17.503 visninger
|
Oprettet:
Pension udbetalt?? {{forumTopicSubject}}
Vi sad på jobbet og snakked lidt om Pension udbetalt. Er det ikke noget at man kan hæve alt sin pension men det så koster 60% til skatte far???
Nogen somkender reglerne forhvordan man gør?
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.737
Det er sandt, at man ofte kan tilbagekøbe sin pension før tid mod afholdelse af 60% beskatning! Men der kan være opsat klausuler ved helt eller delvist arbejdsgiverbetalt pension, der umuliggør tilbagekøb, det hører dog til de mere sjældne tilfælde, men det ses bestemt!
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
apr 2006
nov 2005
Desuden skal du tænke på, at de 20% du giver til skattefar, dem kunne du have fået renters rente af, over de næste, lad os bare sige 35 år(hvis du er 30) Så du skal godt nok betale nogle seriøse renter på dit lån og have en lav gennemsnitsrente på din pensionopsparing, før det regnestykke går op!
nov 2004
Følger: 81 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 575 Svar: 3.383
nov 2005
Du er nu gældsfri og skylder ingenting væk, omvendt har du lige foræret 200.000 til staten(vi takker :)..), 200K du kunne have fået renters rente af og ydermere set i forhold til hvor lav udlånsrenten er på mange lån, selv forbrugslån, i dag - Grundet krisen og andet, i forhold til bare en garanti rente på 3% hos dit pensionselskab - Men det er 3% af en mill. hvorimod du måske betaler 7% på de 400.000, over en kort årrække, hvor hovedstolen hele tiden bliver midnre og dermed også selve afbetalingsandelen, hvorimod den på din pensionsopsparing bliver større og større, da du får renters rente - Så det er rigtig mange penge du går glip af!
nov 2005
apr 2006
apr 2006
nov 2005
nov 2005
apr 2006
Tak for hjælpen det var super der var en som mig der heller ikke lige kunne sove ha ha..
apr 2006
nov 2005
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Men vil give *Hamsteren* ret i at det slet ikke kan betale sig at hæve pensionen, så er det bedre at du hæver dine afdrag, eller laver en lukket konto, hvis du vil spare op. Så får man også betalt gælden af hurtigere, uden at smide alt for mange penge væk.
Jeg har så et tillægsspørgsmål, som *Hamsteren* måske kan svare på:
I kraft af din uddannelse, så kunne man forestille sig at du fulgte lidt med, også selvom du måske ikke er i branchen længere. Men hvad betyder det reelt set at den nye regering sætter loftet for ratepension ned fra 100.000 kr til 55.000 kr?
nov 2005
Jeg er personligt vherken eller, der er fordele om ulemper ved begge dele, det handler om hvor man istedet placerer de midler, man nu sparer!
nov 2005
Hvad du skriver, er måske sandt i DIT isolerede tilfælde, fordi dit pensionsselskab måske er et der ligger i den tunge ende, rent administrationsmæssigt - Men at du tror du kan give andre råd, udfra din egen situation og serverer det som om det er almentgældende, er ikke bare dumt, men også udtryk for at du dybest set ved meget lidt om emnet!
Men for nu lige at tage den helt fra oven: Har du lavet regnestykket og i så fald, hvad er pålydende rente på de gældsposter du har i dit hus? Ved du specifikt hvordan prisudviklingen for boligmarkedet i dit nærområde ser udfor de næste 20 år? Går du ud fra, at bare disse 2 faktorer(der er mange, mange andre at tage med!), er ens for alle pensionsopsparerer? Hvad er garantirenten på din pensionsopsparing, er der overhovedet en? Faktum er at jeg ovenfor har forsøgt at holde mig så objektiv som muligt, hvorefter du tillader dig at udtale dig om hvad folk skal gøre med deres måske største enkelt formue - Uden at du har en skid forstand på det, utroligt......
nov 2005
At du er så uintelligent, at du ike kender forskellen på afgexpertise og objektivitet, ja det kan næppe være mit problem!
Du giver råd om investerigner i kraft af din hvad? Du mener dine råd er almentgældene?
Citat: "Pensionsselvskaber er ikke andet end en forretning, de er ikke til for vores skyld!"
Nævn noget der ikke er en forretning? Når du handler ind, tjener de ¨på det! Når du køber benzin, ny bil, hus osv. osv. er der altid nogen der tjener på det! De folk der sidder og skaber overskud på din pensionsopsparing, har mange, mange års uddannelse og skal naturligvis betales for deres arbejde, eller troede du de arbejdede gratis!?
Hold nu op mens legen er god, dine argumenter er ligeså hullede som din viden indenfor dette område!
P.s. Den artikel du linker til kender jeg ganske fint, den slags artikler popper op fra tid til anden og er endnu engang en simplificering af tingene! De går ud fra, at en pensionsopsparing er en entydig ting, med et fast afkast for alle, det er noget sindsygt sludder - Men ja, sammenlignet med et givent max. afkast, fra f.eks. en højrentekonto i en bank, kontra et pessimistisk minimumsafkast i et ringe pensionsselskab, så nej, så kan det ikke betale sig! Men at man som du, vil råde alle over en karm til at hive deres pension ud og invistere dem "andre" steder, det er ikke bare halsløs gerning men også gambling med andre folks penge - Noget man skal lade være emd, når man som du ikke har en kinamands ide om hvad du taler om, men alene baserer dine udmeldinger på en enkelt artikel!
apr 2006
sep 2004
Der er mange forskellige dele med i disse forsikringer, og de jeg er blevet tilbudt er bl.a.
- Ulykkesforsikring
- Sundhedssikring, som er meget til debat fordi det giver adgang til hurtigere behandling. Men også betaler fx. kiropraktor.
- sikring hvis du mister arbejdet pga. sygdom, at du så kan opretholde din løn.
Der er sikkert mange flere, men man kan selv skrue på dem ved de fleste pensionsselskaber.
At investere i hus/sommerhus så man for få år siden som noget af det bedste man kunne investere i. Men der er mange der har mistet millioner på den konto, fordi huse ikke længere stiger i værdi, men ofte falder lidt, eller bare holder prisen.
Hvis du er villig til at bruge mere tid end pensionsselskabet til at investere pengene, så kan du muligvis tjene mere, men det er bestemt ikke sikkert.
Tommy P >> Som skrevet tidligere, så brug noget mere af din løn på at afdrage, det kan bedre betale sig end at tage dem fra pensionsopsparingen.
sep 2004
nov 2005
Så jeg lukker den her, al saglighed i denne debat ophørte det øjeblik da gav din mening til kende, under påskud af at din situation er alment gældende, hvilket i virkeligheden fortæller mere end rigeligt om din manglende indsigt.
Mht. det link, som du baserer din manglende argumentation på, ja så gik engang i kommentaren nedenunder - Hun forklarer så ganske glimrende, hvad skribenten bla. fint udelader.
Men hvorfor bruger du opverhobedet den artikel, du har jo absolut ingen forudsætninger for at gennemskue det, du tager blot det han skriver for gode varer, fordi det passer ind i hvad du allerede har besluttet dig for er sandheden, fordi du selv bliver taget i røven
af dit pensionsselskab.
Du har ikke et sagligt baseret indlæg, ovenfor beskriver jeg og nu Morten D, henholdsvis nogle retningslinier indenfor pension samt det sampil der er mellem fradragsret, opsparing beskatning af rentetilskrivning mv. Men det er som at bede en lemming vende om og gå den modsatte vej pga. fare forude, at prøve at få dig til at forstå det Thomas, for du argumenterer forudintaget og med en idé om at en diskussion skal vindes og ikke bruges til at blive klogere og selvom du gerne ville vinde den, ja så kommer det aldrig til at ske, for du ved intet herom - Du fortæller om din egen situation, linker til en artikel, du ikke selv kan dechifrere eller arumentere udfra og kalder os andre subjektive og forudindtagede, alt det du selv er - - Er du virkeligt så uintelligent, at du ikke forstå hvad jeg og nu andre, forsøger at fortælle dig!?
Men det var det fra mig i denne tråd, hvis nogen har spørgsmål eller andet, så er i velkomne til at skrive, så skal jeg svare så objektivt som muligt, hvis nogen ønsker at basere´deres surt opsparede kroner på Thomas K ene artikel og idé om at han ved mere om økonomiske forhold og investeringer end folk der sidder og genererer afkast dag ind og dag ud(men som iøvirgt burde arbejde gratis, for dagligvarer en jo en nødvendighed, blot ikke for folk indenfor finanssektoreren.........hahaha, er du gal en skaldet tåger du er Thomas!) ja så skriv til ham.......Gal Bg er en børnehave, selv når man tilbyder sin viden, indenfor sit fagområde, så kommer der en wannabe maskinmester og ved bedre, uden skyggen af argumention - Det kan sgu da kun være her at janteloven styrer så hårdt, at folk tror at alt andet end det de selv arbejder med, det er almen viden!
Thomas K: Newsflash, du ved ikke engang nok til at vælge en pension hvor de ikke piller dig i røven på daglig basis, men du forventer at folk skal modtage råd om økonomiske forhold fra dig og jeg spørger igen, i basis af din viden indenfor hvad? I kraft af din uddannelse indenfor hvad? Hvordan tror du folk herinde ville reagere hvis jeg sad og gav fejlagtige råd om reperation af en given bil, hvordan man lægger nyt tag eller lign. jeg ville blive grinet af og kaldt alverdens ting - Så det undlader jeg sjovt nok! Mere inden du eller nogen andre får ondt i røven, over hvad jeg skriver til dig - For du trænger seriøst til at få at vide, at du ingenting ved om det pågældende område, for knægt, det gør du virkeligt ikke!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg har absolout intet mere at sige i denne debat, for fatter en given person stadig ikke hvad der er blevet skrevet og sagt, ja så kunne det tyde på at vedkommende blot er endnu et pattebarn, der ikke brød sig om at han heller ikke i denne omgang blev set og hørt(selvom han ej heller her har nogen grund til at blive det!), det kan jeg ikke hjælpe ham med, men fandeme godt forstå at han ikke bliver!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dec 2006
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 5 Emner: 279 Svar: 1.055
jun 2017
Følger: 12 Følgere: 390 Emner: 14 Svar: 761
Det vil sige at mindre end to ud af tre personer er i live når de når pensionsalderen .
Jeg har selv en begrænset opsparing til pension, det er nu mit valg, men jeg har heller ikke familie eller børn der skal tænkes på .
sep 2019
Følger: 2 Svar: 2
Pension udbetalt??