse

Annonce