{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.198 visninger | Oprettet:

Privat køb: regler? {{forumTopicSubject}}

Hej. jeg har lige solgt min flipscreen HU for 2000,- til en udlænding fra odense. Nu kommer han så efter snart en måned og vil have sine penge igen fordi at han ikke mener at jeg har informeret godt nok ang. en lille funktions fejl. Nu er han begyndt at opsøge mig med sine kammerater (fætre eller hvad fanden de er) og min kæreste er blevet meget forskrækket og tør ikke være hjemme mere.

Hvad er reglerne inden for privat køb.

Synes i at jeg skal anmelde ham.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Privat køb: regler?
  • #1   20. maj 2009 var det en fejl, du kendte til, og har du fortalt ham om den. . ???


  • #2   20. maj 2009 Der eksistere ingen regler... Hvis folk sådan var begyndt at rende ved mig var jeg stjernet helt af... Det er desværre ulovligt at gøre noget selv, men sikkert det eneste som hjælper..

  • #3   20. maj 2009 Der er ingen returret ved privat køb.. Hvis jeg var dig, så ville jeg ringe til politiet og forhøre dig, hvad de synes du skal gøre..

  • #4   20. maj 2009 hva med bare at skyde dem så er der lidt mindre af dem

  • #5   20. maj 2009 meld idioten,de skal satme ikke komme og spille smarte her i dk

  • #6   20. maj 2009 Ved godt man ikke skal gi sig, men hvis det var min kæreste der var bange for at være alene hjemme, så havde jeg givet pengene tilbage til idioten.. Godtt nok "vinder" han, men for 2000 er det ikke det værd

  • #7   20. maj 2009 Regler mht privat køb er :

    - Vare som bliver handlet mellem privat, er købt som beset, dog må sælger ikke skjules eller tilbageholde informationer ang. produktet hvis der er fejl/mangler ved det. Hvis sælger ikke har kendskab til eventuelle fejl eller mangler er sælger uden ansvar, fordi han handler i god tro.

    - Derudover vil man i en eventuel retssag se på om der er grund til at tro at købe har en hvis kendskab til produktet, hvis han har det, antages det at køber selv må stå for at stille spørgsmål og se efter fejl og mangler.

    Håber det kan hjælpe, held og lykke med det:)


  • #8   20. maj 2009 Kommer an på hvordan situationen hænger sammen.

    Personligt, (Hvis de blev ved) ville jeg aflevere de penge, og få ro i sindet.. Både for din og din kærestes skyld.
    Selvfølgelig skal alle ikke tro de bare kan få deres penge tilbage, når de har købt en vare, og en måned efter komme tilbage..

    Det holder ikke. Men hvis de har truende adfærd og direkte true dig og din kæreste, ville jeg melde dem til politiet.. Evt. film hvad de gør næste gang.. Så er der da i det mindste beviser, så det ikke bliver påstand mod påstand..


  • #9   20. maj 2009 Man er da for dum, hvis man overfører pengene til køber uden at vide, om varen er sendt med garanti. Du kan aldrig trække pengene tilbage, når først de er overført via en bankoverførsel

  • #10   20. maj 2009 Privathandel er generelt bare noget lort. Det går så tit galt synes jeg.

  • #11   20. maj 2009 *Rettelse køber=sælger

  • #12   20. maj 2009 Jacob: Hvilket indlæg er du i?

  • #13   20. maj 2009 handel med taletid og mød folk et sted.. der er sku så mange smarte som tror de kan troppe op med et par venner og få pengene tilbage hvis det ikke lige passer dem længere

  • #14   20. maj 2009 Afliver lortet, sider inde i et halvt år for selvforsvar, kommer ud og så er der sku respekt blandt perlerne, så kommer de i det mindste ikke rendende længere

  • #15   20. maj 2009 Jeg er også lidt ude i at give dem pengene, for selvom jeg får ham meldt så kommer alle hans fætre osv. sikkert bare rendene alligevel.. Er normalt ikke racist, men det hjælper på det.

  • #16   20. maj 2009 i dit tilfælde vil jeg os bare give ham pengene.. de 2000 er ikke det bøvl værd du får ud af det.. du får slet ikke fred hvis du melder dem.. det er en latterlig verden hvor rets systemet ikke passer ordentlig på os når brede typer skaber sig som de vil.. for din kærestes skyld så giv ham pengene og kom videre... er heller ikke racist men når en fætter ringer på mine ting siger jeg bare det er solgt desværre.. har ikke lyst til og handle med dem..

  • #17   20. maj 2009 nicolai A: nej, lige præcis. Men i bund og grund kan man heller ikke handle godhjertet med sådan nogen, tænker på med at de kommer hjem til ens privat adresse osv. ved godt det ikke er alle indvandre, men dem der går sådan amok over et køb er fandme nogle perler


  • #18   20. maj 2009 jeg har meget sjældent nogen hjemme på min adresse og hente noget.. mødes altid med folk på tanken.. har jeg det bedst med

  • #19   20. maj 2009 hvis du beslutter af betale ham tilbage.. husk at få varen igen.. de ska jo ik score penge på det smiley

Kommentér på:
Privat køb: regler?

Annonce