{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.630 visninger | Oprettet:

Værd at gå i retten for? (Bøde) {{forumTopicSubject}}

G`Morgen BG.

Historien lyder:

Skulle køre min kæreste i skole, og vi kører over Limfjordsbroen. Har lagt mærke til at der kører en politibil bag mig, og siger faktisk også til min kæreste, at det er tit der er en bag ved mig. Kommer ned til et kryds, hvor bilen så ruller op på siden af mig, og siger jeg skal holde ind over på den anden side af krydset, og det gør jeg så uden brok, for mener ikke at have gjort noget.
Vi holder ind til siden, og betjenten kommer over og siger jeg har kørt uden sele. Var dum nok til at tage selen af, der vi holdte ind, fordi jeg troede jeg skulle ud af bilen. Så sad uden sele på, da han kom over, og han troede selvfølgelig ikke på mig. Det skal siges at jeg er en af dem, der kører med selen under armen, da den irreterre min hals ellers.

Havde som sagt min kæreste med som vidne, så kan det betale sig at tage i retten med dem, eller er det umuligt at vinde over dem?
Det er ikke de 500 kr der er problemet, det er mere at de ikke har en skid at give sig til!

Morten C

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Værd at gå i retten for? (Bøde)
  • #1   30. okt 2009 Får du ikke noget ud af .. Har prøvet, de er strenge..

• #2   30. okt 2009 * Jacob *: Ja, det var også det jeg tænkte smiley

• #3   30. okt 2009 Nej det kan ikke betale sig. Betal bøden og kom videre.

Havde du beholdt den under din arm, havde du alligevel fået en bøde for det.
    Få i øvrigt selen på plads. Den gør mere skade end gavn hvis den ikke sidder rigtigt.

• #4   30. okt 2009 Din kæreste er svær at bruge som vidne da man mener hun vil tage dit parti. Så den er svær.
    Men ville ikek gøre en helt masse ved 500 kr.

• #5   30. okt 2009 De er ikke til hverken at hugge eller stikke i.. desuden risikere du at skulle betale sagsomkostninger samt salær til advokater hvis du taber, så bliver dine 500.- pludslig til 20.000.- det er sq lidt af en risiko at løbe smiley

• #6   30. okt 2009 ja ved ikke om retten vil tro på dig, men selvfølgelig gør betjenten det ikke, de er jo ret lamme i hovedet generelt.

Men hvis hun nu ikke er din kæreste ser hun nok bedre ud som vidne....

er mere int i om det er lovligt at køre med selen under armen??
    for hvis det ikke er det kommer du jo ingen steder anyway.

• #7   30. okt 2009 S B: Det er lovligt, at have selen under armen smiley

Jeg dropper det vist bare, og smutter ned og betaler den xD

• #8   30. okt 2009 - De er så lamme man, prøvede selv det samme en gang jeg kom i min gamle vinter sierra, der kørte han bag mig og holdte mig ind, tog så min sele af og ville gå ud til ham da det var en MC, men dog omvendt kom han hen til mig og bum der sad jeg uden sele, 500 kr i bøde men den nægtede jeg da jeg ville fortælle ham at jeg var på vej ud til ham, men han sagde dog at han kunne se at jeg ikke havde sele på gennem min bagrude ( det skal så lige siges de var 90% tonet ) men så begyndte han og ville kalde min bil til syn fordi jeg ikk tog bøden, endte med jeg tog bøden i stedet for at køre til syn!

Har dog også prøvet jeg fik et klip for at undvige sammenstød og dermed køre venstre om hellaanlæg, der slæbte jeg dem i retten og VANDT min sag!

• #9   30. okt 2009 Nej du må nok betale, men hvis selen irriterer dig så meget så tag da ned og se om du kan få en lægeerklæring så du slippe for at køre med sele, har selv en bekendt der har sådan en attest....;-))

For hvis du har den under armen når du evt. kørte galt, så ville du nok næsten være færdig som gårdsanger...

• #10   30. okt 2009 - Carsten T : Kan høre du ikk ved hvordan det forgår smiley Der er fri process når det er til bøder osv i retten, og hvad skal man også med en advokat for 500 kr i retten? smiley

• #11   30. okt 2009 Dan .:Vil ski ikke køre uden sele smiley Kan bare ikke klare når den gnaver i min hals xD

• #13   30. okt 2009 morten C hvis den gnaver i din hals er din sele ikke instillet korrekt i højden ... men ellers tag et styk stof med og lig om selen ved din hals, ...

ville desuden gerne se papir eller tekst på det lovligt ikke at havde selen korrekt på ?

• #14   30. okt 2009 Jo sikkert men det er då ligeså åndsvagt at ligge den under armen, så er man da sikker på at blive skadet på en eller anden måde selv ved et lille sammenstød....

Jeg bruger skam selv sele, og der kan fåes diverse ting man kan dække selen med så den ikke gnaver, eller noget i den retning, og det ville nok være det bedste, frem for at have selen under armen eller slet ingen sele, og der er jo også nogen der kører med styrthjælmen på armen, for at beskytte albuerne men resten af kroppen er jo ikke lige så meget beskyttet og en sele holde jio ikke en så godt på plads, da jeg ikke kan se hvordan den skal kunne holde overkroppen ordentlig, og så ville men jo evt. have en sele der smadre noget andet i maveregionen istedet for, da det er store kræfter der kommer i spil ved et uheld, og der er jo nok derfor der er en sele, og personligt mener jeg at en sele virker og hjælper, og har da også høre gnaveri som undskyldninger tit, samt at hvis bilen brænder eller andet, så ville det have været godt at man ikke havde sele på...
    Så det var bare min kommentar, folk må jo selv om de kører med sele, men når der nu er en regel, så må man jeg rette sig end efter lover, eller bare betale frem for undskyldninger som at den gnaver eller irriterer en, da det jo som oftets kun er en efter ve, og ikke et håndgribelig tiltag for selv at løse problemet så man ikke bliver tillagt bøder os deslige, når der altid findes en løsning....
    Get my point, instead... ;-))

• #15   30. okt 2009 Der er vejkameraer på limfjordsbroen, som er frit tilgængelige for offenligheden. Jeg ved ikke om optagelserne bliver gemt lidt. Men ville da være lækkert hvis der lige var fanget et billede af dig.

Dog er det jo ligegyldigt hvis du kører med den under armen:D

• #16   30. okt 2009 Din kæreste er ligeså god vidne som alle andre! Hun må heller ikke lyve da i ikke er i familie med hinanden (håber jeg smiley )

Spørgsmålet er så om der findes en regel hvor selen skal være, det må du evt undersøge. Men ellers bare hiv dem i retten, de skal fange de farlige bilister og ikke dem der kun er til skade for sig selv (læs kører uden seele smiley )

• #17   30. okt 2009 Gå dog i retten med det! Betjentene møder alligevel ikke op og vidner, fordi de ikke regner med at du kommer. Og hvis betjentene ikke møder op, har du automatisk vundet.
    Har prøvet at køre i Lightningen med en kammerat, hvor sheriffen fik øje på os, og fik ondt røven over bilen. De påstod hårdnakket at vi havde lavet hjulspin, og det havde vi virkelig ikke. Jeg forklarede dem, meget pædagogisk, at HVIS vi havde lavet hjulspin ville de ikke have været et øjeblik i tvivl, for så ville hele lyskrydset have været dækket af røg. Men det forstod de ikke, og svarede igen med at tjekke ALT på bilen, og få bilinspektionen, told&skat o.s.v. til at komme ud og sikre sig at alt var efter bogen. Det var det selvfølgelig, og efter næsten 2 timer kørte vi videre med et stort grin.
    Vi nægtede at erkende bøden og kom et par måneder senere i retten, der var betjentene selvfølgelig ikke mødt op, og vi vandt sagen uden problemer. Dommeren mente ikke at det var rimeligt at give en bøde ud, når den sigtede mødte op for at forklare sig, og ordensmagten ikke engang ville besvære sig med at afgive forklaring. Ingen bøde, ingen sagsomkostninger. VOILA!

• #18   30. okt 2009 betal og køb en ny sele.....selerne skal bruges korrekt. Din sele er sikkert lidt slidt i kanten og derfor generer den ,evt er den ikk i rette højde......kender det godt når den næsten skærer i halsen.....bare ikk sjovt

• #19   30. okt 2009 gå dog i retten med den! der er jo fri proses! du kan max blive dømt til at betale den!!

• #20   30. okt 2009 Du kan være heldige at de frafalder sigtelsen.

Kommentér på:
Værd at gå i retten for? (Bøde)

Annonce