{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
754 visninger | Oprettet:

Træning, hvor meget... {{forumTopicSubject}}

Jeg styrketræner et par gange ugtl, hvilket gerne er et par timer ad gangen.

Jeg træner 4x12 (ergo, 12 gentagelser x 4 pr."maskine").

Dette varieres selvfølgelig, så kroppen i forvejen ikke kommer ind i en vane, ergo, maskinerne bliver ikke hver gang, taget i samme rækkefølge.

Jeg kender i forvejen til, at mavemusklerne, gerne må trænes hårdt 2 gange pr gang jeg er i træningscenter, da det er en stor muskelgruppe. Men noget jeg gerne vil vide er, om det er muligt, at styrke andre muskelgrupper, uden at smadre dem helt, så de stadig kan nå at restituere inden næste træning, og stadig opnå noget ved det ??

Har overvejet lårene, biceps og triceps.

Hvad angår træningen, så starter jeg op med, at jeg inden jeg overhovedet går igang, snupper en ½ l. postevand (har selvfølgelig også en ½l med under træningen), en ture på crosstraineren i 12 min. for at varme op.

Efter træningen, (foruden udstrækningen), bliver der indtaget en ½l proteindrik, efterfulgt af aftensmad med noget ordentlig kød, som f.eks. kylling.

Er der nogle muligheder, hvorpå jeg kan belaste ovennævnte områder med mere end én maskine, til den samme muskelgruppe, eller frarådes det ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træning, hvor meget...
  • #1   26. maj 2011 altså dem jeg kender der træner, de æder alt hvad de kommer i nærheden af, kager, kød osv osv, tar lidt hormoner og træner ca 4-5 gange om ugen.
    Det virker, hvis du gerne vil være mere muskuløs.

• #2   26. maj 2011 N B G L
    Der skal tages højde for, at jeg kun kan træne de 2 gange ugtl. ;o)

• #4   26. maj 2011 Hvorfor kryds træner du ikke bare? Altså træner specifikke områder af kroppen, forskellige dage. Så kan du træne fuldstændig igennem og så dagen efter eller to dage efter, kan du tage en anden muskel gruppe og smadre igennem. Så overbelaster du ikke - og du kan træne til din muskler er helt revet fra hinanden.

- Det er også genialt at drikke mælk, eller kakao inden du tager ned og træner eller lidt inden det.

- Ellers forstår jeg ikke helt dit spørgsmål. Kan du ikke uddybe, hvad du gerne vil vide konkret? smiley

• #5   26. maj 2011 Udover det, så er jeg ikke fan af at bruge krudt, har ingen erfaring, og agter ikke at danne nogen erfaring.

• #6   26. maj 2011 Mikkel B
    Det jeg kort sagt, gerne vil vide er, om jeg kan tage mere end én maskine for hvér muskelgruppe, pr gang jeg træner.

F.eks. evt tage samme maskine til bicepsen, lidt senere i træningsforløbet, eller om jeg kan tage en anden maskine, der dog stadig har samme "fokusområde", eller det helt og holdent er noget jeg skal holde mig fra.

:o)

• #7   26. maj 2011 Hold dig fra krudt, lidt kreatin og protein er yderst effektivt i starten...

Altså du mener at hvis du har taget 4x12 gange bænkpres, at du så senere, efter at ha trænet en anden muskelgruppe, går tilbage og tager 4x12 igen? Eller?

• #8   26. maj 2011 Træner næsten samme program som Dan, og det virker meget fint...

• #9   26. maj 2011 * Dennis *
    Eksakt, eller med en anden maskine, dog med samme fokusområde.

Dan´s program ser også fornuftigt ud, sagen er bare den, at jeg ikke har muligheden for, at træne mere end de par gange ugtl.

• #10   26. maj 2011 du kan sagtens træne den samme muskel på forskellige måder på en dag. smiley

• #11   26. maj 2011 men som de andre siger er det nok godt at dele det op, en dag ryg/biceps. anden dag bryst/triceps. og så bare køre igennem til du ikk kan bevæge dig mere.

• #12   26. maj 2011 Plejer at køre 3 øvelser pr. muskelgruppe ca, nogle gange kommer der dog en ekstra øvelse på hvis man vil eksperimentere lidt:-)

Men spørgsmålet er så, om du de to dage i ugen, skal køre fuldtprogram eller dele det op over de to dage...der skal du sq nok ha fat i en der ved lidt mere om træning end jeg gør:-)

Held og lykke

• #13   26. maj 2011 Opsøg evt. gutten i motionscenteret som ser mest skummel ud, mange af dem har nogle godt tips og tricks:-)

Husk squat...damn det kan mærkes...!

• #14   26. maj 2011 Har også overvejet at dele det op, men er i tvivl om, om jeg overhovedet får noget mere udaf det, i forhold til, at det for de 2 områder bliver for lidt, men én gang uglt, om det overhovedet giver noget, idet der jo er længe imellem, at restituere, og så til næste gang det område skal "smadres" igen.

• #15   26. maj 2011 Det er lidt noget andet, men ille det ikke give større muskler, hvis du går ned til at køre 8x4, og så smider noget mere vægt på? Synes 12x4 lyder af meget smiley

• #16   26. maj 2011 Køre 5 øvelser pr muskel gruppe ++ intet kommer af sig selv inden for det fældt. men det bliver sku lidt svær at få noget ud af det når du kun kan 2 gange i ugen. men self.. du for jo rørt lidt smiley

• #17   26. maj 2011 dan G
    Omvendt, så ved jeg ikke hvor meget mere tid jeg kommer til at bruge, eftersom jeg idag kører 4x12, istedet for 3x12.

Men måske noget jeg skal kigge på, nu må jeg se, takker for input :o)

• #18   26. maj 2011 jeg kører bryst og triceps mandag.
    hvor jeg starter med bryst 3x8 og hvis jeg træner tungt 5x4 triceps træner jeg 2x8 da det er en lille muskelgruppe.
    Tirsdag ben squat og dødløft så tungt som mulig.
    Onsdag skulder og nakke. 8x3
    Tordag ryg og biceps l3x8 og 5x4 hvis det er tungt og biceps trænes som ryg og bryst.

men prøv dig frem og spis rigtigt.
    der er lige så mange muligheder og meninger om dette enme som der er folk. God træning

• #19   26. maj 2011 med 10år i fitness branchen, vil jeg da også lige komme med mit bud.

man ka sagtens få fine resultater med 2gange om ugen.

du skal træne fullbody program begge gange.

og det er IKKE must at køre 3 øvelser eller flere for hver muskel. slet ikke. og slet ikke 5øvelser, i et fullbody program(så tar det jo flere timer, og er overtræning) men det kommer an på hvordan du sætter programmet sammen, det skal helst ikke tage alt for lang tid.

hold dig til basis øvelser som squat, dødløft, bænkpres
    og smid så et par ekstra øvelser ind på de punkter du føler for.

jeg ville gøre sådan her:

for hver ny muskel man træner, varmer man altid musklen op med et eller to lette sæt og f.eks 15reps

1: ben= squat + læg
    2: ryg= dødløft + en trække øvelse(efter eget valg, varier gerne)
    3: bryst= bænkpres+ skrå bænkpres
    4: skulder= skulderpres med håndvægte over hovedet + sideløft
    5: arme= bicep curl med håndvægte + tricep pull down
    6: mave

når alt det er gennemført i korrekt tempo, og med god teknik, så burde du være GODT død.

varier gerne øvelser fra gang til gang. altså, f.eks bicep curls med håndvægte, skiftes ud til stang. bænkpres skiftes ud til bænkpres med løse håndvægte osv.

jo mere løs vægt, kontra maskine, jo bedre. da der bruges mange flere stabilisator muskler, og balance evner styrkes gevaldigt.

husk, man kan ALDRIG blive for stærk.
    og styrken sidder ikke kun i musklerne, jo bedre nervesystem man har, jo mere ka man løfte.

• #20   26. maj 2011 ThoMa$ N!nJ@ !
    Jeg er ikkt il det der med få gentagelser pr gang, med maksimal last, det giver markering, ja, og nogle tøser kan sikkert også godt li´ det.

Jeg vil hellere have flere gentagelser, med den last, jeg kan klare, da det istedet resulterer i, at jeg derved opnår mere udholdenhed, markeringen kommer automatisk med tiden ;o)

• #21   26. maj 2011 glemte at sige, at man skal huske at man også bruger biceps når man træner ryg, og triceps og skulder når man træner bryst. netop derfor er det ikke nødvendigt med for mange øvelser i et fulbody program. da man let overtræner. f.eks skulderne er for mange et svagt punkt.

• #22   26. maj 2011 og hov, hvorfor drikke vand før træningen? spiser og drikker du ikke almindeligt i løbet ad dagen? og udstrækning, hvad vil du opnå med dette? det hindrer på ingen måde, eller ændrer på ømhed eller skader. det er bevist flere gange.

så det skal du kun bruge tid på, hvis du er intereseret i smidigheden.

• #23   26. maj 2011 Peter T
    Lyder meget interessant, og er glad for at høre, at det godt kan lade sig gøre, at have fokus på en muskelgruppe mere end én gang pr træningsdag.

Hvad angår let til hård, så er det nærmest som jeg gør det idag.
    Jeg kører således, at de første 2x12 er med samme last, og de sidste 2x12 får lidt ekstra last, bare lige for at presse muskelgruppen til det yderste (hvilket til tider også kan gøre pændt naller).

Men mange tak :o)

• #24   26. maj 2011 Peter T
    Jeg drikker ikke nok vand iløbet af dagen, jeg drikker istedet kaffe, hvilket ikke ligefrem gavner, når man skal igang med træningen.

Så jeg fandt det alternativ, at jeg drikker den ½ l. vand, inden jeg går igang med træningen, hvilket har gavnet en del for mit vedkommende, idet kroppen ikke går kold for tidligt.

Udstrækningen gør jeg i for mit vedkommende, da jeg har prøvet uden nogle få gange, og dagen efter har kunnet mærke, at jeg undlod at strække ud, videnskabeligt bevist eller ej, min krop reagerer således, hvis jeg ikke husker udstrækningen.

• #25   27. maj 2011 dan- jeg har taget en fitness instruktør uddannelse for nogle år siden, og har arbejdet som instruktør i 10år(bijob til mit styrings og reguleringsteknikker job)

har envidere en 5plads ved DM i classic bodybuilding i 2008.
    så jeg ved godt hvad der skal til ;o)
    har trænet siden jeg var 13år, men har nu skruet væsentligt ned for nivauet(der er andet i livet en store biceps)

så, jeg som sagt godt hvad der skal til.

og det er klart, at jo mere tid man prioritere at investere i det, jo bedre resultater kan man opnå, præcis som ved alt andet hvor man bruger sin krop(div sportsgrene osv)

men, man kan som sagt, sagtens opnå, fine resultater, ved 2gange fullbody om ugen.

den væsentlige forskel, er intensiviteten i træningen.
    man ka presse sig selv for lidt, og blot gå rundt og hive lidt i nogle maskiner.

ELLER, man kan ta sig sammen, og bruge tiden i centret optimalt, lade mobilen blive i tasken, og være fuldt fokuseret på det man har gang i. samt vigtigst af alt, for at opnå resultater, sætte sig ind i kost.

hvis du laver 5 skulder øvelser med tunge vægte 2 gange om ugen, og det samme med bryst. så ramer du skuldrene 20gange om ugen(kører man 4sæt, er det 80sæt, kører man så 12reps, er det 960reps om ugen, der rammer skuldrene), det er overtræning! så er det kun ens fysiske form(og en smule held måske), der afgør om man ender op med skader. eller hvertfald ingen resultater får... og så er det sku ligemeget hvor meget pause man holder imellem hvert sæt.

blues- ja koffein er vanddrivene, så det er en god ide med væske indenbords, inden træning. ;o)

Kommentér på:
Træning, hvor meget...

Annonce