{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
436 visninger | Oprettet:

Virksomhed - Skole projekt {{forumTopicSubject}}

hej alle - især dem der har gået på handelsskole

jeg har rodet mig ud i noget projekt, og er gået helt i stå

det drejer sig om, at jeg har valgt at virksomheden Jysk, skal udvide sin virksomhed med afdelinger i Rusland

jeg skulle komme ind på, hvad det har af betydning for arbejdsløsheden i Rusland ?

hvad har de af økonomiske konsekvenser for Danmark og Rusland?

jeg kan ikke vide hvordan det vil påvirke arbejdsløsheden, det kan jo kun blive noget gætteri !?!

hjælp tak smiley kom med ide til hvad jeg ellers kan tage hul på
gerne samfundsmæssig og økonomiske aspekter

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Virksomhed - Skole projekt
  • #1   18. maj 2010 alt indput er velkommen.... mangler ideer til at få hovedet i gang

• #2   18. maj 2010 jeg fik selv en hue på for HHX for et par år siden, og vil da gå ud fra at dit resultat er fuld stændigt lige gyldigt, det kan godt være det er gætteri men hvis du kan begrunde det er det det vigste, ud over det kan du jo komme ind på hvilke kulturelle aspekter man br tage hensyn til, samt om hvordan med lager føring, om man skal bygge centrallagre i ruslan eller beholde lagrene i DK eller om det evt kan betale sig at flytte alle vare lagre til rusland grundet den lavere løn der ovre. osv.

• #3   18. maj 2010 min fantasi rækker ikke så langt i skole projekt sammenhæng...

har ingen idé hvordan jeg skal få svar på de spørgsmål...

• #4   18. maj 2010 Asbjørn W .... ja, man kan finde lidt tal for arbejdsløsheden i Rusland, og sige at det skaber arbejdspladser og derved økonomisk vækst i Rusland

men så gå det hele i stå for mig her.... der skulle jo gerne være 20 min fremlæggelse til eksamen :S

• #5   18. maj 2010 hvordan mener du med "kulturelle aspekter" ? så meget forskellige er de vel hellere ikke derover i forhold til os

• #6   18. maj 2010 Michael L

Jeg går på HHX 2. år - og vi har efterhånden haft en del lign. projekter.

Pointen er ikke at du skal ud og finde deciderede tal på, hvordan tingene ser ud som det er nu, og komme i kontakt med Jysk osv.

Pointen er at du skal komme med dit eget kvalificerede bud på, hvordan DU mener at det og det, vil påvirke det og det. Du kan sagtens skrive at eftersom arbejdsløsheden er forholdsvis høj i Rusland (Jeg ved ikke om det er korrekt), at derfor vil arbejdskraften være meget billigere og Jysk vil spare en del omkostninger i forhold til Danmark hvor vi har høje lønningskrav. Det var bare en ide..

• #7   18. maj 2010 arbejds moral, osv. samt kan man køre de samme reklamere uden at støde nogen, eller skal man bruge en anden form for marksføring, og sådan

• #8   18. maj 2010 I hver butik skal der vel være 10+ medarbejdere..
    Der er et par fragtmænd som skal køre tingene rundt..
    Der skal laves et hovedkontor sikkert, og noget lager af en art..

Det kan hurtigt løbe op i 1000 mennesker eller mere.. ved godt det er en dråbe i havet derovre, men det har jo en eller anden effekt..

Håber det var lidt hjælp, jeg har aldrig gået på handelsskolen..

• #9   18. maj 2010 joachim I .... så det måske ikke så vigtigt igen at få smidt en masse tal op osv ?

men jeg kunne godt tænke mig at komme ind på hvor det påvirker den danske statskasse, at jysk udvider og bliver endnu større.... det skal jo også betale skat

• #10   18. maj 2010 nu ved jeg ikk om hvis jysk udvidet til Rusland, og de så ikk ville vælge at køre det som et firma i Rusland, således at de ikk skulle betale Dansk skat af indtægterne i Rusland

• #11   18. maj 2010 din kærestes ven !

det var såment da jeg kom i tanke om at Jysk har planlagt at åbne op for markedet i kina... så tænkte jeg at de også kunne åbne op for slusen i rusland

Asbjørn W ... tja.. så kunne de jo starte konceptet op under et andet navn ..
    ny ide smiley

• #12   18. maj 2010 du kunne jo ect prøve at køre en sammeligning med det lille svenske firma, som startede i en kælder et eller andet sted og nu er over hele verden, det er oven i købet mange af de samme produkter

• #13   18. maj 2010 din kærestes ven ! ... at jeg er faldet i staver..... det kan du helt regne med... !
    helt tom i skallen for 30 minutter siden

• #14   18. maj 2010
    Asbjørn W ... går ud fra du tænker på IKEA.. ja, det må en af konkurrenterne, så skal vippes af pinden

• #15   18. maj 2010 lige presis
    og her har du firma navnet i Rusland
    Ютландия хранения белья

• #16   18. maj 2010 din kærestes ven ! .. er i gang med at kværne en pakke toffifee og en kold cola..

Kommentér på:
Virksomhed - Skole projekt

Annonce