{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.672 visninger | Oprettet:

Tyskland uden pas! {{forumTopicSubject}}

Jeg kan se der er 1000 tråde om det herinde.
Og ingen af dem giver noget klart svar, da der er 1000 forskellige meninger.

Men for at rydde alt tvivl af vej vil jeg lige sige:

MAN SKAL HAVE PAS MED TIL TYSKLAND!!!

Bøden er på 200 kr, og jeg har lige fået en seddel I dag der beviser det:) Og jeg skulle bare hente 6 kasser øl.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tyskland uden pas!
  • #1   23. jun 2010 tak for info.... plejer aldrig og tage noget med.. =D

  • #2   23. jun 2010 Nej du skal ikk.. Men hvis du bliver spurgt om pas ska du ku fremvise det smiley

  • #3   23. jun 2010 du skal kunne fremvise ID med foto på forlangende !

  • #4   23. jun 2010 Jeg har jo lige fået en bøde af det tyske grænsepoliti, så der kan vel ikke være nogen tvivl om det!

  • #5   23. jun 2010 suppemand : lidt nyt var der jo smiley dette står i linket du postede :
    Siden den 25. marts 2001 har Danmark sammen med de øvrige nordiske lande deltaget fuldt ud i Schengen-samarbejdet, hvilket bl.a. indebærer en ophævelse af personkontrollen ved grænserne. Det er derfor, man ikke længere skal vise pas, når man kører over grænsen til Tyskland, og ikke skal igennem paskontrol, når man f.eks. flyver til Italien, Frankrig eller et andet land, der også deltager i den del af Schengen-samarbejdet, som indebærer ophævelse af personkontrollen ved grænserne.

    og det er jo absolut ikke det trådstarter mener !


  • #6   23. jun 2010 du må ikke kunnet vise ID ?

  • #7   23. jun 2010 Han fik mit kørekort m billede I pant til jeg smuttede over grændsen og hentede penge.

  • #8   23. jun 2010 Jeg har gyldigt pas, men det koster jo også en bøde at køre uden kørekort, selvom man faktisk har et?

  • #9   23. jun 2010 Blir mere og mere forvirret nu smiley

    Skal man eller skal man IKKE have pas med?


  • #10   23. jun 2010 Nu skal jeg citere hvad der står ud for afkrydsningen:

    Nichtmitfüren des für den Grenzübertritt erforderlichen Passersatzes (PassG, freizügG/EU, AufenthH)



  • #11   23. jun 2010 Hov jeg menglede lige et par ord:

    Nichtmitfüren des für den Grenzübertritt erforderlichen Passes oder Passersatzes (PassG, freizügG/EU, AufenthH)


  • #12   23. jun 2010 Spørgsmål om at være heldig eller uheldig - Jeg tog færgen over og med familien til Hansapark, uden pas og blev ikke nuppet smiley

    Men du har helt ret, man SKAL have det med, just in case.


  • #13   23. jun 2010 Hmm, jeg er også blevet stoppet uden pas engang og der fik jeg IKKE nogen bøde, jeg viste ham mit sygesikringskort og kørekort så var der intet problem der.. smiley Så man skal ikke, men det ALDRIG og have det med, det samme gælder for bilens reg. attest.. smiley

    Og lige for at oversætte det som du er fundet skyldig i, så står der: Har ikke medbragt det fornødne pas eller pas-erstattelse for passeringen af grænsen.


  • Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 925
    #14   23. jun 2010 Du skal have dit pas med, af den simple grund, at et kørekort i sig selv ikke beviser at du er dansk statsborger. Man kan godt have et dansk kørekort uden at være statsborger. Schengen-aftalen betyder bare, at der ikke er permanent grænsekontrol. Men skulle man blive stoppet, har du pligt til, at kunne bevise dit nationale tilhørsforhold, og det gør man altså med et pas.

    At påstå at man ikke skal have pas med, svarer til at påstå at man ikke skal have kørekort med når man kører bil. Bare fordi man ikke bliver stoppet hver gang eller slipper for en bøde når man bliver stoppet, er det ikke ensbetydende med at det er lovligt


  • #15   23. jun 2010 Mikkel P>>> Du modsiger dig selv lidt der smiley Først siger du at man ikke skal ha pas med til tyskland og derefter siger du at det er det eneste internationalt anerkendte id... jamen min ven så SKAL du også ha det med når du passerer grænsen ik sandt :-)... Men jo man har pligt til at medbringe sit pas når du er i udlandet... hvis man bliver stoppet og slipper for en bøde er det ik ens betydende med at man ik skal ha det med, men derimod at den tyske bent betjent har været flink ved dig, for det er betaling ved kasse 1 dernede.

  • #16   23. jun 2010 Ligemeget hvad I linker til af regler her og der, skulle jeg betale en bøde på 200 kr, fordi jeg ikke kunne fremvise mit pas.
    Et latterligt lavt beløb som egentlig ikke rager mig en meter. Jeg skriver bare fordi der er så meget tvivl om det - Det er der ikke så meget mere:)


  • #17   23. jun 2010 Altså hvor dumt er det ikke lige og sige 'Man skal ikke, men man skal kunne fremvise det hvis man bliver spurgt'
    - ER DET IKKE DET SAMME SOM AT MAN SKAL?


  • Lasse K
    Lasse K Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 88
    #18   23. jun 2010 Man skal kunne fremvise billed-ID. Her menes et Nationalt ID-kort der beviser din identitet og nationale tilhørsforhold. Når vi i DK har lidt svært ved at forstå det, er det fordi dette ID-kort ikke findes i Danmark.

    Et pas derimod er dit lands skriftlige tilladelse til at du må rejse over landegrænser, til lande der accepterer dit nationale pas.

    De lande der ikke accepterer passet alene, kræver så ydermere et visum.
    DK kræver at der ansøges om visum fra rigtig mange nationaliteter. Dog ikke EU,EØS og USA. Vi er så forvænte med at rejse ubesværet rundt i hele verdenen men det er ikke noget der er givet for over 90 % af verdens befolkning. Derfor der findes millioner af illegale flygtninge. ( ud over sult, fattigdom, forfølgelse mm. )


  • #19   23. jun 2010 Læs dog DET HELE der står i det fine link fra supramanden!!!!

    <b>3. Skal jeg have mit pas med, hvis jeg rejser til et andet EU-land?</b>
    Ja. Personkontrollen ved grænserne er ikke ophævet i Storbritannien og Irland samt Cypern, Bulgarien og Rumænien, og der skal derfor vises pas ved ind- og udrejse af disse lande.

    Desuden skal der også medbringes pas ved rejse til øvrige EU-lande. Schengen-reglerne ophæver kravet om, at man skal vise pas ved passage af Schengen-landenes indre grænser, men der kan stadigvæk kræves forevisning af gyldig legitimation efter, at man er rejst ind i et Schengen-land. Dette legitimationskrav betyder, at statsborgere i et Schengen-land skal kunne bevise deres statsborgerskab,<b> hvilket i forhold til danske statsborgere indebærer forevisning af pas. Du skal derfor alligevel medbringe dit pas på rejser til Schengen-lande</b>, selvom der ikke er paskontrol ved grænsen, i lufthavnen m.m .

    På grund af Den Nordiske Pasunion behøver danske statsborgere dog ikke at medbringe pas ved rejse til de øvrige nordiske lande (Sverige og Finland samt ikke-EU-landene Island og Norge).



Kommentér på:
Tyskland uden pas!

Annonce