{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pension udbetalt??
  • #1   3. dec 2011 Jeg er Finansøkonom, uddannet indenfor liv og pension, så den salgs kan jeg nok svare på smiley

Det er sandt, at man ofte kan tilbagekøbe sin pension før tid mod afholdelse af 60% beskatning! Men der kan være opsat klausuler ved helt eller delvist arbejdsgiverbetalt pension, der umuliggør tilbagekøb, det hører dog til de mere sjældne tilfælde, men det ses bestemt!

• #2   3. dec 2011 Oki.. Vi sad bare og snakked lidt frem og tilbage og og fandt ud af hvis nu man fik den udbetalt selvom man betaler de skide mange 60% haha så ville der stadig være nok til man kunne være helt gæld fri og det er jo noget at tage me di betragtning, da de mener at hvis man spare op fra man er 30 til man en dag skal på pension så burde der være nok til at man kan leve et normalt liv smiley

• #3   3. dec 2011 Hvordan gør man det? ringer man til Pension danmark og snakker med dem om hvordan man gør eller?

• #4   3. dec 2011 Tommy P: Beslutningen er helt din! Men du skal virkeligt tænke dig om, for den procentvise andel af din løn du skal lægge til side hver måned, er meget større, hvis du starter fra scratch som 30, i forhold til bare som 25 årig.

Desuden skal du tænke på, at de 20% du giver til skattefar, dem kunne du have fået renters rente af, over de næste, lad os bare sige 35 år(hvis du er 30) Så du skal godt nok betale nogle seriøse renter på dit lån og have en lav gennemsnitsrente på din pensionopsparing, før det regnestykke går op!

• #5   3. dec 2011 "synes godt om" til hamsteren !

• #6   3. dec 2011 Lad os sige du har 1 mill. stående på din pensionsopsparing og du skylder 4000.000 væk, bare for at gøre det nemt. Du får din pension udbetalt før tid, mod 60% beskatning, så du får de 400.000 som du betaler dit lån ud med!

Du er nu gældsfri og skylder ingenting væk, omvendt har du lige foræret 200.000 til staten(vi takker :)..), 200K du kunne have fået renters rente af og ydermere set i forhold til hvor lav udlånsrenten er på mange lån, selv forbrugslån, i dag - Grundet krisen og andet, i forhold til bare en garanti rente på 3% hos dit pensionselskab - Men det er 3% af en mill. hvorimod du måske betaler 7% på de 400.000, over en kort årrække, hvor hovedstolen hele tiden bliver midnre og dermed også selve afbetalingsandelen, hvorimod den på din pensionsopsparing bliver større og større, da du får renters rente - Så det er rigtig mange penge du går glip af!

• #7   3. dec 2011 skulle naturligvis have været et nul midnre, så der stod 400K smiley

• #8   3. dec 2011 Jeg er 30 så dem jeg har tjent nu er på ca 12 år hvor jeg deriblandt også har været på bistand osv, men nu er jeg selv chef så min fremtid ser anderledes ud på det område så tager de næste 12 år med den løn jeg har burde jeg have optjent mere i forhold til de første 12 år. Ved godt det med de 20% osv, men tænker mere hvad der vægter højst at man skal går og betale rente på sine lån og nogle gange komme til at bruge lidt for meget på min bil og så skriger de, hvis jeg vægter det op imod at betale de 20% mere kan jeg godt fristes til at blive helt gæld fri og så oprette en rate pension istedet for med de penge som bliver tilbage når alt gæld er betalt. Rate pension er jo også fradrags beratigt smiley Jamen havde det nu været så mange penge havde jeg nok også set anderledes på det, men så meget er det heller ikke. Ikke noget jeg tror jeg ikke selv ville kunne indhente..

• #9   3. dec 2011 Forbrugs lån i dag hos danskebank er på ca 13 % den stiger hele tiden syntes jeg.

• #10   3. dec 2011 Som jeg også har svaret dig i den besked du sendte mig, så skal du holde dig for øje at såvel en Kapitalpension, som en ratepension er fradragsberettiget - Det handler blot om at hvilket skattesegment du får fradraget! kapitalpensionen gives i bund og mellemskat, hvorimod du kan få fradrag for en ratepension i topskatten! Du kan derfor lave en såkaldt knækrate, hvor du indbetaler på en kapitalpension, indtil det årlige fradragsloft her er nået og derefter gå du automatisk over og indbetaler på en ratepension - Det er en relativt simpel forordning!

• #11   3. dec 2011 Tommy P: De tal jeg bruger, er kun for eksemplets skyld, hvad jeg skriver her er kun alment gældende og jeg giver ingen specifikke råd, jeg fortæller blot, hvad jeg ville holde mig for øje, overvejede jeg hvad du nu gør!

• #12   3. dec 2011 Ja tror også jeg snakker med dem omkring det der knækpension du nævnte.. For ellers skulle det være en ratepension da jeg jo tjenre for meget og mener det er 40 k man kan smide på sin rate pension ik?

Tak for hjælpen det var super der var en som mig der heller ikke lige kunne sove ha ha..

• #13   3. dec 2011 Jeg tager det som et råd, men ikke noget jeg ville hænge dig op på, men noget jeg vil undersøge lidt mere smiley

• #14   3. dec 2011 Ps. det er sent og fejl sniger sig ind, man indbetaler så vidt jeg husker på ratepensionen først, der hvor skatten er højest, op til 59% og den går derefter over på en kapitalpension! Men som jeg også har skrevet til dig, så hør dit pensionsselskab ad, det er nogle år siden jeg har siddet med den slags her og som indenfor alle andre fagområder, så sker der ændringer og man glemmer også når man ikke er i branchen - Derfor er mine indlæg, kun at se som gode råd og at være forsigtig og tænke sig om, intet andet smiley

• #15   3. dec 2011 Skønt at se svar fra folk der ved noget smiley

Men vil give *Hamsteren* ret i at det slet ikke kan betale sig at hæve pensionen, så er det bedre at du hæver dine afdrag, eller laver en lukket konto, hvis du vil spare op. Så får man også betalt gælden af hurtigere, uden at smide alt for mange penge væk.

Jeg har så et tillægsspørgsmål, som *Hamsteren* måske kan svare på:
    I kraft af din uddannelse, så kunne man forestille sig at du fulgte lidt med, også selvom du måske ikke er i branchen længere. Men hvad betyder det reelt set at den nye regering sætter loftet for ratepension ned fra 100.000 kr til 55.000 kr?

• #17   3. dec 2011 Brian D: Det kan jeg godt og ja, lidt følger jeg da med smiley Det faktum at regeringen sætter det beløb ned, som du kan få fradrag for, ja det betyder blot at man ikke længere kan få fradrag for de første 100K man afholder Topskat af, men nu 55K. Dybest set er det er politisk motiveret valg, man ønsker ikke at staten skal bidrage til at de mest velhavende skal have sponseret deres pensionsopsparing, med helt så stor en andel, fra staten. Det kan man være enig eller uenig i!

Jeg er personligt vherken eller, der er fordele om ulemper ved begge dele, det handler om hvor man istedet placerer de midler, man nu sparer!

• #18   3. dec 2011 Thomas K: Det er ikke for at lyde bedrevidende, man alene det faktum, at du skriver at det giver meget bedre afkast at hæve sin pension og placere den i et hus eller andet(hvad fanden er "andet"), viser at du ikke har en fløjtende fis forstand på det!

Hvad du skriver, er måske sandt i DIT isolerede tilfælde, fordi dit pensionsselskab måske er et der ligger i den tunge ende, rent administrationsmæssigt - Men at du tror du kan give andre råd, udfra din egen situation og serverer det som om det er almentgældende, er ikke bare dumt, men også udtryk for at du dybest set ved meget lidt om emnet!

Men for nu lige at tage den helt fra oven: Har du lavet regnestykket og i så fald, hvad er pålydende rente på de gældsposter du har i dit hus? Ved du specifikt hvordan prisudviklingen for boligmarkedet i dit nærområde ser udfor de næste 20 år? Går du ud fra, at bare disse 2 faktorer(der er mange, mange andre at tage med!), er ens for alle pensionsopsparerer? Hvad er garantirenten på din pensionsopsparing, er der overhovedet en? Faktum er at jeg ovenfor har forsøgt at holde mig så objektiv som muligt, hvorefter du tillader dig at udtale dig om hvad folk skal gøre med deres måske største enkelt formue - Uden at du har en skid forstand på det, utroligt......

• #23   3. dec 2011 Thomas K: I modsætning til dig, så giver jeg råd om det jeg bliver bedt om, der er en der beder om råd indenfor pensionsverdenen, det er mit fagområde, så jeg giver råd! Jeg er ikke indenfor den verden længere, jeg har derfor ingen grund til at favorisere nogen som helst interesse organisation eller gruppe! Jeg holder mine udsagn objektive, jeg giver råd indenfor pensionsverdenen, men jeg råder da ikke manden til anden end at tænke sig om og tale med sit pensionsselskab, hvor er jeg forudtaget?

At du er så uintelligent, at du ike kender forskellen på afgexpertise og objektivitet, ja det kan næppe være mit problem!

Du giver råd om investerigner i kraft af din hvad? Du mener dine råd er almentgældene?

Citat: "Pensionsselvskaber er ikke andet end en forretning, de er ikke til for vores skyld!"
    Nævn noget der ikke er en forretning? Når du handler ind, tjener de ¨på det! Når du køber benzin, ny bil, hus osv. osv. er der altid nogen der tjener på det! De folk der sidder og skaber overskud på din pensionsopsparing, har mange, mange års uddannelse og skal naturligvis betales for deres arbejde, eller troede du de arbejdede gratis!?

Hold nu op mens legen er god, dine argumenter er ligeså hullede som din viden indenfor dette område!

P.s. Den artikel du linker til kender jeg ganske fint, den slags artikler popper op fra tid til anden og er endnu engang en simplificering af tingene! De går ud fra, at en pensionsopsparing er en entydig ting, med et fast afkast for alle, det er noget sindsygt sludder - Men ja, sammenlignet med et givent max. afkast, fra f.eks. en højrentekonto i en bank, kontra et pessimistisk minimumsafkast i et ringe pensionsselskab, så nej, så kan det ikke betale sig! Men at man som du, vil råde alle over en karm til at hive deres pension ud og invistere dem "andre" steder, det er ikke bare halsløs gerning men også gambling med andre folks penge - Noget man skal lade være emd, når man som du ikke har en kinamands ide om hvad du taler om, men alene baserer dine udmeldinger på en enkelt artikel!

• #29   3. dec 2011 Jeg er glad for at i alle giver jeres mening eller viden til kende, så jeg kan blive klogere eller mere forvirret ha ha jeg ved godt Hvad jeg taber penge ved at hive dem ud, men hvis jeg nu ligger det op imod hinanden og ser på Hvad jeg får ud af det nu og i fremtiden så kan det godt være at jeg Taber på det når jeg hiver dem ud, men det letter til gengæld rigtig meget. Hvis man sætter disse 2 ting op imod hinanden hvilket nok er svært for en økonom, så får jeg mere ud af det ved at hive dem ud nu. Det siges, at hvis jeg først begynder at spare op fra 30 års alderen så kan jeg stadig leve fornuftigt når jeg en dag skal på pension. Det er nok svært at diskutere dette emne da man skal stille disse 2 ting op imod hinanden og den ene del er økonomisk og den anden er personligt. Kan sige for mig gør det mit liv lettere smiley

• #30   4. dec 2011 Thomas K >> Umiddelbart dækker forsikringerne fint. Og i mange tilfælde kan du selv justere på hvad dine penge skal bruges til.
    Der er mange forskellige dele med i disse forsikringer, og de jeg er blevet tilbudt er bl.a.
    - Ulykkesforsikring
    - Sundhedssikring, som er meget til debat fordi det giver adgang til hurtigere behandling. Men også betaler fx. kiropraktor.
    - sikring hvis du mister arbejdet pga. sygdom, at du så kan opretholde din løn.

Der er sikkert mange flere, men man kan selv skrue på dem ved de fleste pensionsselskaber.

At investere i hus/sommerhus så man for få år siden som noget af det bedste man kunne investere i. Men der er mange der har mistet millioner på den konto, fordi huse ikke længere stiger i værdi, men ofte falder lidt, eller bare holder prisen.
    Hvis du er villig til at bruge mere tid end pensionsselskabet til at investere pengene, så kan du muligvis tjene mere, men det er bestemt ikke sikkert.

Tommy P >> Som skrevet tidligere, så brug noget mere af din løn på at afdrage, det kan bedre betale sig end at tage dem fra pensionsopsparingen.

• #31   4. dec 2011 Og nej, jeg er ikke økonom, jeg har ingen økonomisk uddannelse, og jeg arbejder ikke for et firma med interesser indenfor pension.

• #32   4. dec 2011 Thomas K: Hahaha, ja en klog mand sagde engang, "Diskuter ikke med en idiot, han trækker dig bare ned på hans niveau og der er han ekspert"
    Så jeg lukker den her, al saglighed i denne debat ophørte det øjeblik da gav din mening til kende, under påskud af at din situation er alment gældende, hvilket i virkeligheden fortæller mere end rigeligt om din manglende indsigt.

Mht. det link, som du baserer din manglende argumentation på, ja så gik engang i kommentaren nedenunder - Hun forklarer så ganske glimrende, hvad skribenten bla. fint udelader.

Men hvorfor bruger du opverhobedet den artikel, du har jo absolut ingen forudsætninger for at gennemskue det, du tager blot det han skriver for gode varer, fordi det passer ind i hvad du allerede har besluttet dig for er sandheden, fordi du selv bliver taget i røven
    af dit pensionsselskab.

Du har ikke et sagligt baseret indlæg, ovenfor beskriver jeg og nu Morten D, henholdsvis nogle retningslinier indenfor pension samt det sampil der er mellem fradragsret, opsparing beskatning af rentetilskrivning mv. Men det er som at bede en lemming vende om og gå den modsatte vej pga. fare forude, at prøve at få dig til at forstå det Thomas, for du argumenterer forudintaget og med en idé om at en diskussion skal vindes og ikke bruges til at blive klogere og selvom du gerne ville vinde den, ja så kommer det aldrig til at ske, for du ved intet herom - Du fortæller om din egen situation, linker til en artikel, du ikke selv kan dechifrere eller arumentere udfra og kalder os andre subjektive og forudindtagede, alt det du selv er - - Er du virkeligt så uintelligent, at du ikke forstå hvad jeg og nu andre, forsøger at fortælle dig!?

Men det var det fra mig i denne tråd, hvis nogen har spørgsmål eller andet, så er i velkomne til at skrive, så skal jeg svare så objektivt som muligt, hvis nogen ønsker at basere´deres surt opsparede kroner på Thomas K ene artikel og idé om at han ved mere om økonomiske forhold og investeringer end folk der sidder og genererer afkast dag ind og dag ud(men som iøvirgt burde arbejde gratis, for dagligvarer en jo en nødvendighed, blot ikke for folk indenfor finanssektoreren.........hahaha, er du gal en skaldet tåger du er Thomas!) ja så skriv til ham.......Gal Bg er en børnehave, selv når man tilbyder sin viden, indenfor sit fagområde, så kommer der en wannabe maskinmester og ved bedre, uden skyggen af argumention - Det kan sgu da kun være her at janteloven styrer så hårdt, at folk tror at alt andet end det de selv arbejder med, det er almen viden!

Thomas K: Newsflash, du ved ikke engang nok til at vælge en pension hvor de ikke piller dig i røven på daglig basis, men du forventer at folk skal modtage råd om økonomiske forhold fra dig og jeg spørger igen, i basis af din viden indenfor hvad? I kraft af din uddannelse indenfor hvad? Hvordan tror du folk herinde ville reagere hvis jeg sad og gav fejlagtige råd om reperation af en given bil, hvordan man lægger nyt tag eller lign. jeg ville blive grinet af og kaldt alverdens ting - Så det undlader jeg sjovt nok! Mere inden du eller nogen andre får ondt i røven, over hvad jeg skriver til dig - For du trænger seriøst til at få at vide, at du ingenting ved om det pågældende område, for knægt, det gør du virkeligt ikke!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg har absolout intet mere at sige i denne debat, for fatter en given person stadig ikke hvad der er blevet skrevet og sagt, ja så kunne det tyde på at vedkommende blot er endnu et pattebarn, der ikke brød sig om at han heller ikke i denne omgang blev set og hørt(selvom han ej heller her har nogen grund til at blive det!), det kan jeg ikke hjælpe ham med, men fandeme godt forstå at han ikke bliver!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #33   21. feb 2018 FLASHBACK!! HOLD KÆFT EN FED TRÅD XD Er flad af grin. smiley smiley smiley

• #34   21. feb 2018 Da vi talte pension med vores "rådgiver" i firmaet lagde han ikke skjul på at 37 % af alle der sparede op, aldrig oplevede selv at få udbetalt deres pension .

Det vil sige at mindre end to ud af tre personer er i live når de når pensionsalderen .

Jeg har selv en begrænset opsparing til pension, det er nu mit valg, men jeg har heller ikke familie eller børn der skal tænkes på .

• MK6639
    MK6639 Tilmeldt:
    sep 2019

Følger: 2 Svar: 2
    #36   17. sep 2019 smiley smiley

Kommentér på:
Pension udbetalt??

Annonce