{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

Hvor længe i forvejen skal....? {{forumTopicSubject}}

Hvor længe i forvejen skal arbejdesgiveren oplyse mig om hvornår jeg skal på arbejde?

situationen er som følger:
Jeg har et deltidsjob ved siden af mine studier, og nu har jeg så lige fået fortalt i går at jeg skal på arbejde 6 gange i juleferien, men jeg mener det er noget med jeg skal oplyses om dette mindst 14 dage før min første vagt.
Min chef siger nu at det er mit eget problem og få vagterne byttet væk

Kan det være rigtigt? - kom gerne med links der kan underbygge jeres påstande smiley

På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor længe i forvejen skal....?
  • #1   15. dec 2010 Du kan ringe til fagforeningen og snakke med dem.....

• #2   15. dec 2010 Mine vagter bliver lagt 3 uger frem, og de må ændre dem op til en uge før..
    Ved ikke om det er de rigtige regler, men det er dem der bliver brugt på min arbejdsplads smiley

• #3   15. dec 2010 Jeg er jo ikke i nogle fagforening, i kraft af det er et deltidsjob.

• #4   15. dec 2010 3f hjælper gerne selvom du ikke er medlem smiley

• #5   15. dec 2010 Selvom du ikke er i en fagforeningen, kan du jo altid ringe og snakke med dem, hva du kan gøre

• #6   15. dec 2010 vær du bare glad for du har arbejde

• #7   15. dec 2010 Uanset hvad reglerne er, så det ikke særlig god etik fra din chef´s side at komme og sige det med så kort varsel... Han må da kunne forstå at du muligvis allerede har lavet planer for julen...

• #8   15. dec 2010 Nej, det er også det jeg mener, jeg begriber det slet ikke.

• #9   15. dec 2010 Etik eller j,,, du er da selv forpligtet til at finde ud af om du evt. skal arbejde i ferien, det er jo også dersor der er feriepenge og søgnehellidagsbetaling..

Og nu arbejder du på deltid, og i år er der jo ikke særlig meget ferie eller hellidage at tage af her i devember / + først i januar... så det må vej betragtes som alm. arbejdsuge....

Du må også kende reglerne i det firma du arbejder i, da flere firmaer har lokalaftaler, men det lyder ikke til at du er særklig glad for jobbet, og har nogen interesse i at selv at undersøge det...

For du skal huske på at der sikkert er rigtig mange der gerne vil have dit job, hvis du ikke selv vil arbejde...

Men det er forskellige fra firma til firma hvilke aftaler der gælder, og de får sikkert samme svar i fagforeningen,, og halvanden uge før bør da ikke være et problem, og igen,,,, ferie....? på deltid, du har jo fri fra studierne hvis man kender skloeferierne ret....?

Ja du bliver sikkert pissed of over mit svar.. men job hænger ikke på træerne, men du skriver jo heller ikke hvorfor du har noget imod at arbejde, men kun om det kan være rigtigt og derfor tolker jeg det bare den vej at du ikke har lyst eller noget i den stil.....

• #10   15. dec 2010 Du kan være gratis medlem af fagforening mens du læser mange steder

• #11   20. dec 2010 du skulle vel aldrig arbejde på Steak House ? smiley

Kommentér på:
Hvor længe i forvejen skal....?

Annonce