{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Temp føler 12 volt
  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 157 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.774
    #1   19. jan 2019 følgen er en modstander, som ændre sig når temperaturen ændre sig.

    så den bruger som sådan ikke strøm.
    den sender strøm vider. til hvad den nu bruges til.

    men hvilken temperatur føler er der tale om?


  • #2   19. jan 2019 Det er den temp føler som sidder ind i termostat huset smiley

  • #3   19. jan 2019 Den skal ikke have strøm. Stel løber gennem den, og ændre modstanden alt efter temperatur.
    Er der een ledning på den laver du en kortslutning ved at sætte 12v til den. Er der 2 sker der intet.


  • #4   19. jan 2019 Men hvorfor?

  • #5   19. jan 2019 Ville bare høre om den kunne sende strøm tilbage eller kortslutte eller brænde en styrebox af fordi jeg har nogen problemer med at du futter af den box har skiftet kobling og er bange for jeg har byttet rundt på to stik den vandtemp føler og en forvarmer til indsunings manifold

  • #6   19. jan 2019 Hej
    Følerens modstand ændre sig med temperaturen. Modstandskaraterristikken er forskellig ved industristandard er PT100, År 1000, Pt500 NiCr følere, i dytter ofte NTC, PTC ved negativ hhv positiv eller negativ modstandskofficienter. Måleelektronikken på trykker dimmeren med en given fast difineret refferencespænding som så afhængig af den temperatur afhængige målestrøm omsættes af A/D konverter til et mennesketal. Idet modstandskaraterristikken ikke er absolut liniær pågår en skalering for korrektion af fejlvisning inden værdien havner på displayet foran næsen på den undrede chauffør.
    Mål først følere som modstand inden du volder den med en høj fast spænding. Den kan hurtig afbrændes hvis der er typen med modstand under 100orm.
    Mvh kp


  • #7   19. jan 2019 Okay så hvis jeg forstår det rigtig kan den godt brænde styrebox og føler osv af hvis den er under 100 ohm ?

  • #8   19. jan 2019 Hej
    Hvis du uden videre påtrykkes 12 volt på måleledninger til følere medens de er tilsluttede til styreelektronik er det farvel og tak.
    Mvh kp


  • #9   20. jan 2019 Ja vis du sender strøm/12v igennem en stil÷ styret system.så kan du godt brænde din ecu af. I hvert fald den udgang der får det i din ecu.
    har du da brændt din ecu af?. Og er du i tvivl om det er vendt rigtig.så sæt tester til og se om du kan se hvad temperatur motoren har. vis ikke du kan det eller den står fast på en bestemt temperatur, så vender det jo forkert.plus du burde og kunne se vis noget er helt tosset i din ecu/styreBox. da der normalt vil kommen nogen fejlkoder på det.


  • #10   20. jan 2019 Okay men ved den er brændt af og ved den har fået 12 volt men kan ikke komme i kontakt med min styrebox med en tester og bilen kan ikke starte så er spørsmålet om det kan lade sig gøre at den brænder helt af hvis den så får 12 volt

  • #11   20. jan 2019 Ja har den fået plus ind i ecuen hvor den sender stil ud. Så ja så kan den brænde helt af nogen gange. og andre gange kun den udgang den sender stil ud af. nogen ecuer kan slå den udgang fra vis de måler noget forkert. Men din er jo en ældre bil så den brænder nok den ecu af. Men har du et diagram over ledningnettet til din ecu. Så start da med at måle om den får det strøm den skal have og minus i stikket til den. Og så mål også de andre udgange/indgange til den. Så kan du se om alle forbindelser er ok inden du udskifter din ecu igen. har du været alle sikringe igennem i bilen også? også hoved sikringe.

  • #12   20. jan 2019 Okay det vil jeg se om jeg kan prøve og ja alle sikringer har jeg tjekket mere end 10gange smiley

    Mange tak smiley


  • #13   20. jan 2019 Ville det være det samme hvis det var den føler til køler ventilatorer ville den lave det samme nummer så?

Kommentér på:
Temp føler 12 volt

Annonce