{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
916 visninger | Oprettet:

Første bil - pris? {{forumTopicSubject}}

Hvad synes i man maks skal ofre på en begynderbil? Er du sådan en som vil have en billig bil for kan jo være man køre galt, eller fordi den bare er billig, eller er du sådan en som lige så godt kan bruge penge på en lidt dyrer bil som kan lidt mere og er lidt nyere, for det jo ikke sikkert der sker noget med bilen eller hvordan?

Regner selv med at brug mellem 30-50K til min første bil (som jeg kan køre rundt i smiley )

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første bil - pris?
  • #1   24. apr 2007 Tror folk bruger hvad de kan skrabe sammen.

Nogle kan så vente længere end andre...

• #2   24. apr 2007 Okay, jeg har det osse sådan at jeg bruger de penge jeg har inden jeg bliver 18 til en bil, og har jeg 60K, så bruger jeg nok 50 til bil og 10 til og få den lidt federe smiley

Men har det sådan at jeg lige så godt kan bruge lidt flere penge på en bil og så håbe på jeg ikke køre galt... Har selv en ven som kørte galt anden dag han fik sin bil, og nu har han så en ny og køre meget pænere.... så jeg må jo bare stramme ballerne og køre pænt når jeg får kortet smiley

• #3   24. apr 2007 Min første kostede 13 kilo og min nuværende (2. bil) gav jeg 28 for... Men køb en billig bil som du ikke behøver have kasko på, hvis den skal stå i eget navn... Og find en som er til at betale sig fra i forsikring...

• #4   24. apr 2007 Husk for guds skyld penge til omreg, forsikring og vægtafgift.

• #5   24. apr 2007 køb noget billigt og sjovt også spar op smiley

• #6   24. apr 2007 Jeg råder selv folk til ikke at købe for dyrt, da det er meget godt at starte ud i noget lort man bare kan køre i som det passer en og så være lidt mere "ligeglad" hvis der kommer en bule, en ridse eller nogle underlige lyde smiley

• #7   24. apr 2007 Min polo gav jeg 1700 kroner for og ofrede så 1000 på den.. så gav jeg 400 for syn så det er jo super smiley

• #8   24. apr 2007 Corsaen fik jeg til 25.000 men har ofret rigeligt.. smiley

• #9   24. apr 2007 Køber en Golf 3 eller en Toyota corolla fra 97 regner jeg med... koster 10K om året i forsikring første år, men ved ikke hvad den koster i kasko hvis jeg tager det der sikkerheds kursus som sænker kasko...

og ja bilen koster i sig selv 10-15K hvis jeg henter den i tyskland så afgift bliver ikke mere end 30-40K MAKS...

Har tænkt på en billig bil igen i form af den jeg havde, men på den anden side, hvorfor ikke bare købe noget bedre som servo styring, lidt nyere, ABS osv osv nå man nu har pengene til det... efter 18 sparer jeg så kun sammen til lejlighed

• #10   24. apr 2007 Du har 60kilo når du bliver 18 og så buger du 50 på bil og 10 på styling.. Hvor finder du så 15kilo til forsikring, 3000kr til vægtafgift, 500kr til benzin om UGEN...og eventuelle uventede udgifter til rep?! Du bliver klogere smiley
    M!

• #12   24. apr 2007 Det kan vel osse være godt og bruge lidt flere penge på en bil som kan lidt mere end en fra årgang 90 ikke kan? Det kan vel være mere sikkert i trafikken med alt det der ABS og hvad de nu finder på i bilerne smiley

• #13   24. apr 2007 Jeg giver 9500 kr om året kun for ansvar på min... Og har haft bil i eget navn i snart 3 år...

• #14   24. apr 2007 Forsikring og vægtafgift er ca 15000kr som skal betales 2 gange om året og det kan jeg sagtens klare og osse benzin... men jeg regner selv med at jeg har 30K og resten får jeg så til bil og andre udgifter får jeg nok osse betalt smiley

Men spørgsmålet var nu ikke berettet til mig, men JER! smiley

• #15   24. apr 2007 Præcis hvad Staunstrup siger... smiley Der er sgu flere udgifter end bare lige til bilen...

• #16   24. apr 2007 brugte 6000 til min første..

husk af det os koster kassen og forsikre og vægt afgift og det..

• #17   24. apr 2007 gav 8000 for min første bil en ascona b 2.0i

• #18   24. apr 2007 Kan se at Jesper startede med en lidt dyere bil, men du vel ikke kørt galt endnu eller kommet skader på din bil(er) endnu ?

Men flertallet siger hvis billig bil, men hvad er det? er det under 10K under 20K eller hvad?

Havde selv regnet med en bil til maks 35K, men fik så at vide at min far vil betale kørekort og måske halvdelen af den bil jeg importere da han kender en som importere... så for mig selv bruger jeg ikke mange penge på bilen, men får så nok osse en bil som er lidt mere sikker og køre i

• #19   24. apr 2007 I Sverige har de det en del nemmere, kun forsikring og syn hvert år. De kender intet til hverken vægt/grøn afgift.

• #20   24. apr 2007 Så er det jo lidt en anden sag når du ikke selv skal bruge alle dine penge på bil...

Billig bil ca 25 kg vil jeg sige... Det kan man godt få en "ordentlig sikker" bil for...

• #21   24. apr 2007 Jeg tjekker osse forsikringer inden jeg køber bil, og 10K kommer jeg af med lige meget hvad af alle de biler jeg har tjekket og det er lige fra en gammel corolla fra 89 med 1,3 til en Golf 3 fra 97 med 1,8...

Man kan så osse vende spørgsmålet, hvor mange er kørt galt eller har fået skadet sin første gangs bil?

• #22   24. apr 2007 Hvem gider overhovedet og køre ind i en elg ? smiley

• #23   24. apr 2007 Brugte 150.000 til min første vogn, 220.000 på den næste og så 3500 på den sidste jeg købte hehe!

Men ja kan råde dig til at købe en billig bil i starten.. dog fortryder jeg ikke jeg gik ud og købte noget ingen andre havde og intet vidste om.. har været hele opmærksomheden værd at eje den hehe..

• #24   24. apr 2007 Jesper G >> Kan du forklare det der med ancinitet? Har aldrig fattet det... Jeg har nu kørt i mit eget navn i snart 3 år, uden kasko nogen af årene... Spurgte hvor meget jeg skulle af med i kasko, 21500 kr... Vildt synes jeg...

• #25   24. apr 2007 Vil nok maks have en bil på 1000-1200kg i vægt (ved ikke lige hvad corolla og golf 3 er i vægt, men min gamle corolla havde en vægt på 950kg)

men alt det med forsikring og evt rep osv er taget højder for, da jeg har værksted og 1-2 folk som kan hjælpe mig gratis + jeg kun har MEGET få udgifter om måneden...

• #26   24. apr 2007 Hvor meget falder en forsikring ca om året? og er det ikke 10 år der skal gå for at blive elite?

• #27   24. apr 2007 Steffen K - Inden du nu "binder" alle pengene i en bil/forsikring osv., så husk på at du nok, formentlig, gerne vil flytte hjemmefra inden alt for længe (Jeg formoder du bor hos de gamle da du ser ud til at være 17) Så er der altså lige pludselig rigtig mange udgifter man ikke lige går og regner med smiley

• #28   24. apr 2007 Det med at købe en billig bil som start, er det pga man er mere usikker i trafikken og har større chance for at køre galt eller hvordan?

Kender et par stykker som køber en NY bil til over 100/200.000kr og det må man så kalde for sindsygt smiley

• #29   24. apr 2007 jeg gav 65 K

• #30   24. apr 2007 Jesper G>> Tak for det... Så må jeg sgu os snart have optjent noget så jeg kan få billigere forsikring... Ved at min falder med ca 1200 kr om året... Så er det vel det med ancinitet? Korrekt...?

• #31   24. apr 2007 Som jeg skrev, så har jeg skam tænkt på det hele smiley Her når jeg bliver 18 skal jeg til lære hos elgiganten, og indtil da så er det et fuldtids job et eller andet lokalt sted i byen så jeg kan tjene lidt mere, men i min lære tid i de 2 år burde jeg kunne have 100K efter udgifter osv, og når jeg så flytter som 19 måske 20 årig er jeg fuldtids ansat + har 100K til møbler osv...

Jeg har det fint med at bo hjemme, og behøver ikke at smutte med det samme, men maks 20 år så skal jeg være flyttet med mindre jeg finder en og flytte sammen med inden smiley

• #32   24. apr 2007 Mac J - nej ikke på den måde, jeg vil aldrig købe en ny bil, men de fleste har indtil videre sagt en billig bil, så det bare hvorfor fremfor en til 20-30 måske 50 K ?

Det eneste jeg kan se på den lyse side med en billig bil er hvis man nu køre galt eller så man evt har penge til og reparere skader ved siden af, men i forsikringer kan en dyr og en billig bil jo koste det samme....

Jeg bruger KUN det jeg kan nå og skrabe sammen og har indtil videre 12K og køber nok en til oktober...

• #33   24. apr 2007 Jesper G
    Elite allerede ? smiley Hvad selskab er du i? Har hørt at man skal være ved GF i 3 år inden man kan være hos dem, men det kan lade sig gøre som 18 årig da min store søsters kæreste er hos dem. De skulle være meget billige til første gangs købere

• #34   24. apr 2007 Jesper G>> Ok... Så er jeg ikke helt tabt bag en vogn smiley Men synes sgu bare ikke min falder overhovedet :s

Uha, det lyder som om det er godt... Det der friskade... Men hvem der dog bare havde en bil der kostede over 100.000 kr smiley

• Kenneth K
    Kenneth K Tilmeldt:
    dec 2006

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #35   24. apr 2007 min første: 7000
    min nuværende: 6500

du kan få en til 40000 der er bedre end en til 50000 afhængig af hvor lang tid du venter....vent på en god handel... bar et godt råd...

• #36   24. apr 2007 Mac J, du har en god holdning smiley Men som du siger så ja hellere betale lidt mere og så få en bil som holder et par år inden den skal have den store behandling og der er man nok osse over 20 og har fast job osv og burde have råd...

Jeg SKAL osse have en bil inden jeg er 18, men som det ser ud nu er jeg godt stillet da min far vil hjælpe mig med det hele, så jeg ikke står med det alene + min storsøsters kæreste har med biler at gøre hver dag + hans familie ejer værksted og er mekanikere... så skal ikke tænke på andet end bare at finde mig en bil og køre smiley

• #37   24. apr 2007 Jesper G>> Hehe, så er det lige før hele lønnen ryger til Benz... Kører ikke så meget i hverdagene, men i weekenden ryger der da ca 500 km mere på tælleren... Koster os i benz :s

• #38   24. apr 2007 Mac>> Hehe, nej... Men kæresten bor 120 km fra mig... Så derned tilbage og så turen igen... Det er mange km... smiley

• #39   24. apr 2007 og du køre i Bora smiley Så hellere en Golf 3 eller 4 smiley

Det eneste jeg ikke glæder mig til er benzin, men må lære at jeg kun må køre til og fra på arbejde, og ellers tænke mig om med kørsel osv... Dog bliver det nok dyrt i starten da det lige skal køres til osv smiley hehe

• #40   24. apr 2007 Steffen K >> Benzin er ikke slemt... Bare du ikke har en tung højre fod... max 3000 omdrejninger, så er det godt nok... smiley

Snitter omkring 15-16 km/l i min... Altså ved lange ture... Bykørsel ca 12 km/l...

• #41   24. apr 2007 Nu er din osse en 1,3 smiley men regner med 1,6 maks 1,8...

• #42   24. apr 2007 Hehe, det er så rigtigt nok... Min første bil var en Carina II... Den gik os ca 14 km/l ved lange ture... God gammel bil... Men kæft den var rusten... Hehe... Derfor måtte den jo ud...

• #43   24. apr 2007 Men du kunne jo bare købe en øko-racer til at starte med... Så er forsikring os billigere smiley

• #44   24. apr 2007 Som sagt så synes jeg ikke rigtig forsikringen falder ved de biler jeg finder... om jeg tager en fra 89 eller en fra 97 ligger den stadig på 10K... så det har jeg næsten skrottet og så bare finde en bil jeg kan lide... vil dog ringe ind og høre om Golf 3 og corolla fra 95-97 hvad det vil koste 100%

• #45   24. apr 2007 Puha, startede selv med den store kærlighed som jeg fandt på en mark til 5000 kroner, og 50k senere var den jo mægtig fin hehe smiley Også har det jo gået slag i slag, med biler omkring de 100k +/- lidt, først alle penge lagt i en bil og senere delt ud over 2 biler (1 fin til sjov og noget skod bare til at kører normalt i)

• #46   24. apr 2007 Indtil videre er det godt fordelt.. mange er til billige start biler mens andre springer ud i det og køber en nyere...

Har det som sagt selv at jeg vil have en som holder bedre og så bruge lidt mere, men det må jo være op til en selv

• #47   24. apr 2007 Ja, find den bil du gerne vil have og så tag den derfra...
    10 kg i forsikring... Er det så kun ansvar?

• #48   25. apr 2007 Jeg gav 3,5K for min første bil. Det var heldigt jeg ikke gav mere, for jeg smadrede den 14 dage efter jeg fik kørekort.

Kommentér på:
Første bil - pris?

Annonce