23. nov 2005 Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.737
Bekymringer {{forumTopicSubject}}
Hej alle, håber i gider tage jer tid til at læse dette indlæg, der omhandler lidt af alt det som har været oppe at vende over de seneste år og i særdeleshed på det seneste.
Eksempel: Fornyligt var der en tråd herinde, der omhandler hvad regeringen overvejer at gøre i forhold til omlægning af reg, afgift osv. Planen er bl.a. at man vil installere GPS overvågning i bilerne, så man kan se hvor folk kører og lade dem betale efter dette. F.eks. højere betaling ved at kører i større byer. Samtidig kan man så bruge overvågningen til automatisk at sende bøder til folk der kører for hurtigt, samt sende oplysninger til deres forsikringsselskab, så dette kan afkræve en højere præmie, fordi de kører for hurtigt.
Samtidig kan politiet anholde folk, blot fordi de TROR at vedkommende måske vil gøre noget ulovligt. De kan aflytte folks telefoner, uden en dommerkendelse.
Osv. osv.
Jeg er på ingen måde nogen hippie, from er blåøjet og naiv og som ikke mener nogle af disse ting MÅSKE kan være nødvendige - Men derfor skræmmer tanken mig om et Big brother samfund - For det er ¨på alle måder det vi er på vej imod!
Samtidig er der mange som måske indledningsvist er imod mange af disse love og restriktioner - Men fuldstændig som et stykke metal der bøjes igen og igen, ja så blvier folk til sidste trætte af at høre om noget, som de måske eller var imod og de vender sig til tanken og pludseligt, så er endnu en bid af deres frihed fjernet.
Problemet er så, f.eks. når det kommer til føromtalte GPS overvågning af biler, at spørger man Familiemoderen, hvis søn blev dræbt i en bilulykke, ja så vil hun mene det er en god idé - Og det er jo svært at argumentere imod!
Men jeg vil gøre et forsøg alligevel: For livet er farligt at leve - Selv hvis vi alle sad indendøre, pakket ind i bobbleplast, ja så ville vi sgu også være i fare for at dø, for enten skar vi os med kniven, sultede ihjel, eller også ville huset falde ned over os i sidste ende - Faktum er, livet er fyldt med farer i større eller mindre grad!
Spørgsmålet må være, hvor meget af vores frihed skal vi ofre, for at redde X antal mennesker...!?
Fortæl mig gerne hvis i/du mener jeg er helt ude i hampen, men håber det kunne sætte en lille debat igang...For tanken er sgu skræmmende!
Er jeg helt på afveje
mar 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.219
Du er ikke den eneste der har det sådan.
Jeg syntes selvfølgelig at der skal være mulighed for en smule overvågning. men det er hen i småtingsafd. som ved butikker osv.
Og jeg kan kun give dig ret i at livet er farligt. Vi burde i stedet for at tage alle mulige "forebyggende" love i brug,
som alligevel bliver brugt forkert, bare sende et skilt ud til alle medborgere med teksten:
"udgang på eget ansvar"
dec 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 129
jeg er stor modstander af at vi skal til at blive overvåget af staten, og hvis det kommer dertil, så skrider jeg sku.. så må jeg finde et land med fornuften i behold.
nej, du er ikke på afveje
apr 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 223
sep 2004
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 8 Emner: 169 Svar: 1.742
Hvis det sker, så tror jeg ikke på afgiften bliver ændret
jul 2006
Følger: 47 Følgere: 45 Biler: 4 Emner: 129 Svar: 538
I teroien er det faktisk en god iden med GPS'er i bilerne, men jah, men gider køre rundt med sådan en i sin bil??
jul 2006
feb 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 863
dec 2007
Følger: 7 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 6.652
hvis det blev vedtaget, skulle ALLE køretøjer havde disse lige fra cykler til statsbiler, ALLE skulle modtage en bøde ved færdselsovertrædelser, ja selv lille ole på cyklen der køre 55kmt ned af valby bakken.
Men blev det sådan her hjemme inden for kort tid, ville jeg flytte, jeg vil ikke overvåges på den måde, jeg ville ikke føle jeg havde et privat liv.
jeg har hemmelig adresse, hemmeligt nummer, jeg bruger DNS som ændre min ip adresse, alt dette fordi jeg synes vi lever i et overvågningssamfund. Jeg bruger heller ikke facebook af sammme grund.
Men det er også en hård fin grænse for, hvornår beskytter man folk og hvornår overvåger man folk. synes jeg.
Giver det mening ?
apr 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 223
jul 2006
Og jah en bankrøver smutter bare ud af banken, men hvad så hvis de kunne følge ham hele vejen derfra, så kunne politiet jo hurtgt stoppe ham eller evt. fange nr pladen. det kan man ikke i dag for man må ikke filme på vejen fra en butik eller en bank.. det er grunden til jeg aldrig fandt mit stjålent anlæg, fordi tyvene vidste godt at der ikke mååtes filme ud på vejen, så der holde de da bare eres bil mens de tømte min.. gaske simpelt..
Siger ikke man kan stoppe vold ogsv. men man kan hjælpe det af vejen med mere overvågning, for hvis de ved de bliver stoppet gør det det jo noj næppe så meget..
Bekymringer