{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
18.547 visninger | Oprettet:

Prisen sat ned efter to dage ??? {{forumTopicSubject}}

Hej BG..

Jeg købte en Macbook Pro computer fra Elgiganten for to dage siden for 8.499kr kontant...

Jeg kigger så i tilbudsavisen, og kan se at den er sat ned til 7.777kr ..

Kan jeg som forbruger klage eller gør krav på differencen , nu hvor det kun er to dage siden jeg har købt computeren ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Prisen sat ned efter to dage ???
  • - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.252
    #1   15. aug 2011 Du kan være heldig at de kører med en form for prisgaranti hvor de tilpasser prisen smiley

Der er nogle der gør sådan at hvis en vare er blevet billigere indenfor 14 dage fra købsdato så kan du vende tilbage, men forhør dig hos dem.

Faktisk er de i deres fulde ret til at afvise dig, men du kan være heldig smiley held og lykke!

• #2   15. aug 2011 Du har vel 14 dages reklamationsret (:

• #3   15. aug 2011 aflever den og køb den igen, så har du differencen ;D

• #4   15. aug 2011 Ja ned og aflever den og køb den igen smiley

• #5   15. aug 2011 ja indenfor 14 dage

• #7   15. aug 2011 du kan jo ligesom ik aflevere en brugt vare.. så kan du jo os tag ind og købe et par bukser og rykke mærket af dem og bruge dem i byen i weekenden og gå gå ned og aflevere dem igen... men kan man jo ligesom ik....

• #8   15. aug 2011 det kan man så godt kasseren, og lige præcis det eksempel du kommer med kan har være i nyhederne fordi unge misbruger fortrydelsesretten.
    de køber dyrt tøj til weekenden og i det sekund det bliver mandag aflever de tøjet ;D

• #9   15. aug 2011 + der er kæmpe forskel på tøj og elektronik.

• #11   15. aug 2011 Du har jo selv accepteret prisen da du købte den. Så stop med at gå og være sur over det og nyd dit køb i stedet for.

Ja der er kun 14 dages returret ved køb over nettet. Men er computeren taget i brug har de alt ret til at afvise. Kan godt være de er flinke og vil bytte til noget andet. Men du får næppe kontanter tilbage. Det er bare en service fra deres side.

• #12   15. aug 2011 De har pris garanti,du skal bare ud og hente diferansen.

• #13   15. aug 2011 Mange sjove indslag....

1: Du har 14 dages returret hvis produktet tilbageleveres i UBRUDT emballage

2: Der er prisgaranti den dag du køber varen og IKKE bare fordi der er gået 2 dage.

Det er sku da logik !!!

• #15   15. aug 2011 Er rimelig sikker på at hvis varen nedsættes indenfor 14 dage så man ret til at gå ned og få differencen ifølge købeloven. men gå ned og klag over det så er jeg sikker på du får de penge, det tror jeg ikke et stort firma som elgiganten begynder at klage over..

• #16   15. aug 2011 "Er rimelig sikker på at hvis varen nedsættes indenfor 14 dage så man ret til at gå ned og få differencen ifølge købeloven"

Selvfølgelig passer det ikke.. Et tilbud er fra den da tilbuddet kører og intet andet. Hvilken grund skulle der være, for at man som forhandler skal lave 14 dages ekstra tilbud, for at tilfredsstille forbrugere, der har købt varen på ganske normal vis, til normalpris???? Det er surt at den er sat ned, 2 dage efter varen er købt, men det kan sku aldrig blive butikkens problem.

• #17   15. aug 2011 Nu arbejder jeg selv i Elgiganten og kan godt li alle de postulater som kommer herinde smiley

Elgiganten har 14 dages prismatch, så du går bare ned i den nærmeste Elgiganten og viser din bon ved kassen og får differencen udbetalt. Længere er den ikke. Hurtigt og nemt.

Og nej den skal ikke være i emballage ved evt. returnering hos Elgiganten smiley

Fortsat god dag smiley

• #18   15. aug 2011 Kenneth H

SÅDAN MAN!!
    FACTS PÅ BORDET!

• #19   15. aug 2011 Kenneth M- er det noget man kan bevise, jeg gav 8900 for en Mac i mandags.. så synes også jeg er lidt små snydt ..

• #20   15. aug 2011 Dogan @ TS6 .

din bon eller faktura er beviset.

• #21   15. aug 2011 Så er jeg sku blevet snydt i Elgiganten mere end én gang.

• #22   15. aug 2011 jeg kan bare ikke se på deres hjemmeside de kører sådan noget?

• - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

#23   15. aug 2011 Polo doktor... du tager fejl... Du kan bare være vågen for du snyder 95% af gangene dig selv...

Næh Dogan, men bare fordi de ikke annoncerer det behøver de jo ikke være foruden smiley

Hvor svært er det at hører ad i forretningen i stedet for at bræge op herinde?
    Nu var det så heldigt der var en ansat forbi tråden, men ellers skyder folk jo fuldstændig med løst krudt!

Hvornår skal vi hører for at TÜV på en undervogn ophæver reglen med 50cm til underkanten af lygten? smiley eller at Xenon er godkendt fordi sættet er CE-mærket...
    Comon folkens.

• #24   15. aug 2011 holgota - ja sjovt nok jeg spørger her inde når jeg ved der er en der arbejder der. ellers gider jeg ikke. alle siger noget anderledes herinde smiley

• #25   15. aug 2011 der står ikke noget om det nogle steder, dette er en bevist politik fra deres side af.

kan huske sidst jeg gjorde brug at "prisgarantien" der blev jeg nærmest trukket hen i et hjørne, og spurgt hvor jeg vidste det fra.... ret grineren.

men du henvender dig ved deres returafdeling, eller en medarbejder i kassen, så kan de guide dig videre.

• #26   15. aug 2011 Nu er deres slogan jo så også "Elgiganten - Det er dumt at betale for meget", så er de lidt nødt til at være "billigst".
    http://www.elgiganten.dk/is-bin/intershop.static/WFS/store-Site/store-elgigantenDK/da_DK/Images%20article%20%28160x160%29/logoer/logo_2_500.jpg

Jeg har flere gange brugt prismatch, og en udskrift fra en dansk internetside er nok til at de matcher, så hvis du finder en støvsuger på nettet til det halve af hvad den koster i Elgiganten, så matcher de også (det gjorde de ved mig).

• #27   15. aug 2011 Jeg fik endda en pakke støvsugerposer med oveni smiley

• #28   15. aug 2011 For et ½ år siden ville jeg returnere en Samsung telefon jeg ikke ville have alligevel, som havde været ude af pakken.

De ville de ikke i Holstebro ihvertfald.

• #29   15. aug 2011 Holgato. Nu er Xenon jo godkendt når der er CE mærke på. Det sætter de jo ikke på bare for sjovt. Der er bare de andre krav på bilen der skal være i orden for at de må bruges smiley

• #30   15. aug 2011 polo doktoren

<b><i>Køb i varehusene:</b>
    Hos os får du 14 dages returret fra leveringsdato.
    Der er ingen returret på varer solgt med abonnement.
    Der er 14 dages returret på mobiltelefoner købt uden abonnement, <b>såfremt varen er i ubrudt emballage.</b>
    Der er 6 dages returret på GPS/PDA i brudt emballage og 14 dages returret i ubrudt emballage.
    Der er 14 dages fuld returret på det øvrige sortiment, dog skal software, film og musik være plomberet.
    For alle varer gælder det, at der skal kunne fremvises original kvittering.

• #31   15. aug 2011 Elgiganten kører prisgaranti. Selv mod netpriser. Købte for en måned siden en Ipod docking anlæg. Pris i forretning: 3500 deres egen netpris 2029. Gik ind og sagde: hvad fanden er det...jeres egen netpris er da langt billigere. Fik diff uden problem. Så husk at tjekke deres netpriser ud inden i køber i butikken. Der er mange penge at spare hvis man er lidt opmærksom.

• #32   15. aug 2011 Tak Kim B smiley

• - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

#33   15. aug 2011 Haha true GID men jeg tager vidst meget fejl hvis ikke du er klar over hvad der tales om når jeg skriver det sådan smiley

• #34   15. aug 2011 elgiganten har 14 dage fortrydelse på deres varer sig til dem at du retunere den hvis de ikke udliner pris det gjorde de med mig efter en del ballade

• #35   15. aug 2011 har lige ringet derind.. man kan godt inden for 14 dage

• #36   15. aug 2011 Hehe...

Sjovt at følge med herinde...

Dogan, du har 14 dages prismatch, så hvis det var i mandags er det ingen problem smiley

Og ja, hvis man er kvik, så kigger man vores netpriser før man hopper ned i butikken, der kan godt være lidt $$$ at sparer, da netsiden følger andre netpriser og derfor mange gange er billigere end i butikken smiley

Vi ses i butikken, så jeg stadig har et job smiley

• #37   15. aug 2011 Man tar ind i elgiganten og ser på varen. Så går man hjem og bestiller det billigste sted smiley hehe

Sidst jeg besøgte elgigantens hjemmeside stod der varen kun kunne bestilles i butikken. Fint går så ned i butikken. Så vil de ha mere for deres vare. Jeg forklare så hva den står til på deres hjemmeside og at man skal bestille det 55" LED TV i butikken. Men det vil han stadig ikke sælge det for. Men han vil slå halvdelen af det ekstra han skulle ha i butikken WTF???

Så kan man jo netop ikke få det tv til den pris de skriver på nettet. Så jeg fandt da bare et andet sted nu når det skal være sådan. Men tak fordi jeg måtte se på tv'et i Randers først smiley

• #38   15. aug 2011 Uden at gide læse det hele.

Elgiganten Matcher prisen hvis det er inden for 14 dage smiley Har prøvet det.

• #39   15. aug 2011 GID.

Så skal de straffes med slag i Randers, hvis de ikke ville matche egen hjemmeside. De SKAL gøre det smiley

• #40   16. aug 2011 GID . >> Enten har sælgeren været dum, eller også er du blevet snydt ... smiley

• #41   16. aug 2011 Nu var det lige præcis i Randers at jeg fik min difference udbetalt. Uden bøvl...! Så det må have været en uvidende sælger du har haft fat i. Men pigerne ved kassen kender altså godt reglerne. Så bare gå til den med bon og bevis på billigere pris andetsteds.

• #42   16. aug 2011 Det er jo klart han prøvet at snyde mig. Men købte det jo et andet sted netop fordi han gjore det. Han tænkte nok han kunne score lidt ekstra avance smiley

• #43   16. aug 2011 Jeg undersøgte markedet på et souround anlæg.. gik så i elgiganten og sagde at jeg ku få det billigere på nettet,, han slog det op og jeg jeg fik det til nettets pris... Prisgaranti (elgiganten næstved)

Kommentér på:
Prisen sat ned efter to dage ???

Annonce