Værd at gå i retten for? (Bøde) {{forumTopicSubject}}
G`Morgen BG.
Historien lyder:
Skulle køre min kæreste i skole, og vi kører over Limfjordsbroen. Har lagt mærke til at der kører en politibil bag mig, og siger faktisk også til min kæreste, at det er tit der er en bag ved mig. Kommer ned til et kryds, hvor bilen så ruller op på siden af mig, og siger jeg skal holde ind over på den anden side af krydset, og det gør jeg så uden brok, for mener ikke at have gjort noget.
Vi holder ind til siden, og betjenten kommer over og siger jeg har kørt uden sele. Var dum nok til at tage selen af, der vi holdte ind, fordi jeg troede jeg skulle ud af bilen. Så sad uden sele på, da han kom over, og han troede selvfølgelig ikke på mig. Det skal siges at jeg er en af dem, der kører med selen under armen, da den irreterre min hals ellers.
Havde som sagt min kæreste med som vidne, så kan det betale sig at tage i retten med dem, eller er det umuligt at vinde over dem?
Det er ikke de 500 kr der er problemet, det er mere at de ikke har en skid at give sig til!
Morten C
jun 2005
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 2 Emner: 109 Svar: 729
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 979
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
Havde du beholdt den under din arm, havde du alligevel fået en bøde for det.
Få i øvrigt selen på plads. Den gør mere skade end gavn hvis den ikke sidder rigtigt.
okt 2006
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 43 Svar: 1.080
Men ville ikek gøre en helt masse ved 500 kr.
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1869 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.321
apr 2006
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 468
Men hvis hun nu ikke er din kæreste ser hun nok bedre ud som vidne....
er mere int i om det er lovligt at køre med selen under armen??
for hvis det ikke er det kommer du jo ingen steder anyway.
feb 2009
Jeg dropper det vist bare, og smutter ned og betaler den xD
mar 2004
Følger: 268 Følgere: 257 Biler: 9 Emner: 127 Svar: 1.012
Har dog også prøvet jeg fik et klip for at undvige sammenstød og dermed køre venstre om hellaanlæg, der slæbte jeg dem i retten og VANDT min sag!
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
For hvis du har den under armen når du evt. kørte galt, så ville du nok næsten være færdig som gårdsanger...
mar 2004
Følger: 268 Følgere: 257 Biler: 9 Emner: 127 Svar: 1.012
feb 2009
jan 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 87 Svar: 1.553
ville desuden gerne se papir eller tekst på det lovligt ikke at havde selen korrekt på ?
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Jeg bruger skam selv sele, og der kan fåes diverse ting man kan dække selen med så den ikke gnaver, eller noget i den retning, og det ville nok være det bedste, frem for at have selen under armen eller slet ingen sele, og der er jo også nogen der kører med styrthjælmen på armen, for at beskytte albuerne men resten af kroppen er jo ikke lige så meget beskyttet og en sele holde jio ikke en så godt på plads, da jeg ikke kan se hvordan den skal kunne holde overkroppen ordentlig, og så ville men jo evt. have en sele der smadre noget andet i maveregionen istedet for, da det er store kræfter der kommer i spil ved et uheld, og der er jo nok derfor der er en sele, og personligt mener jeg at en sele virker og hjælper, og har da også høre gnaveri som undskyldninger tit, samt at hvis bilen brænder eller andet, så ville det have været godt at man ikke havde sele på...
Så det var bare min kommentar, folk må jo selv om de kører med sele, men når der nu er en regel, så må man jeg rette sig end efter lover, eller bare betale frem for undskyldninger som at den gnaver eller irriterer en, da det jo som oftets kun er en efter ve, og ikke et håndgribelig tiltag for selv at løse problemet så man ikke bliver tillagt bøder os deslige, når der altid findes en løsning....
Get my point, instead... ;-))
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 44 Svar: 630
Dog er det jo ligegyldigt hvis du kører med den under armen:D
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 747
Spørgsmålet er så om der findes en regel hvor selen skal være, det må du evt undersøge. Men ellers bare hiv dem i retten, de skal fange de farlige bilister og ikke dem der kun er til skade for sig selv (læs kører uden seele
okt 2004
Følger: 61 Følgere: 63 Biler: 6 Emner: 86 Svar: 1.984
Har prøvet at køre i Lightningen med en kammerat, hvor sheriffen fik øje på os, og fik ondt røven over bilen. De påstod hårdnakket at vi havde lavet hjulspin, og det havde vi virkelig ikke. Jeg forklarede dem, meget pædagogisk, at HVIS vi havde lavet hjulspin ville de ikke have været et øjeblik i tvivl, for så ville hele lyskrydset have været dækket af røg. Men det forstod de ikke, og svarede igen med at tjekke ALT på bilen, og få bilinspektionen, told&skat o.s.v. til at komme ud og sikre sig at alt var efter bogen. Det var det selvfølgelig, og efter næsten 2 timer kørte vi videre med et stort grin.
Vi nægtede at erkende bøden og kom et par måneder senere i retten, der var betjentene selvfølgelig ikke mødt op, og vi vandt sagen uden problemer. Dommeren mente ikke at det var rimeligt at give en bøde ud, når den sigtede mødte op for at forklare sig, og ordensmagten ikke engang ville besvære sig med at afgive forklaring. Ingen bøde, ingen sagsomkostninger. VOILA!
sep 2003
Følger: 27 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 845
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 1.357
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.847
Værd at gå i retten for? (Bøde)