{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.530 visninger | Oprettet:

opbevaring af bil i 2 år - hjælp {{forumTopicSubject}}

ja jeg går på mekaniker uddannelsen og vi har så fået en opgave hvor vi skal beskrive alle de ting vi skal gøre med bilen for at vi kan opbevare den i 2 år uden den tager skade.

det jeg allerede har er disse :

Ingen bremser slået til.
Smøre bremser.
Smøre kaddan ved pakninger.
Transparant undervogns behandling.
Helst opbevaret i ventileret rum.
Alu fælge af da der dannes ir mellem fælg og bremse.
Stålfælge bliver firkantede hvis den står på jorden.
Klods bilen op på bukke
Afmonter batteri.
Smør batteri med pol fedt på polerne.
Skift olie til en billig olie. Lige meget hvilken bare der er olie i og så når den skal ud igen skifter man olie til det rigtige ifølge tollerancedataen.

har i nogle flere ? smiley jeg havde selv nogen flere men har desværre glemt dem da jeg ikke lige fik dem skrevet ned..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  opbevaring af bil i 2 år - hjælp
  • #1   13. okt 2011 Skift alle væsker på bilen
    en smule åbne vinduer så der kan komme luft ind så kabinen ikke mugner

• #2   13. okt 2011 åbne vinduer i bilen 1 cm så der kan komme luft ind og ud af bilen.
    sørge for at kølervand er blandet rigtigt op med kølervæske evt. aftappe da det kan danne rust i vandkanaler.
    hælde lidt olie ned til stemplerne så stempelringene ikke sætter sig (har jeg set ske før)

• #3   13. okt 2011 Smide et cover hen over
    Lufte ud i kabinen - Der kan blive meget indelukket
    Tørne motoren så den ikke "sætter" sig fast - Opstart ville være optimal

• #4   13. okt 2011 Jeg kørte min Celica fra 1986 i hi i 2007, og tog den ud i 2009, hvorefter at jeg kørte lortet til syn som den var..

• #5   13. okt 2011 i andre mange tak smiley bare fortsæt med at komme med svar smiley

dichael.
    okay ? det hjælper ikke mig voldsomt

• #6   13. okt 2011 hehe, jeg gjorde ingenting, helt lukkede vinduer og bremser om motor kørt lige ind, og lige ud.. af med batteripoler, og nada andet.. Så spild ikke tiden på at gøre den klar smiley

• #7   13. okt 2011 He he Den opgave havde vi også i skolen for 10år siden da jeg gik på skole

den kom vi let omkring
    vi startet også med det samme opskrift som dig

men så snakket jeg med min far som har lavet bil hele hans liv
    sæt den i minimum 15g og fugtfrit og en batteri overvåger på
    skide være men at løft dækken op for en hver dæk mand vil sige der skal nye dæk på hvis de har stået så længere

• #8   13. okt 2011 casper s
    det med dækkende ved jeg dog godt men derfor skal den stadig klodses op (og dækkende kan stadig bruges uden problemer selvom det er smartest at skifte så sker der intet ved det.)

men der vil stadig dannes ir mellen fælge og bremser
    og hvis det er stålfælge så er bliver de firkantede...

• #9   13. okt 2011 casper S støddæmpere osv. har vel egentlig heller ikke godt af at stå helt ubelastet

Fjerne batteriet helt fra bilen.. Smøre alle døre og hængsler

silicone spray på tændkabler

Og inden opstart ny af div remme

• #10   13. okt 2011 Kennet L

Der kan ikke komme rust medmindre der er også er luft, og hvor skulle luften komme ind i kølesystemet?

• #11   13. okt 2011 Den må aldrig startes op i den periode da der så vil dannes fugt kondens i både udstødning og gearkasse.

Når den stilles på bukke. Skal de placeres på hjul ophænget så alle bøsninger vil være i en naturlig stilling. Hvis du stiller bukkene under panelerne vil hjulene hænge ned og du resikere at ødelægge dine bøsninger fordi de vil vrides ud af normal stilling.

Kraftig rengøring som allerede nævnt.
    Skift alle olier da det vil beskytte motoren gearkassen og bremsesystemet bedre mod indvendig rust dannelse. (Ny olie klæber bedre)
    Kølervæsken skal også være i orden.

Afmontere batteriet og hav det stående hjemme og evt lad lidt på det af og til. Eller bare lad det stå fuldt opladet.

Normalt løfter jeg ikke min bil op når jeg vinter opbevare den. Den bliver bare skubbet lidt frem og tilbage af og til. Har aldrig haft problemer med dækkene. Men eller som Casper S skriver ang.

• #13   13. okt 2011 Er der ac på bilen ville jeg tømme den da pakningerne nemt kan tørre ud så de bliver utætte

Kommentér på:
opbevaring af bil i 2 år - hjælp

Annonce