TDC og deres internethastighed {{forumTopicSubject}}
Hey derude..
Aller først skal det lige siges, at jeg er meget tilfreds med hvad jeg har for hvad jeg gik Fra, men dog lever det ikke helt op til mine forventninger.
Jeg lægger ud med at have en 2 mbit/512 internet forbindelse, som egentlig er ganske udemærket.. Aldrig oplever jeg problemer, og får jeg nogle, er det meget småt og hurtigt klaret.
Da min mor via sit arbejde, får tilbudt noget Medarbejderbredbånd, slår vi til, da prisen for 20 mbit/1mbit er det samme som det vi betalte for 2mbit hos det andet firma.
Vi skifter.
Jeg frygter at dette vil cause en masse problemer, men da vi bor i København centrum, går jeg ikke ud fra dette må blive tilfældet. Og det gør det heldigvis ikke.
Vi køber udstyr fra en TDC butik (nogle hvide routere), så jeg er SIKKER på, at når jeg ringer ind med et problem, så siger de ikke bare:"det er ikke vores udstyr, jeg kan ikke hjælpe dig"..
Og ganske rigtigt.
Første problem opstår - nettet ryger pludseligt.
Jeg ringer ind, og får fat i en god kundeservice.
Jeg får afvide at jeg skal hive stikket ud til både router og den lille boks som internettet går igennem, inden det går ind i væggen, vente lidt, og starte igen.
Det virker..
Allerede samme uge, sker det samme problem. Men nu kender jeg løsningen, så ingen problem.
Dette har så været sket Rigtig mange gange siden, det er lige før jeg kan sige at 2 gange om ugen, sker det at vi må slukke tingene, vente et par minutter, og tænde igen.
De forklare det med, at routeren kan være i stykker, så vi finder bong og det hele frem, og får det byttet.
Men samme problem sker kort tid efter igen. Derfor tager jeg derover, og bytter atter en gang.
Men problemet er her stadigvæk, og det er kun få dage siden, at problemet sidst var der.
Vi har for noget tid siden, fået opgraderet fra 20/1 til 20/2 mbit.
Løbende har jeg taget hastighedstests fra yousee og TDC, og alle gangene har de nåle, desideret Stoppet på max 15 mbit og 0.87 (800 kb/sek).
Jeg forventer så, at når vi får det opgraderet, så vil uploaden i hvert fald stige, til mindst det dobbelte.
Men en del tests idag efter jeg har fået bekræftet at vi Idag bliver opgraderet, viser samme resultat..
Min computer køre på kabel, og er Fuldt opdateret, så det kan ikke være den som fejler noget, og routeren og det er jo også helt nyt.
Man siger altid at internet forbindelser er "op til", og det er jo klart.
Jeg synes bare det er ret plat, at hastigheden max er 15 mbit/0.87 mbit, når man har købt et andet produkt, og endda deres egne produkter så man er sikker.
Og når man siger Op til, så burde mine tests jo max have 20 mbit, og derfor svinge en del fra fx 12-14-17-20 mbit, men HVER gang, stopper nålen ALTID på max 15.
Derfor er min teori lidt, at TDC sælger en 20/1 og 20/2 mbit forbindelse, som reelt er 15/0.5 mbit eller noget i den stil. For igen, det er satme underligt at den ikke varriere ret meget, men desideret STOPPER på de hastigheder. Og alle odds burde være med mig, i og med jeg bor i centrum af københavn, har Deres udstyr og en fuldt opdateret compter (der i øvrigt er virus sikker totalt og netop lige formateret så den er frisk).
Er der andre som oplever dette, eller har en forklaring på hvad det måske kan være?
Tak fordi du læste.
sep 2005
Følger: 9 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 54 Svar: 2.462
Derudover kan der ligge en begrænsning i dit kobber - jeg kan f.eks. maximalt trække 12 mbit/s hvor jeg bor, såfremt jeg vil have en stabil linje. Din upload-hastighed undrer mig dog lidt, den har jeg ikke selv oplevet problemer med at overholde hos nogen.
Det skal i øvrigt lige siges at jeg er Cybercity kunde.
nov 2004
Følger: 10 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 132 Svar: 482
Mvh Henrik
apr 2007
Følger: 110 Følgere: 101 Biler: 1 Emner: 207 Svar: 377
Idle tiden - er det noget man kan ringe ind og få ændret tror du? (Sjovt de aldrig har foreslået det)
Routeren er sat korrekt op, jeg har selv gjort det, med guide fra TDC medarbejder over telefon, for netop at sikre mig selv, at det blev sat ordenligt op - første gang.
Troels -
Når jeg har taget disse tests, så har der ikke været andre computere på linien, og har der, så bruger de kun utrolig lidt af kraften - dvs. det er javaspil som der findes på Komogvind og andet.
Kobber begrænsning - Kan man få tjekket / tjekke det på nogen måde hvis man ikke aner så meget om det ? - For når du siger du max kan trække 12, kunne det jo sagtens være Sådan en mulighed.
apr 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 564
så tror sku ikk TDC har begrænser på deres linjer bare for meget trafik...
sep 2005
Følger: 9 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 54 Svar: 2.462
apr 2007
Det er lige præcis det den hedder, Netgear.
Men hvis jeg begynder at købe Zyxel, ender jeg så ikke bare med at TDC's medarbejdere ikke vil yde support, fordi jeg ikke bruger deres eget produkt? Det er nemlig det jeg frygter hvis jeg skal skifte.
apr 2007
Troels - Hvis jeg gør det (har jeg prøvet før), så får jeg bare afvide at de inden fra deres central, kan se at jeg Kan få det jeg skal. Problemet er bare, at jeg jo ikke aner om det bare er noget de siger, som jeg kunne forestille mig, når de ved jeg har problemer. Fordi så kan de jo rede deres egen røv, og så er "problemet mit eget igen".
Mikkl - 300 sekunder? Det var da ikke meget, og PÆNT meget du skal tænde og slukke din router så. ? :-s
Vores sker jo op til 2 gange om ugen.. Og det er da jænvt flere sekunder end 300. ?
aug 2005
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 544
Tommelfingerreglen er ca. :
- 0-1500M = 20Mbit
- 1500-2000M = 15Mbit
- 2000-2500M = 10Mbit
- 2500-3500M = 4-8Mbit
- 3500-4500M = 2Mbit
- 4500+ = <1Mbit
Når det så er sagt så skal man passe på med at opgradere hastigheden ved at firma som TDC. TDC har ingen indstillinger på deres udstyr som går ind og siger "hov, denne kunde kan ikke køre 20Mbit stabilt fordi han bor 1700m væk - vi sætter den til 18mbit så kunden ikke oplever problemer". TDC "tvinger" udstyret til at køre 20Mbit, og det er selvom der kommer en masse pakketab og ADSL modemet konstant mister forbindelsen til centralen (retrainer).
Mit råd er at bede dem nedgradere den til 10/1 eller 15/1Mbit for at se om det ikke kører mere stabilt. Alt over 8Mbit er alligevel ren luksus...
nov 2004
Men hvis kabel så er det kobber,
Fiber er som regl rimelig tykt og har gerne en farve, men ring til TDC sig du gerne vil have tjekket hvad din forbindelse kan køre på max, for du skal jo ikke betale for noget du ikke for, og de plejer at være rimelig hjælpsome hvad sådan noget angår,
maj 2008
Følger: 75 Følgere: 48 Emner: 1 Svar: 689
apr 2007
Nicklas - ja jeg har faktisk tænkt på at snakke om nedgradering, dels så prisen evt. kunne blive lavere, men også mere for ikke at betale for en masse jeg alligevel ikke får noget ud af. Så hellere betale for en 15 mbit, hvis det reelt er hvad jeg max kan få ud af dem alligevel.
Og ud fra din tommelfinger regl tabel, så bor jeg ca på punkt 2, altså 1500-2000 km fra centralen, hvilket jo svare til 15 mbit.
- Måske er det grunden.
nov 2004
apr 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 564
Lidt heldig har man da lov til at være nogle gange...
apr 2007
I følge sørens link og et link efter det, findes denne information:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=15168
Der står netop, at 20 mbit, kommer til at svare til 16 mbit..
Det er ca hvad min gør, så hele grunden til dette, må være som de skriver - Overhead som tog 20% af forbindelsen.
- Dette burde de undervise deres supportere i, for dette har jeg aldrig fået afvide før. Og havde jeg vidst det, så havde jeg ikke klaget, for det giver svaret jo, og det er der ikke så meget at gøre ved.
Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.550
Ring ind og få oplyst hvad din linje kan køre. Du kan også spørge efter støj margins, da det indikerer om linien er presset eller ej. Hvis du er på 6dB eller under, kan din linje simpelthen ikke trække mere, basta. dB skal ligge på 7dB og derover (Jo højere, jo mindre støj)
Arbejder selv for en af de store net udbydere, og har - som mange andre - haft store kvaler med deres support, når det kommer til en simpel fejlsøgning som at lave en måling på selve linjen. Selv når man fortæller dem ordret, hvad de skal foretage, kommer den bare ikke ind på lystavlen. Af den grund, har jeg skrottet at køre over kobber, og kører pt. over antennekabel.. Det er mere pålideligt og kan yde en langt højere hastighed samtidig. Og så er deres support af en lidt anden kaliber
TCP = For hver 3. pakke du modtager, skal du sende 1 tilbage som et slags "Ok, kom med det næste" - Dette gør at noget af forbindelsen bliver taget i brug, og derfor er alt kapacitet ikke tilgængelig, om man så kan sige.
feb 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 118
aug 2005
Bare man har de der 8Mbit til at komme væk fra en ventetid på 40-60 minutter.
apr 2007
Men ja, mange medarbejdere køre efter en bog, desværre.
Det giver i mine øjne, en ret useriøs kundeservice, da det bare er det samme man altid får afvide. Så giv dog for fanden medarbejderne lidt udvidet uddannelse, så de kan Lidt mere end at læse op fra en bog/skærm.
Henrik W - 8 mbit ville nok være udemærket for mig, men med en hjemmeside og en fotograf fritid, så er der ofte brug for hurtige forbindelser, da jeg ofte uploader ting til min server, og tager backup af hjemmesiden mm.
Så er der ret øv, hvis man sidder med en 512 i upload. :o)
Kenneth J - Nej jeg forstår
Mikkl - Okay, så forstår jeg ikke helt.. For hvis den logger af nettet efter 300 sekunder, så må du da være nød til at tænde og slukke en del gange?
men at du skal tænde og slukke hver dag, er vildt.. Så uheldig er jeg dog ikke - heldigvis.
- Der kom sgu lige et par indlæg
aug 2005
F.eks. TDC presser linien så den kommer helt ned på 6db i noise margin og det er derfor så mange af deres kunder oplever at modemet retrainer og at selvom modemet er trainet op til 20Mbit de kun måler 12-15mbit med meget svingene hastighed.
Kvaliteten af signalet er vidst ikke i top ved 6db.
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 459
problemet er åbenlyst fejl på linien ind til huset det kan være støj, centralen osv. altså ude af vores hænder, ellers routeren. min erfaring er at throughputtet på billige routere og "standard" routere fra selskaberne f.eks. Netgears er dårlig. altså den interne hastighed/kommunikation i routeren fra WAN til LAN siden. routerne har for lidt hukkommelse og for dårlige processore der er for langsomme til 10-15Mbit+
og hvis throughputtet er dårlig for man en ustabil router der mister forbindelsen og restarter periodisk under belastning pga. softwaren crasher. og man mister pakker.
evt. test din linie med computeren direkte i modemet. kan hurtig vise tegn om det er router eller linie der er problemet.
bare info . . .
TDC og deres internethastighed