{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.569 visninger | Oprettet:

Kompressor til dæk maskine? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har købt mig en dæk maskine jeg får her den 20 februar.
Jeg tænker på at købe en ny kompressor da den jeg har nu ikke laver ordenligt tryk og er en gammel satan.

Hvad vil i anbefale?
Jeg har selv kigget på en 10bar's 50liter og 8bar's 100liter begge to er fra Biltema. Og tænker i om dem?

en maks pris på 2500-3000kr. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kompressor til dæk maskine?
  • #1   9. feb 2021 https://www.biltema.dk/varktoj/trykluft/kompressorer/kompressor-30v-24-2000033998

Jeg har den der, og den er skruet op til 10 bar, så min luftnøgle og mit dækapparat virker meget bedre. Den er rigeligt kraftig til det du skal bruge den til.

Men det allervigtigste er de 800 kroner det kostede mig at bygge en kasse udenom, så jeg HELT slipper for at høre på den. smiley

• #2   10. feb 2021 Tak for svaret. Jeg har en kasse fra den gamle kompressor så det er super. smiley

• #3   10. feb 2021 jeg ville kigge efter noget brugt og af kvalitet, nu ved jeg ikke helt meget du ellers skal bruge luft til, men ville være trist at bruge de penge og det så ikke er nok . smiley

hentede denne for 4000 kr og jeg kommer nok ikke til at gå ned på luft smiley

profilbillede
  • #4   10. feb 2021 Jeg skal mest bruge den til dæk maskinen, luft til dæk, luftnøgle men jeg er kun mig selv der skal bruge luft. Ikke flere på engang smiley

• #5   10. feb 2021 Både bar og liter er ikke ligeså vigtige, som liter pr. min. Men så små kompressorer, ville de løbe tør for luft i løbet af 20 sek. Den vil gå fra 10 ned til 5 bar på ingen tid. Så håber vi, at du har en kaffemaskine, som du kan malke på imens den fylder op igen...

• #6   10. feb 2021 Jeg ville helt klart også gå efter en brugt Stenhøj eller lignende. De holder evigt, og du kan stadig købe reservedele til dem, hvis noget mod forventning skulle gå i stykker. Fandt lige en til 4.000 kroner:

https://www.dba.dk/kompressor-stenhoej-stenhoe/id-1070278147/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android_share_listing

• #7   10. feb 2021 Simon, samt de også holder prisen bedre hvis man en dag skulle sælge:)

• #8   10. feb 2021 Ja, en Biltema kompressor er værdiløs om 5 år, selvom den sikkert virker ganske glimrende smiley

• #9   10. feb 2021 min fætters døde efter 2 år smiley men den havde også stået ude og fået lidt fugt

• #10   10. feb 2021 Jeg har haft 2 store Stenhøj kompressorer, og en anden god en af et eller andet mærke jeg ikke kan huske, i løbet af de sidste 21 år.
    Fordelen er at der er alverdens luft til rådighed, når man skal bruge det.
    Ulemper: De fylder, er tunge at flytte på (ja det gør jeg også en gang imellem), og hver gang man skal bruge den, skal den fylde en stor tank og spilder derfor ret meget energi på at lave trykluft til en hær af mekanikere, selv om jeg kun er mig.

Jeg har heller ikke alverdens strøm til rådighed, så hvis jeg har en stor kompressor stående, som suger for meget strøm, kan dækmaskinen ikke køre samtidig med at jeg har varme på værkstedet, og lyset er tændt.
    Sådan er det at leje et værksted på en gård, og de forhold er der masser af mennesker som skruer under. smiley

Mit behov er dækmaskine, bremseudlufter, en lille lynsliber og et par gange om året bruger jeg min slagnøgle på luft - sikkert tæt på hvad trådstarter har af behov.

Biltema kompressoren jeg linkede til, er sat til start ved 8 bar og sluk ved 10 bar - og den kører meget kort tid ad gangen fordi tanken er så lille, og den har 2 cylindre.
    Den fylder ikke en skid, og jeg kan dårligt høre den når den kører på grund af kassen.
    Hvis den dør indenfor 2 år, får jeg en ny når jeg henvender mig i butikken. Hvis den holder længere, er det bare fint. Når den en dag dør, køber jeg bare en anden magen til - for den passer perfekt til mit behov.

De tre andre jeg har haft, har jeg været glad for - men jeg maler eller sandblæser aldrig, så det tjener INTET formål at have sådan et skrummel stående.

Kommentér på:
Kompressor til dæk maskine?

Annonce