{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.423 visninger | Oprettet:

TDC og deres internethastighed {{forumTopicSubject}}

Hey derude..

Aller først skal det lige siges, at jeg er meget tilfreds med hvad jeg har for hvad jeg gik Fra, men dog lever det ikke helt op til mine forventninger.

Jeg lægger ud med at have en 2 mbit/512 internet forbindelse, som egentlig er ganske udemærket.. Aldrig oplever jeg problemer, og får jeg nogle, er det meget småt og hurtigt klaret.
Da min mor via sit arbejde, får tilbudt noget Medarbejderbredbånd, slår vi til, da prisen for 20 mbit/1mbit er det samme som det vi betalte for 2mbit hos det andet firma.
Vi skifter.

Jeg frygter at dette vil cause en masse problemer, men da vi bor i København centrum, går jeg ikke ud fra dette må blive tilfældet. Og det gør det heldigvis ikke.
Vi køber udstyr fra en TDC butik (nogle hvide routere), så jeg er SIKKER på, at når jeg ringer ind med et problem, så siger de ikke bare:"det er ikke vores udstyr, jeg kan ikke hjælpe dig"..

Og ganske rigtigt.
Første problem opstår - nettet ryger pludseligt.

Jeg ringer ind, og får fat i en god kundeservice.
Jeg får afvide at jeg skal hive stikket ud til både router og den lille boks som internettet går igennem, inden det går ind i væggen, vente lidt, og starte igen.
Det virker..

Allerede samme uge, sker det samme problem. Men nu kender jeg løsningen, så ingen problem.

Dette har så været sket Rigtig mange gange siden, det er lige før jeg kan sige at 2 gange om ugen, sker det at vi må slukke tingene, vente et par minutter, og tænde igen.

De forklare det med, at routeren kan være i stykker, så vi finder bong og det hele frem, og får det byttet.
Men samme problem sker kort tid efter igen. Derfor tager jeg derover, og bytter atter en gang.
Men problemet er her stadigvæk, og det er kun få dage siden, at problemet sidst var der.

Vi har for noget tid siden, fået opgraderet fra 20/1 til 20/2 mbit.
Løbende har jeg taget hastighedstests fra yousee og TDC, og alle gangene har de nåle, desideret Stoppet på max 15 mbit og 0.87 (800 kb/sek).

Jeg forventer så, at når vi får det opgraderet, så vil uploaden i hvert fald stige, til mindst det dobbelte.
Men en del tests idag efter jeg har fået bekræftet at vi Idag bliver opgraderet, viser samme resultat..

Min computer køre på kabel, og er Fuldt opdateret, så det kan ikke være den som fejler noget, og routeren og det er jo også helt nyt.

Man siger altid at internet forbindelser er "op til", og det er jo klart.
Jeg synes bare det er ret plat, at hastigheden max er 15 mbit/0.87 mbit, når man har købt et andet produkt, og endda deres egne produkter så man er sikker.
Og når man siger Op til, så burde mine tests jo max have 20 mbit, og derfor svinge en del fra fx 12-14-17-20 mbit, men HVER gang, stopper nålen ALTID på max 15.

Derfor er min teori lidt, at TDC sælger en 20/1 og 20/2 mbit forbindelse, som reelt er 15/0.5 mbit eller noget i den stil. For igen, det er satme underligt at den ikke varriere ret meget, men desideret STOPPER på de hastigheder. Og alle odds burde være med mig, i og med jeg bor i centrum af københavn, har Deres udstyr og en fuldt opdateret compter (der i øvrigt er virus sikker totalt og netop lige formateret så den er frisk).

Er der andre som oplever dette, eller har en forklaring på hvad det måske kan være?

Tak fordi du læste.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  TDC og deres internethastighed
  • #1   13. maj 2009 En hastighedstest vil altid gå op til din maximalt mulige hastighed, såfremt der ikke er belastning på linjen imens selvfølgelig.
    Derudover kan der ligge en begrænsning i dit kobber - jeg kan f.eks. maximalt trække 12 mbit/s hvor jeg bor, såfremt jeg vil have en stabil linje. Din upload-hastighed undrer mig dog lidt, den har jeg ikke selv oplevet problemer med at overholde hos nogen.
    Det skal i øvrigt lige siges at jeg er Cybercity kunde.


  • #2   13. maj 2009 Der er mange både og her, fordi selv om du bor i københavn kan du sagtens bo langt fra centralen smiley Og jo længere væk jo dårligere signal, men det kommer jo an på så meget har du fiber eller kobber kabel, men altså det med routeren har jeg også haft problemer, den hedder med garanti Netgear den hvide router, og er det billigt man kan få og den er fin nok til nogens behov men er i min termologi ikke det bedste der findes, overhoved, det er endda meget langt fra, køb dig en ny router og ikke fra TDC men gerne fra zyxel eller andre fine mærker du kan søge på google så kan du finde en til dit behov. det er hvad jeg vil forslå dig det med hastigheden det er nok som det er hvis det er kobber,

    Mvh Henrik


  • #3   13. maj 2009 Mikklj -
    Idle tiden - er det noget man kan ringe ind og få ændret tror du? (Sjovt de aldrig har foreslået det)
    Routeren er sat korrekt op, jeg har selv gjort det, med guide fra TDC medarbejder over telefon, for netop at sikre mig selv, at det blev sat ordenligt op - første gang.

    Troels -
    Når jeg har taget disse tests, så har der ikke været andre computere på linien, og har der, så bruger de kun utrolig lidt af kraften - dvs. det er javaspil som der findes på Komogvind og andet.
    Kobber begrænsning - Kan man få tjekket / tjekke det på nogen måde hvis man ikke aner så meget om det ? - For når du siger du max kan trække 12, kunne det jo sagtens være Sådan en mulighed.


  • #4   13. maj 2009 Har TDC ude på landet hvor vi bor og vi har en 4 M/bit down og 0,75 M/bit upload.. når jeg så hastighedstester ligger den på 6-7 M/bit og upload på 1 M/bit.. smiley det er jeg sku godt tilfreds med... smiley

    så tror sku ikk TDC har begrænser på deres linjer bare for meget trafik...


  • #5   13. maj 2009 Hvis du ringer ind til TDC support burde de kunne teste linjen for dig og udfra det fortælle dig hvad din maximalt mulige hastighed er smiley

  • #6   13. maj 2009 Henrik W - Om mine kabler er kobber eller fiber aner jeg faktisk ikke. Mener det er kobber.. Det er de klassiske gamle hvide kabler, som man også havde for over 5 år siden - Så muligheden er der..

    Det er lige præcis det den hedder, Netgear.
    Men hvis jeg begynder at købe Zyxel, ender jeg så ikke bare med at TDC's medarbejdere ikke vil yde support, fordi jeg ikke bruger deres eget produkt? Det er nemlig det jeg frygter hvis jeg skal skifte.


  • #7   13. maj 2009 Kenneth - Der findes vist heldige folk endnu smiley

    Troels - Hvis jeg gør det (har jeg prøvet før), så får jeg bare afvide at de inden fra deres central, kan se at jeg Kan få det jeg skal. Problemet er bare, at jeg jo ikke aner om det bare er noget de siger, som jeg kunne forestille mig, når de ved jeg har problemer. Fordi så kan de jo rede deres egen røv, og så er "problemet mit eget igen".

    Mikkl - 300 sekunder? Det var da ikke meget, og PÆNT meget du skal tænde og slukke din router så. ? :-s
    Vores sker jo op til 2 gange om ugen.. Og det er da jænvt flere sekunder end 300. ?


  • #8   13. maj 2009 Hvad mange ikke har forstået ved ADSL teknologien er at hastigheden er begrænset af hvor mange meter ledning der er mellem telefoncentralen og boligen der bliver leveret internet til, og det er den fysiske lov der begrænser så det kan man ikke ændre på...

    Tommelfingerreglen er ca. :
    - 0-1500M = 20Mbit
    - 1500-2000M = 15Mbit
    - 2000-2500M = 10Mbit
    - 2500-3500M = 4-8Mbit
    - 3500-4500M = 2Mbit
    - 4500+ = <1Mbit

    Når det så er sagt så skal man passe på med at opgradere hastigheden ved at firma som TDC. TDC har ingen indstillinger på deres udstyr som går ind og siger "hov, denne kunde kan ikke køre 20Mbit stabilt fordi han bor 1700m væk - vi sætter den til 18mbit så kunden ikke oplever problemer". TDC "tvinger" udstyret til at køre 20Mbit, og det er selvom der kommer en masse pakketab og ADSL modemet konstant mister forbindelsen til centralen (retrainer).

    Mit råd er at bede dem nedgradere den til 10/1 eller 15/1Mbit for at se om det ikke kører mere stabilt. Alt over 8Mbit er alligevel ren luksus...


  • #9   13. maj 2009 Niki F , nu er der forskel på alle medarbejder der inde nogen har en bog andre har lidt viden udefra, men jeg kan anbefale og købe en anden router, Netgear er ikke noget stabilt valg jeg har haft samme problem, men ja, der er jo problemer med lige meget hvad du vælger men ny router vil jeg anbefale, søg lidt på nettet der er massere af udvalg og test af dem,

    Men hvis kabel så er det kobber,

    Fiber er som regl rimelig tykt og har gerne en farve, men ring til TDC sig du gerne vil have tjekket hvad din forbindelse kan køre på max, for du skal jo ikke betale for noget du ikke for, og de plejer at være rimelig hjælpsome hvad sådan noget angår, smiley


  • #11   13. maj 2009 Mikkl - Troede dog bare de havde deres ret til, at ikke yde support på andre produkter end deres eget.

    Nicklas - ja jeg har faktisk tænkt på at snakke om nedgradering, dels så prisen evt. kunne blive lavere, men også mere for ikke at betale for en masse jeg alligevel ikke får noget ud af. Så hellere betale for en 15 mbit, hvis det reelt er hvad jeg max kan få ud af dem alligevel.
    Og ud fra din tommelfinger regl tabel, så bor jeg ca på punkt 2, altså 1500-2000 km fra centralen, hvilket jo svare til 15 mbit.
    - Måske er det grunden.


  • #12   13. maj 2009 Nicklas S du kan jo ikke sige alt over 8mbit er ren luksus det kommer jo an på dit behov, og jeg så opgradere man jo udstyr hele tiden så der bliver mulighed for at man netop kan få hurtigere internet selv om du er langt væk

  • #13   13. maj 2009 Niki F

    Lidt heldig har man da lov til at være nogle gange... smiley ingen brok over TDC her fra... smiley


  • #14   13. maj 2009 Søren - Tak for link.
    I følge sørens link og et link efter det, findes denne information:
    http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=15168

    Der står netop, at 20 mbit, kommer til at svare til 16 mbit..
    Det er ca hvad min gør, så hele grunden til dette, må være som de skriver - Overhead som tog 20% af forbindelsen.

    - Dette burde de undervise deres supportere i, for dette har jeg aldrig fået afvide før. Og havde jeg vidst det, så havde jeg ikke klaget, for det giver svaret jo, og det er der ikke så meget at gøre ved.


  • Tommy B
    Tommy B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.550
    #15   13. maj 2009 Jeg er 99.9% sikker på at routeren ikke har en meter at gøre her. Det er derimod ret sikkert at det er en blanding af afstanden mellem dig og centralen (Det er ligegyldigt om du bor i centrum, det er ikke ens betydende med at du bor op af en central og/eller at kablerne i jorden er kørt den mest optimale vej.

    Ring ind og få oplyst hvad din linje kan køre. Du kan også spørge efter støj margins, da det indikerer om linien er presset eller ej. Hvis du er på 6dB eller under, kan din linje simpelthen ikke trække mere, basta. dB skal ligge på 7dB og derover (Jo højere, jo mindre støj)

    Arbejder selv for en af de store net udbydere, og har - som mange andre - haft store kvaler med deres support, når det kommer til en simpel fejlsøgning som at lave en måling på selve linjen. Selv når man fortæller dem ordret, hvad de skal foretage, kommer den bare ikke ind på lystavlen. Af den grund, har jeg skrottet at køre over kobber, og kører pt. over antennekabel.. Det er mere pålideligt og kan yde en langt højere hastighed samtidig. Og så er deres support af en lidt anden kaliber smiley


  • Tommy B
    Tommy B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.550
    #16   13. maj 2009 Én ting er overhead, og den er sgu ikke 20%. Dette er pyntet på, for at have lidt bedre ryg-dækning fra deres egen side. Man kan opleve en overhead på omkring de 10%, og dette er kun via TCP pakker. Prøv eventuelt TPTEST, hvor du kan teste via UDP, hvor overhead ikke er eksisterende på samme facon.

    TCP = For hver 3. pakke du modtager, skal du sende 1 tilbage som et slags "Ok, kom med det næste" - Dette gør at noget af forbindelsen bliver taget i brug, og derfor er alt kapacitet ikke tilgængelig, om man så kan sige.


  • #17   13. maj 2009 Prøv evt. at undersøge om der findes en software opdatering til din router (kaldes for firmware).

  • #18   13. maj 2009 Henrik W... Folks behov er selvfølgelig forskelligt, men hvis man kigger på tiden for at hente f.eks. 4,6GB (DVD) så er det så lidt man vinder ved hastigheder over 8Mbit. Når man roder rundt med 1-2Mbit forbindelser henter man kun med de der 100-250kb/s, men en 8Mbit henter man allerede med 1MB/s. Der ryger DivX film ned på 10min og MP3 filer på 5 sekunder... det kan alle overkomme at vente... om det er 5, 7 eller 10min. Det er ren luksus....

    Bare man har de der 8Mbit til at komme væk fra en ventetid på 40-60 minutter.


  • #19   13. maj 2009 Henrik W - Tror som jeg lige skrev, at Sørens link gav mig svar på alt.
    smiley
    Men ja, mange medarbejdere køre efter en bog, desværre.
    Det giver i mine øjne, en ret useriøs kundeservice, da det bare er det samme man altid får afvide. Så giv dog for fanden medarbejderne lidt udvidet uddannelse, så de kan Lidt mere end at læse op fra en bog/skærm.

    Henrik W - 8 mbit ville nok være udemærket for mig, men med en hjemmeside og en fotograf fritid, så er der ofte brug for hurtige forbindelser, da jeg ofte uploader ting til min server, og tager backup af hjemmesiden mm.
    Så er der ret øv, hvis man sidder med en 512 i upload. :o)

    Kenneth J - Nej jeg forstår smiley

    Mikkl - Okay, så forstår jeg ikke helt.. For hvis den logger af nettet efter 300 sekunder, så må du da være nød til at tænde og slukke en del gange?
    men at du skal tænde og slukke hver dag, er vildt.. Så uheldig er jeg dog ikke - heldigvis.


  • Tommy B
    Tommy B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.550
    #20   13. maj 2009 .. Og når dit router så mister forbindelsen i ny og næ, viser det blot at der er noget galt, hvilket 8/10 gange er for høj hastighed kontra hvad din forbindelse reelt kan trække. Du kan få justeret din forbindelse ned til en 15/1, og dette vil tage omtrent 1 time kontra 10-20 sekunder, hvis de gør det via den langsomme metode. Dette er en smagssag fra supporter til supporter.

    - Der kom sgu lige et par indlæg smiley


  • #21   13. maj 2009 Tommy B... for at kunne garantere kunden en stabil linie skal noise margins da helst være over 10db?
    F.eks. TDC presser linien så den kommer helt ned på 6db i noise margin og det er derfor så mange af deres kunder oplever at modemet retrainer og at selvom modemet er trainet op til 20Mbit de kun måler 12-15mbit med meget svingene hastighed.
    Kvaliteten af signalet er vidst ikke i top ved 6db.


  • #22   13. maj 2009 Tommy B er inde på noget af det rigtige . . . Men

    problemet er åbenlyst fejl på linien ind til huset det kan være støj, centralen osv. altså ude af vores hænder, ellers routeren. min erfaring er at throughputtet på billige routere og "standard" routere fra selskaberne f.eks. Netgears er dårlig. altså den interne hastighed/kommunikation i routeren fra WAN til LAN siden. routerne har for lidt hukkommelse og for dårlige processore der er for langsomme til 10-15Mbit+

    og hvis throughputtet er dårlig for man en ustabil router der mister forbindelsen og restarter periodisk under belastning pga. softwaren crasher. og man mister pakker.

    evt. test din linie med computeren direkte i modemet. kan hurtig vise tegn om det er router eller linie der er problemet.

    bare info . . .


  • Tommy B
    Tommy B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.550
    #23   13. maj 2009 Nicklas, alt der kører 7dB og over, er helt fint. Det med min. 10dB er noget pjat, og det siger mine mange års erfaring inden for branchen også smiley

Kommentér på:
TDC og deres internethastighed

Annonce