{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

Mahmoud M
Mahmoud M
Tilmeldt:
15. apr 2022
Følger: 11 Emner: 2 Svar: 3

Mekaniker uddannelse - voksenlærling {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens!

Jeg har oprindeligt en professionsbachelor, og er lige pt kontoransat. Men savner er job hvor man har fri, når man har fri. Og måske ikke er så stillesiddende, så har overvejet mekaniker vejen. Men sagen er den, at jeg jo også har en familie at forsørge, så det kan ikke lade sig gøre uden at for voksen lærlinge løn. Men er det svært at få plads som voksenlærling? Hvad er jeres generelle opfattelse her, og mon nogle andre der har skiftet karriere denne vej?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mekaniker uddannelse - voksenlærling
  • #2   16. apr 2022 fedt du afsøger mulighederne for at skifte karriere
    Og kan sagtens følge dig i det økonomiske aspekt men den slags kan måske løses ved noget afdragsfrihed i hus eller lejlighed der findes måske også muligheder for lån under uddannelse som så betales tilbage efter endt uddannelse

    Når det så er sagt så Overvej lige igen om du virkelig vil være mekaniker ?
    På din profil står du er 29 hvis det passer så har du langt tid til pensionsalderen og her kommer så næste aspekt hvis der er +40 år til arbejdsmarkedet slutter er det så fedt at have en fysisk hårdt arbejde er det så ikke nemmere med et stille siddende ??

    Personligt har jeg selv et stille siddende arbejde dog bruges hjernen i stedet for kroppen og den manglende fysiske aktivitet erstatter jeg så med løbeture og cykler til arbejde.

    Med hensyn til pensionsalder så syntes jeg den ordning vores skiftende regeringer har indført er fuldstændig vanvittige hvem kan/vil til de er 72 eller 75 ?? Tænk på den lille brolægger eller murerarbejdsmand eller andre håndværker som bruger der krop meget fysisk hverdag.

    Og mærkelig nok så er pensionsreglerne for folketingsmedlemmer ikke blevet ændret smiley smiley men det er nok fordi det er hårdere at sidde på borgen end det er at være håndværker smiley smiley

    Men held og lykke med fremtiden - du skal gøre hvad din mavefornemmelse siger og - det økonomiske aspekt kam sikkert løses på den ene eller anden måde


  • #3   16. apr 2022 Klart at hvis du vil uddanne dig så koster det på den korte bane, men kommer du højere op i hierakiet kan du måske også bruge din nuværende uddannelse, og så springe med lidt større trin rent lønmæssigt, hvis du bliver værkførerassistent eller måske planlægger med praktisk erfaring.

    Har haft en kollega der lige som du vil, er sprunget ud som industritekniker, fra en revisoruddannelse, og nu efter små 10 år vil han videre med den tredie uddannelse, i fyrrerne men frisk på noget nyt.

    Læg et budget og se hvor der kan spares, hvad kan der ofres for at du kan komme i mål med dit jobønske.

    Vil lige sige at hvis du skifter karriere bare for at få andre arbejdstider, så er du måske ikke helt den medarbejder arbejdsgiver foretrækker. Han vil jo gerne have en som brænder for faget.


  • #4   16. apr 2022 #2 Han kan da bare skifte tilbage hvis det er! Og så hårdt fysisk er det heller ikke at være mekaniker..

    Jeg mener automekaniker er på positivlisten, så du også kan få tilskud under grundforløb, indtil du finder læreplads...snak med fagforening!


  • Mahmoud M
    Mahmoud M Tilmeldt:
    apr 2022

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 3
    #5   17. apr 2022 Tak for svar gutter

    Altså min opfattelse er eller ikke at mekaniker, er det mest nedslidende job, er EUD uddannelserne. Men kan tage fejl jo.


  • #6   17. apr 2022 #4
    Enig han da bare skifte der er jo aldrig nogen der tvinger en til at blive i sit job smiley
    Om det fysisk hårdt vil jeg ikke gøre mig til dommer over men det er da sikkert hårdere end at sidde på det kontor han gør i dag



  • Mahmoud M
    Mahmoud M Tilmeldt:
    apr 2022

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 3
    #7   18. apr 2022 Jeg har også overvejet at søge læreplads som personvognsmontør, men ved ikke om det er noget i kan anbefale?

  • #8   18. apr 2022 som personvognsmontør laver du det samme arbejde blot til en meget lavere løn

  • #9   20. apr 2022 martin t
    vil bestemet mene at som montør mangler du hele el delen, og alt hvad der har med fejlfinding af gøre. vil mene den er ubrugelig.


  • #10   20. apr 2022 Montøt uddannelsen kan du tage hvis du gerne vil arbejde i en synshal senere, det skal du som minimum have for at arbejde der.

  • #11   11. jun 2022 Hvad endte det så med, blev du mekaniker eller hvad???

Kommentér på:
Mekaniker uddannelse - voksenlærling

Annonce