{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

Flytte bilforsikring til andet selskab, lade resten blive. {{forumTopicSubject}}

Nogen der ved om restens af ens forsikringer stiger, hvis man rykker sin bilforsikring over i et andet selskab.
Købte for 2år siden en Vw Touran 2017 pris dengang ca. 6600kr årligt siden er den bare steget og steget nu kan jeg se den her fra 1/1-23 stiger igen til 7718kr.
er elitebilist ingen skader de sidste mange år.
kan se på Next forsikring kan jeg tegne den til ca. 5500kr årligt med fuldstændig samme dækning og de kræver ikke mere, end den ene forsikring.
de andre forsikringer vi har, er der ikke det vilde at spare, og vores hus vil next ikke forsikre, da det er nedlagt landbrug.

Er der nogen fidus i at spare 2200kr årligt på bilforsikringen , eller laver jeg bare rav i det hele ved at begynde at rode i det.

Det er huset jeg strander på alle steder jeg har undersøgt priser, da det er nedlagt landbrug koster det bare kassen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte bilforsikring til andet selskab, lade resten blive.
  • #1   26. dec 2022 Kontakt dit nuværende. Det kan godt svare sig at gå alle ens forsikringer igennem engang imellem.

  • Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

    Følgere: 4 Svar: 197
    #2   26. dec 2022 Alle forsikringer er steget, så ville få lavet en gennemgang igen hvis jeg var dig..
    Kan sige at jeg erstattede min 2008 mito med en 2009 mito, samme motor, og steg fra 4200kr årligt til over 14k ved samme selskab, jeg er også elitebillist osv osv..

    Så jeg lod mine andre forsikringer stå i gamle selskab, og tog bilen over i andet selskab som ville klare forsikringen for 4000 med samme dækning og selvrisiko.

    Om dine stiger pga du har en rabat ordning eller ej, det er op til selskabet, men tror at alle under tryg ikke kører med rabatordning, da de giver penge retur omkring oktober.
    Så har du eet af dem som ligger under tryg paraplyen, så tror jeg ikke du risikere at de stiger, men du kan hurtigt se det, hvis du har rabat, så er jeg overbevist om at det står i dine forsikringspapire


  • #3   26. dec 2022 Jeg har rykket de fleste af mine forsikringer over i et andet selskab, da det kunne sparer mig 5000 om året og samtidig dække mig meget bedre.

    Jeg har 3 forsikringer i det gamle selskab. De ligger stadig på samme gamle aftalte pris.


  • #4   26. dec 2022 lyder godt nok som en voldsom stigning.. har du haft fat i dit forsikringsselskab og spurgt ind til hvad grunden er til det

  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 306
    #5   26. dec 2022 #4
    De begrunder det vel med stigende inflation og omkostninger.
    Min landbrugsforsikring steg også 2000 på et år. Der var begrundelsen at vand vind og tørke gjorde at forsikring havde prisstigning. Så skiftede jeg alt jeg havde i Gjensidig over i Tryg, de fik så stigninger året efter, var ellers godt tilpas i Gjensidig.


  • #6   26. dec 2022 giver 4500 med alt både for min 17 touran og 18 golf hos storstrøms forsikring smiley

    gik efter fri km da jeg kører op imod 5000 km i måneden

    og hus forsikring skal jeg give 5500 for samme sted, det så ikke et nedlagt landbrug smiley


  • #7   26. dec 2022 Hvor har du dine forsikringer Christian?
    Hvad andre giver kan man ikke nødvendigvis bruge til ret meget.
    Men bilen lyder dyr, har holdt mig på omkring 5000 kr. på de seneste mange biler jeg har haft. Har såmænd nu også haft samme selskab i godt 20 år.
    Trykker dem lidt på maven en gang imellem, og får en gang imellem priser fra de mange der altid ringer rundt. Sidst kunne GF faktisk lave noget der var attraktivt, dog faldt de igennem på min motorcykel forsikring. Den har jeg helt vanvittigt billigt af årsager jeg ikke engang selv ved.


  • #8   26. dec 2022 #5 jaja godt nok har det en betydning men i hvertfald ikke rundt regnet 20% pristigning på en forsikring

    har selv vestjylland forsikring og prisen er rundt regnet det samme hver år og har endnu ikke fået tilbud på noget som har været billigere i sidste ende med indbo og ulykke lagt sammen



  • #9   26. dec 2022 #7
    Jeg har Vendia Forsikring som er et agentur selskab dvs. som jeg forstod da vi flyttede til dem i 2018 tegner gennem flere andre selskaber. bla. Kommer bil og hus forsikringer gennem Thisted forsikring og ulykkes forsikringer gennem Lloyd's.
    Kan se du er fra Nordjylland Carlo Jensen™ Letmetal hvem er du forsikret hos??

    #4
    Nej har ikke haft fat i min assurandør. kan se du skriver vestjylland forsikring, har lige været på deres hjemmeside, desværre dækker de ikke her oppe, prøvede at regne bilforsikring hos dem med et postnummer fra vestjylland 4600kr med fri km smiley det er satme billigt


  • #10   26. dec 2022 #2
    Nej mener ikke "mit" selskab Vendia forsikring er under Tryg gruppen.


  • #11   26. dec 2022 Har Tjenestemændenes forsikring, de kører igennem Tryg.
    De har generelt ok priser, men det bedste er at man faktisk har en “rigtig person” at tale med, og vende betingelser osv.

    Ville prøve GF samt Thisted forsikring eventuelt.


  • #12   26. dec 2022 #11
    Kan se at konen faktisk er medlems berettiget til Tjm Forsikring, kan være vi skal prøve at høre dem, om et tilbud.

    Vi havde Gf forsikring indtil 2018,. indtil vi også synes de blev for dyre


  • #13   27. dec 2022 Du kan prøve TJM de har nogle ret gode dækninger + deres forsikringer er meget fleksible for til- og fravalg. Vi har “med vores forhold” ikke set andre der kunne matche.
    Har heldigvis ikke som sådan haft brug for dem, andet end til glasskade. Min bilforsikring er dog for 22 tjent ind, kvæstede to forruder på to måneder .. øv.


  • #14   27. dec 2022 Det er altid en god idé at gå sine forsikringer igennem hvert andet år.

  • #15   27. dec 2022 Du skal ikke være loyal over for dem. Kan du spare 2200 kr om året ved at skifte bilforsikringen over i et andet selskab, så havde jeg gjort det. Det eneste kan være hvis der er noget samlerabat hos dit nuværende du skal være opmærksom på, men ellers er det intet problem.

    Vi har FDM Forsikring der er under Tryg. Jeg henter jævnligt forsikringstilbud ind, men den samlede pris på alle forsikringer ender ofte i samme prisleje +- 500 kr om året. Så gider jeg ikke rigtigt når der ikke er mere at hente.

    Husk også at sammenligne betingelserne og ikke kun prisen, for det kan godt være nogle er billigere, men hvis du er langt ringere stillet, så er det et dårligt sammenligningsgrundlag smiley


Kommentér på:
Flytte bilforsikring til andet selskab, lade resten blive.

Annonce