{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  garanti på brugte dele fra ophugger
  • #1   21. jul 2008 mener nok det er op til den enkelte ophugger men er ikk sikker, de ting jeg har hentet ved en hugger har jeg fået ½ års garanti på

• #3   21. jul 2008 søren g: takker for link men denne ophugger er ikk med på deres liste så er sikkert ikke de samme garanti regler..

• #4   21. jul 2008 Selv tak -:)

Du kan kun ringe og spørge den ophugger du tænker på, så kan han nok svare dig, du skal bare huske, at det ikke er alle der giver garanti, uden de er bedragere af den grund.

• #5   21. jul 2008 søren g: har sendt dem en mail men ville lige hører om nogen vidste om der var nogen regler mens jeg venter på svar..

• #6   21. jul 2008 OK. held og lykke med det, du skal lige være opmærksom på at de er travle folk smiley

• #7   21. jul 2008 mange tak.... ja det går helt sikkert noget tid men nu må vi se.. synes bare en gevind undervogn burde holde længere tid end 2 mdr inden de bageste støddæmpere blev utætte...

• #8   21. jul 2008 Det er stadig brugt du har købt, og støddæmpere er en sliddel, så hvordan de stiller sig til det, vil tiden vise smiley

• #9   21. jul 2008 søren : ja det er rigtigt nok men vidst de tænker på deres ry burde de være til at snak med jo.. men kan se at reglen om reklamations ret gælder i 2 år som ved nyt... og vidst fejlen viser sig inden for 6 mdr påregnes den for at have været der ved købet.. så efter købeloven skal brugt jo i princippet kunne holde mindst 6 mdr...

• #10   21. jul 2008 Auto-ophuggere er vel under købeloven som alle andre, så med kvittering skal der være et halvt års garanti. Medmindre det er solgt engros (det kan man ikke til private).

• #11   21. jul 2008 Det finder du ud af, alle er til at snakke med, hvis man taler pænt til dem, kan kun håbe det bedste for dig.
    Dine støddæmpere er stadig sliddele, hvis du køber et sæt bremseklodser idag, kan du så også få nogle nye om 6 måneder, hvis du har slidt dem ned?
    Så helt nemt er det ikke.

• #12   21. jul 2008 selvfølgelig ikk vidst man har slidt dem ned men vidst nu belægningen rykker sig løs så er det jo en defekt som de skal erstatte..

ligeledes vidst man køber nye støddæmpere så kan de også blive slidt men vidst de blir utætte så er det jo en anden sag...

der er forskel på defekter som opstår og om delene er slidt i stykker

• #13   21. jul 2008 Brugte varerKøbelovens regler om 2 års reklamationsret mv. gælder også for brugte varer. Det vil dog altid være sværere at fastslå, hvornår varen er mangelfuld, når den er købt brugt. Når man skal vurdere, om en brugt vare har mangler, må fejlen især ses i forhold til, hvad der blev oplyst om varens alder, dens tidligere anvendelse og prisen. Forventelige fejl som følge af slid og ælde må normalt accepteres.

Hvis en fejl vurderes at ligge ud over, hvad forbrugeren med rimelighed kunne forvente, anses varen for mangelfuld. Det er stadig en betingelse, at fejlen eller dens årsag var til stede på leveringstidspunktet. Reglerne om bevisbyrde, herunder formodningsreglen, gælder også her.

Hvis en brugt vare viser sig at være mangelfuld, vil sælger altid kunne afvise købers krav om afslag i prisen eller ophævelse af købet ved at tilbyde afhjælpning (reparation).

• #14   21. jul 2008 www.forbrug.dk

• #15   21. jul 2008 gruppe løs scapegoat: super... det var lige sådan noget jeg søgte...

men nu har jeg fået en mail fra dem og de vil sende 2 andre støddæmpere hvor jeg så skal sætte fjedre osv over på...

• #16   21. jul 2008 altså det kommer lidt an på hvilken hugger det er ..

men du skal bare kunne bevise at delen var defekt da du købte den , altså inden for de 6 måneder REKLAMATIONS retten dækker ..

de fleste ophuggere , yder kun garanti på motor + gear ..
    og det er jo som sagt en sliddel

Kommentér på:
garanti på brugte dele fra ophugger

Annonce