{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
14.148 visninger | Oprettet:

Feriepenge - Udbetaling på en gang? {{forumTopicSubject}}

Jeg har et fuldtidsjob som VVS'er.

Situationen er den, at jeg står og skal bruge pengene.

Er der nogle af jer, der ved om man kan få alle sine feriepenge udbetalt på en gang, - Og så bare holde ferie uden løn det næste år?

Det er vel ens arbejdsgiver der udbetaler pengene, eller?

På forhånd tak..
Mvh Søren.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Feriepenge - Udbetaling på en gang?
  • #1   17. mar 2012 Selvfølgelig kan du få udbetalt hele beløbet på én gang. Det er jo dine penge. Bare meddel feriepenge kontoret eller hvem der nu styre det, at du holder alt din ferie på én gang smiley

• #2   17. mar 2012 Er jeg så stadig berettiget til at holde 6 ugers ferie - bare uden løn?

• #3   17. mar 2012 man skal bare ringe der ind idag... det kører helt automatisk.. jeg har altid fået alle mine penge på en gang, og jeg har aldrig haft problemer.... du siger bare til chefen, at hvis de ringer, så holder du ferie;-)

• #4   17. mar 2012 Man behøver ikke ringe.
    Man kan udfylde det på feriekonto.dk

• #5   17. mar 2012 Kamilla / Rene - det passer ikke hvad i skriver.

Søren - det din arbejdsgiver der skal underskrive dit ferie kort, så det op til ham.

• #6   17. mar 2012 Det er ikke det samme feriekort som alle har,hvorfor er der altid nogen ( især herinde på bg ) som er ih og åh så kloge...feriekortet fra D I som jeg har,kan jeg ikke selv skrive under...det SKAL stemples/skrives under !!

• #7   17. mar 2012 stefmeister .

Har du så stadig holdt din ferie, men bare uden løn?

Er der nogle der ved om det er min mester der udbetaler pengene, eller er det feriekontoret der gør det?

Nu bliver jeg sgu lidt i tvivl...

• #8   17. mar 2012 Feriekonto udbetaler penegene.
    har intet med din mester at gøre.

Og det jo dit valg om du vil holde alt din "Ferie" i starten af ´ferieåret.
    På feriekontos hjemmeside kan du hvis du har feriepenge tilgode udfylde felterne om hvornår du vil holde ferie.
    Så skriver du 01/05-12 har du pengene på kontoen den 01/04-12
    Og det er ikke mesteren der skal stemple noget, det er 2 år siden det er blevet lavet om!

• #9   17. mar 2012 Tusind tusind tak K A M I L L A og
    Peter R * Østjydsk Bilmontering *.. smiley
    Så tror jeg jeg fik svar på mine spørgsmål smiley

• #11   17. mar 2012 Det er jo dine penge, ergo er det dit valg.
    Det jo dig der bestemmer om du vil gemme dem under din hovedpude til du holder ferie eller hvad du nu gør.

• #13   17. mar 2012 er det ikk lisom at pisse i bukerne om vinteren for at få varmen ?

• #15   17. mar 2012 Nu stoppet jeg på mine 2 tidligere job for 3 måneder siden.. Det ene deltids job har jeg fået brev fra ferie konto a om jeg skal gå ind på deres hjemmeside osv..

Men har ikke hørt noget fra det andet job jeg havde. Skal jeg bare vente til der kommer noget? eller er det os på ferie konto?

• #16   17. mar 2012 per R Nej det gør de ikke. Nogle steder kan man få dem overført til næste ferie år. Men det sker ikke automatisk.

Søren J
    Får du ferie med løn, Så kan du ikke få dem alle udbetalt på en gang. Ikke uden aftale, så skal være indgået inden ferie året bliver påbegyndt.

Ikke alle får deres feriepenge igennem ferie konto. Hvis du får ferie med løn, så er det arbejdsgiver der udbetaler og ikke ferie konto.

• #17   17. mar 2012 Det kan du sagtens gøre. No problemo smiley gør det selv hvert år smiley gemmer dog lidt på dem smiley

• #18   17. mar 2012 Nu kan jeg se du er håndværker... Det du skal tænke på er at hvis du får udbetalt dine feriepænge nu, samtidig med du arbejder (det er ikke et problem hvis du holder ferie men så er din pointe med extra penge jo væk) og du bliver fyret et par måneder til vinter så kan de se at du har fået løn samtidig med at du har holdt ferie, så forlanger de at du holder din ferie først og så kan du først få stempelpenge derefter... det er surt.. skal man være sikker så skal man få udbetalt lige inden ferieåret er slut...

Kommentér på:
Feriepenge - Udbetaling på en gang?

Annonce