{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
689 visninger | Oprettet:

12 volt - 24 volt {{forumTopicSubject}}

står med en lille tanke om at kunne smide et batteri mere i bilen og derved skabe 24volt, kan dette lade sig gøre..?

altså alt skal køre på 12 volt som det gør nu, bortset fra en enkelt ting som skal køre på 24 volt, kan dette lade sig gøre, og kan jeg godt lade 2 batterier op med en standard generator..?

håber folk forstår spørgsmålet og kan hjælpe..

Kommentarer på:  12 volt - 24 volt
  • #1   16. sep 2009 Altså du kan godt sætte et batteri mere i serie med det du har nu, og så har du stadig 12v på det "første" i serien, altså det gamle. Og dermed 24V fra stel til + på det nye batteri.

Men er sgu ikke helt sikker på at du kan lade begge to op med samme generator, der burde umiddelbart ikke være nogen problemer i det, men det er der nok andre der ved bedre.

• #2   16. sep 2009 så det første batteri bliver hvor det er(logisk nok) og så det næste der skal gå et kabel fra plus til plus og så bare stel til minus på begge batterier..? men kører det første batteri så ikke også på 24 volt..?

• #3   16. sep 2009 Nej, du skal have et kabel fra plus på det gamle batteri til minus på det nye. Og dermed har du 24 ved at måle fra stel til + på det nye batteri.
    Så vil det første batteri stadig være 12V.

• #4   16. sep 2009 Er det ikke noget med de 2 batterier aflader hinanden hvis man ikke sætter en dims på ?

• #5   16. sep 2009 Nej, det burde de bestemt ikke. Men hvis du bare kører videre som jeg har beskrevet uden at lavet noget fusk med generatoren så vil jeg mene at du kun lader på det første batteri, og dermed vil det andet jo blive tømt på et tidspunk.

• #6   16. sep 2009 Nej det skulle der ikke ske noget ved,hvis du kobler +/+ og -/-... MEN din generator,kan evt. få problemer i længden hvis den skal lade dem begge op.. Vil nok undersøge sagen nærmere hos en speciallist for at være sikker på hvad det kræves af grej..

+/+ og -/- koblet sammen,giver kun 12 volt uanset hvor mange du kobler i røven af hinanden...
    +/- og +/- giver 24 volt (med 2 batterier) og det kræver en 24 v generator for den løsning,hviket der gør at resten af bilen også for 24 v...

• #7   16. sep 2009 Jacob, hvad så hvis man gør sådan her http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=45981 så får resten af bilen da stadig 12v. Hvis man ellers kan finde en 24v generator som ellers passer på bilen.

• #8   16. sep 2009 jacob l. p - træls.. også det jeg frygtede for strømmen giver jo ikke kun 24volt på det ene batteri, desværre.. så i princippet er jeg nødt til at have 2 batterier mere i bilen altså tre i alt og så kører de 2 batterier en ekstra generator..? besværligt og sikkert også dyrt.. træls..

havde nemlig udset mig sådan et elektrisk lastbilhorn, der var godt nok skrald på, men den ide er vist ikke mulig.. hvertfald ikke "bare" lige sådan..

• #9   16. sep 2009 Du kan da bare anskaffe dig omformere.

Og det fleste elektriske horn på lastbiler i dag er der også sat en 8mm trykluftslange i røven af..

• #10   17. sep 2009 mads g: Du har lidt ret der, men hvis du gør sådan og lader med 24v, men kun tar 12 v fra det ene batteri køre du det tør og ødelægger batteriet ( har prøvet det i min gamle patrol som jo var 24v) den eneste rigtige løsning ville være at sætte en ekstra 24v generator på og 24v batteri.

Kommentér på:
12 volt - 24 volt