{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.706 visninger | Oprettet:

Har jeg ret eller har han? {{forumTopicSubject}}

I skal på ingen måde taget mit parti med dette, jeg er bare meget interesseret i, hvem har ret.

Hvis jeg har ret, skal jeg nok søge, så vidt muligt at advare folk der skriver med ham på diverse indlæg.

Hvis jeg har taget fejl, skal jeg nok sige undskyld og ikke gøre mere ud af det

Jeg har oplyst personen om dette indlæg og han mente selv at det ville være en god ide.

Oki har en lille histore som jeg gerne vil dele med jer, det starter med jeg har været til syn med min opel vectra. Jeg får en liste med fejl på bilen og udfra den tænker jeg, lortet skal nok bare skrottes, men jeg giver det en chance her på bilgalleri. Jeg prøver så at finde en som kan lave bilen, udfra den liste jeg fik af synsmanden. Jeg finder så en bruger her der virker ok og tager ud til ham og forklarer hvad der skal laves, men han havde selv printet en kopi af listen. Vi gennemgår dog stadig de ting der er, jeg prøver at forklare så godt jeg kan hvad jeg havde set i synshalden og hvad jeg fik at vide om de forskellige fejl. Men han siger at det er der ikke meget i og at det kan kan godt laves, og til en god pris. Hvor efter jeg beslutter mig for han skal lave bilen. Da det for mig vil være bedre at få lavet bilen end at skrotte den, hvis det kan laves til den pris.

Her er fejlene på bilen ved første syn
- Styrekugle slør for stor - højre 1. aksel
- Bremsekraft parkeringsbremse mangler - højre, venstre
- bremserør - tæret - venstre, højre 1. aksel
- Bund zone C tæret - højre, venstre
- Fjederben topleje defekt, venstre 1. aksel
- Inderskærm zone C tæret - Højre, for 2. aksel
- Krængningsstabilisator fastgørelse utilstrækkelig, højre, venstre, 1. aksel

Og 3 Lygtefejl som jeg selv laver


Jeg fik så bilen tilbage for et par dage siden, hvor han aflevere bilen og bekræfter at alle de ting som stod på listen er lavet, jeg spørger enda ind til bremserør, om de var svære at skifte og han siger så det ikke var det store problem, og alt virker til at være som det skal og tænker ikke mere over at han ikke skulle have lavet de forskellige ting. Han fortæller mig så at mine forvange i begge sider også er tæret og at det skal laves inden, den kan blive synet, hvilket er meget dyrt.. Jeg siger så at det gider jeg ikke at få lavet, da jeg lige så godt bare kan få den skrottet hvis det koster så meget og at jeg vil prøve at få den synet uden det bliver lavet, da denne fejl ikke var nævnt i først omgang ved synshallen.

Jeg tager den til syn i dag og finder så ud af at en del af de ting som personen sagde han havde lavet, ikke var lavet.

Ting fra synrapport 1, som også går igennem på synsrapport 2
- Bremserør tæret venstre og højre. 1.aksel
- Inderskærm zone C tæret 2 aksel, højre
- Bund zone C tæret - Højre og venstre

Dog er er der kommet en del mere på rapporten, blandt andet det med vangerne på bilen, som jeg blive gjort opmærksom på af personen der lavede bilen.

Jeg skiver et par sms'er for spørge hvorfor at de ting ikke er lavet. Men ingen svar. Skriver så en besked her på bilgalleri til ham, noget i stil med at jeg kun kan gå ud fra at det hele tiden har være menningen at han ville snyde mig og at jeg godt selv ved at jeg bære noget af skylden, da jeg bare kan lade vær med at finde personer her på bilgalleri til at lave min bil og gå til et autoriseret værksted istedet, hvilket jeg også kun kan sige, at jeg gør frem over.
Jeg siger så også til ham at han har til i aften at give mig nogle af pengene tilbage, ellers skal jeg nok gøre folk opmærksom på det jeg er blevet udsat for, da det ikke skal ske for andre. Han virker til at være en aktiv bruger her på bilgalleri og tænker han nok vil syntes det ville være nederen at få sin profil ødelagt..

Han skriver så tilbage til mig:
Han har lavet det jeg bad mig om og at han havde lavet de svejsninger, men pga min bils tilstand ville svejsningerne nemt kunne falde af og at han ringede også selv til synshallen for at påpegede dens tilstand. Han mener så også at jeg ikke havde fortalt ham at hele bilen var gennemtæret (hvor skule jeg vide det fra?). Han mener at jeg er meget uansvarsfuld mand for at køre i min bil, sammen med min lille datter, når bilen er i så mega dårlig stand. Hvilken han kan have ret i.. Hvis jeg vidste at det var bilens tilstand... Han slutter så af med at sige jeg skulle være glad for at han ikke gav mig en ekstra regning og tilbageholdte bilen indtil jeg havde betalt.

Hvad jeg ikke forstår er, hvis man har så meget styr på biler og kan hurtig se at bilen er i dårlig stand

1. Hvorfor laver man overhovedet noget på den og ikke bare aflevere bilen tilbage, efter man har set hvordan den ser ud og siger at det vil man ikke kunne lave aligevel?

2 Hvorfor lave noget og lyve om resten er lavet?

3 Hvordan kan det blive mit problem at det åbenbart tager ekstra lagt tid og der skal lægges mere arbejde i opgaverne en personen regnede med, når man har givet en pris på det der skulle laves.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har jeg ret eller har han?
  • #1   22. sep 2012 Sådan en hustler !

  • #2   22. sep 2012 http://www.bilgalleri.dk/forum/generel-diskussion/936175-endnu_et_surt_galde_opstoed

    Og dette er ham der har lavet bilen, version af sagen


  • #3   22. sep 2012 Han er en nar hvis han bare havde lidt forstand på biler havde han kunne rådgive, og vejlede dig til det rette ... Er selv udlært mekaniker og mener at det da er hans job og forklare dig dette!! og hvis han kunne fine flere fejl så ville jeg mene han skulle kontakte dig med det samme inden han går igang med bilen da det vil bliver meget dyrere !! Ihvertfald det jeg er blevet lært igennem min læretid!!!! - at man skal vejlede kunden til det rette og ikke tage røven på dem,

  • #4   22. sep 2012 smid din nummerplade op, så kan man hurtgt se om tingene er lavet...

  • #5   22. sep 2012 hmm, han er da en nar,

  • #6   22. sep 2012 Kristian O: Hvis jeg vidste at det var så slemt, ville jeg heller ikke gøre det.. Hvis jeg vidste det var så slemt, ville jeg jo heller ikke prøve at få den lavet.. hvor efter jeg nu nok bare skal skrotte bilen..

  • #7   22. sep 2012 jeg holder nu med kristian O......

  • #8   22. sep 2012 Jeg har det sådan her,, hvis jeg skulle lave noget for nogen, så ringer man til ejeren af bilen og informerer ham om evt flere fejl mangler og tage den ud fra der, smiley

  • #9   22. sep 2012 Det her siger jo ALT om sagen.

    Ting fra synrapport 1, som også går igennem på synsrapport 2
    - Bremserør tæret venstre og højre. 1.aksel
    - Inderskærm zone C tæret 2 aksel, højre
    - Bund zone C tæret - Højre og venstre

    Han har ikke udført det aftalte og han er en HAT der har hustlet dig for sygt.



  • #10   22. sep 2012 KÆFT HAN ER DA EN NAR!!!!!!

  • #11   22. sep 2012 First-name Last-name ..
    har du også læst "mekanikerens" indlæg?


  • #12   22. sep 2012 Det lader til, at mekanikeren har kontaktet dig, da han har arbejdet på bilen i et par timer. Han skriver i hvert fald selv, at han kontakter dig, og du beder ham arbejde videre på bilen, selvom du bliver gjort opmærksom på, at vangerne også er gennemtærede...
    Du skulle nok have sagt, at han ikke skulle arbejde videre, og så betale ham for de timer, som han havde brugt ind til da. Og derefter kigge efter ny, brugt bil.


  • #13   22. sep 2012 Eric r.

    Det har jeg ikke nej. Jeg mener at synsrapporterne taler deres eget sprog.
    Men jeg skal da gerne kigge på den anden tråd også .


  • #15   22. sep 2012 Om der er ting, der ikke er blevet lavet - det kan vi ikke udtale os om. Det er ord mod ord. Men det lader til, at han har svejset i noget, som var næsten umuligt at svejse i. Du skulle have sagt stop, da han kontakter dig med de gennemtærede vanger.

  • #16   22. sep 2012 Det er lige præcis sådan Ole fra Viborg autoteknik kører sit firma.. Det dr sku til at blive gal over! Fik et overslag på 8000 kr. Da jeg henter bilen bliver det så 29300 i stedet for.. Plus jeg måtte tilbage 12 gange siden hen fordi bilen blev ved med at spilde olie...!

  • #17   22. sep 2012 Uden at holde med nogle eller noget, havde jeg som Mekaniker sagt

    Niksen biksen, det der roder jeg ikke med, og havde sagt til kunden at han kunne rende mig, der hvor solen skinnder mindst, for det vil jeg ikke rode mere med, da det er dybt uforsvarligt.. Specielt hvis "kunden har bedt mekaniker om at "overse" nogle ting, for det skal bare skjules til syn"

    Syntes det lyder som noget plattet fis!
    Betal manden for reservedele og få arbejdstimerne tilbage.. Han har ikke tænkt professionelt.


  • #18   22. sep 2012 Det er jo heller ikke første gang han hustler folk og forøvrigt er han en amatør, og hvis du læser det street så er det en escort det drejer sig om ved Høng smiley


  • #20   22. sep 2012 Helle källberg h

    Helt amatør kan han vel ikke være.
    Han har arbejdet som mekaniker i 5 år, og han skriver da en forenklet faktura og betaler skat af pengene


  • #21   22. sep 2012 I januar kunne han ikke selv skifte kobling. så mekaniker er nok lidt meget sagt.
    http://www.bilgalleri.dk/forum/teknik/874258-mekaniker_paa_sjaelland


  • #22   22. sep 2012 Rustarbejde var heller ikke en spidskompetance kan man sige. Ligeledes i januar.

    http://www.bilgalleri.dk/forum/generel-diskussion/872547-rustarbejde


  • #23   22. sep 2012 Mekanikker i fem år det tvivler jeg på for så ved man også hvordan en obd tester fungere her er der måske en klokke der ringer street, og skifte kobling på sin egen bil burde være en from sag i stedet for at spilde et professionelt værksteds tid med alt mulige beskyldninger smiley

  • #24   22. sep 2012 Hmm jeg vil bare gerne vide om han rent faktisk ringede til dig, og du så sagde han skulle forsætte????

  • #25   22. sep 2012 Spørger om det samme som Kent R.

    Samtidig vil jeg da sige at jeg tvivler på hans evner som mekaniker.....


  • #26   22. sep 2012 Altså hvis han har ringet til dig og sagt bilen var i dårlig stand. Men du siger han skal fortsætte? Så er det da helt for egen regning. Når han har lavet det i har aftalt så skal du også betale. Om resten af bilen er i dårlig stand eller ej.

  • #27   22. sep 2012 ja hvis der er gengangere fra første synsrapport, så sger det vist alt, ligesom de 2 indlæg fra januar, fra slet ikke at kunne noget selv, til at kunne det hele...

  • #29   22. sep 2012 hør her thomas, hvis der er ting som tærrede bremserør der går igen ved syn nr 2 og tærret inderskærm og vognbund, de samme zoner som veed første syn, så har man sgu ikke gjordt det godt nok, var der ikke mulighed for at lave det så det kan gå gennem syn, så siger man sgu det kan jeg ikke lave ordentligt eller lave det til den pris. du kan sgu ikke forvente andet end at kunden er dum på det område, det er mekanikkeren der skal råde og vejlede længere er den bare ikke.

  • #30   22. sep 2012 citat: men pga min bils tilstand ville svejsningerne nemt kunne falde af
    han skal vist bare smide værktøjet og droppe at lave biler.
    hvis svejsningen falder af så har han vist ikke den nødvendige kompetence.

    det fremgår da også ret tydeligt via synsreporterne at han har fusket dig.


    til thomas jeg har læst det link per linkede til og det ændrede ikke mit syn på sagen.


  • #31   22. sep 2012 Kent R: og alle andre der beskylder mig for at var uforsvarlig at køre med min datter i den bil.. I skal vide jeg ikke har kørt med hende efterfølgende jeg har fået at vide de vanger var tæret, men jeg kan ikke se hvordan jeg på nogen måde kan være uforsvarlige op til da.. da jeg ikke vidste det.. Og ja jeg bede manden om at lavet det som vi havde aftalt selv efter han ringede sagde vargnerne var dårlig og skulle laves. Og ja jeg sagde jeg ville køre den til syn for at se om synsmanden sagde noget til det.. Men ikke i håb om han overså det, men at de ikke var i den tilstand som han sagde..

    Og dette indlæg handler ikke om jeg har kørt med min datter i den bil.. eller om de vanger.. Men om en "mekaniker" der tager en opgave og siger han kan lave min bil til en pris og vender tilbage med halvdelene af opgaverne ikke var løst + at jeg er idioten og skulle have en ekstra regning, længere er den ikke"

    Og så skriver han så at jeg prøver på at snyde ham og jeg ved ikke hvad....og ikke vil betale...

    Sådan her gik det til, samlet kostede det 3500 for det han skulle lave.. ifølge ham.
    Han kom og hentede bilen, jeg gav ham 2000kr til reservedele + 150kr til benzin
    Og da han kom med bilen fik han 1500kr,

    Jeg gav ham ikke alle pengene til at starte med, sjovt nok fordi jeg ikke ville blive snydt for alle mine penge... Og ikke nok med det påstår han så også at han selv skulle lægge ud for benzin.. hvilket er rimlig underligt da jeg gav ham 150kr til benz.. og fra mig og ud til værkstedet er der 14,5km ifølge google maps... Godt nok køre den ikke langt på literen men at det skulle have kostet mere end 75kr pr vej, virker lidt underligt..


  • #33   22. sep 2012 Altsår den må jo stå for din egen regning, bilen var jo ikke med så lille en indsats til og syne..

    Med hensyn tilhvad i har aftalt han skulle lave, tja så er det svært og af gøre præcis om hvad han har lavet, men er bilen så mega rusten, og du kun har fået sat en lille lap over hullerne, tja så kræver det nok ikke mange skills som synsmand og banke hul lige ved siden af, og da hullet så sidder 10 cm væk fra det gamle, ja så hedder det stadig zone c..

    Bremserørene forstår jeg så ikke, dem skulle han jo have skiftet, så det virker amatøragtigt..

    Men alt i alt, så forstår jeg ikke han ville gide og lave noget som helst på bilen, da han endelig så den rigtige stand..
    Og yderlige forstår jeg ikke du ikke bad ham stoppe også brugte pengene på en som stadig holdt syn 1 år eller mere..
    Men jeg kunne jo mistænkte dig for at være en af dem som, ikke har en dyt forstand på biler, og derfor ikke forstår hvorfor det koster penge og holde sådan en kørende i forsvarlig stand..


  • Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #34   22. sep 2012 Du var med til syn............ Du burde jo have taget en taxi derfra og bedt skrothandleren om at hente vraget der!

    Mekanikkeren har skidt i sin faglige stolthed, ingen tvivl om det. Men du har også opført dig som om man kan få lavet bil "gratis"

    Mit råd ( udover at skrotte æsken) må være at finde et godt lokalt værksted (autopartner,mekonomen eller lign) som du kan få et tillids forhold til, for det har du brug for.

    Mvh Brian


  • #35   22. sep 2012 Brian S

    Nu er det jo heldigvis sådan at er bilen ikke forsvarligt at køre i får du slet ikke lov til at køre fra synshallen, så helt galt kan det ikke være.


  • #36   22. sep 2012 Og jo gu er han en nar, havde det været mig havde jeg slet slet ikke startet på sådan en bil, kunde eller ej. Man starter sku da ikke og så siger den kan ikke betale sig at lave. (klovn)

  • #38   22. sep 2012 Og for det andet ser det ikke ud til han har lavet en skid ved den bil, svejsningerne har synshallen nok bare pillet af igen , man svejser sku da ikke i rust, en rigtig klovn er han.

  • #39   22. sep 2012 Thomas k

    jamen hvad nu vis hans maler arb skulle godkendes bagefter, vil du ligge navn til det som maler så. jeg vil ikke. Tror nok du får flere kunder ved at sige tingene som de er og nægte at lave det.


  • #40   22. sep 2012 Og for det andet KIG SYNSRAPORTEN han har jo ikke lavet det!!!!

  • #42   22. sep 2012 Thomas K - du kan ikke forsvarer den såkaldte "mekaniker" i denne sag, det er klart ham der har dummet sig. Og burde slet ikke lave biler med den ekspatise han har !

  • #43   22. sep 2012 Nu virker det jo ret så meget som om at mekanikeren, prøvede og forklare kasper problemet, og han så "tvang" til og forsætte..

    Og det hjælper jo ikke at klatte noget plade på, hvis det ligeså roddet ved siden af, så banker synsmanden jo bare hul der..

    Det eneste jeg ikke kan forstå er bremserørene, men hvis rust arbejdet tog mere tid end mekanikeren mente der var betalt for, kan det jo være en årsag.. Men så det jo hans problem efter og have givet fast tilbud, på noget som han slet ikke har set..


  • #44   22. sep 2012 nu er det slet ikke til at forsvare parterne overhovedet, da de er uenige om hvordan tingene er

    jeg mener bare at mekanikeren har gjort sit, ud fra hans version, kasper er så uenig i det, pointen er bare at får man af vide hvad der skal laves, så laver man det, mekanikeren har jo så også kontaktet kasper og hørt om han skulle fortsætte da den var stærkt angrebet, men det har jo kasper så sagt ja til

    det er da kasper der har sagt god for en uforsvarlig bil, er vi enige i det?


  • #45   22. sep 2012 du får sku da ikke en maler til at male et pilråddent træværk, tænk dig nu om og hvad er der galt i at male en gammel kadett fra 86 ?? men tror du du får ham til at male den vis den er pilråddent, det vil han sku da ikke lægge navn til. ikke vis han er bare er en lidt normalt maler. Tingene skal sku være iorden.

  • #46   22. sep 2012 Kent R
    Nu virker det jo ret så meget som om at mekanikeren, prøvede og forklare kasper problemet, og han så "tvang" til og forsætte..

    TVANG ham til at forsætte LOL


  • #47   22. sep 2012 slap nu af drenge. i sviner manden til fordi han har kørt rundt i bilen med tærrede vanger, og et tærret bremserør og haft sin datter med. nu er det jo ikke fordi en bil falder fra hinanden fordi der måske er 2 små huller i en forvange, og dem herinde som er mekanikere, de ved også godt at et bremserør bliver kasseret og beskrevet som tærret, hvis der er en smule rust omkring en nippel.

    og det er ikke for at forsvare nogen her. jeg har også kommenteret den anden tråd, og synes sq selv i er ude om det her. det er sq for usmart at bede ham fortsætte med bilen, og så ikke lave de 2 forvanger, og så håbe på at synsmanden ikke opdager det.

    tilgengæld burde der også være en alarmklokke der ringede når han sagde til dig at der var noget rustarbejde der ikke var blevet godt, pga han ikke kunne finde noget frisk jern og svejse i. så rådden var den vel heller ikke?

    nu kender jeg ikke din økonomiske situation, men når du nu er bevidst om at du har en datter du ikke vil køre i en farlig bil med, hvorfor så ikke ha skrottet den og fundet en anden inden det cirkus her? og hvis du ikke har råd til det (med tanke på at du finder en på BG til at lave din bil billigt) så skulle du nok undvære bil. hvis man ikke har råd til at holde den ved lige, tja så er du sq farlig for os andre. ingen arme, ingen småkager!


  • #48   22. sep 2012 Havde han haft lidt hjerne vil han da havde sagt det koster xx antal kroner og lavde den og det den slet slet ikke værd .

  • #49   22. sep 2012 MR Bilstyling .

    Se der er en der har fattet lidt. Klar han får ikke lov til at køre fra synshallen vis det er uforsvarligt og jo jeg ved hvad jeg snakker om.


  • #50   22. sep 2012 HVEM MIG!!!!! !

    Hehe ja ALLE her på bg ved jo hvad de snakker om smiley
    Men ja han har ikke fået lov og køre hvis den var direkte farlig..

    Og ved godt at ordet tvang nok ikke var det rigtige og bruge, men efter jeg har tænkt lidt over den her historie, så tror jeg sku mere det fordi både Kasper og hans mekaniker, nok ikke er så forskellige, og håber bestemt ikke de bliver sure over min måde og fremstille dem på, for kender dem jo ikke..

    Men på mig virker den her historie mere og mere som om Kasper er en af de typer som ret ligeglad med standen af deres bil, bare lortet kører, om så det er nok så fusker synet og vedligeholdt..
    Desværre fandt han en mekaniker som var lige så ligeglad, bare han fik betaling for det arbejde han nu syntes var passende..

    Så alt i alt er de sku nok lige gode om det..


  • #51   23. sep 2012 Jeg skal ikke blande mig i denne omgang her, ingen ved jo hvad der egentligt er sket udover de involverede parter. Dog taler synsrapporten for sig selv.

    Vil bare sige til dem der skriver "hvordan kan du køre med din datter i den skrotbunke" At det kunne jo være at ejeren af bilen ikke kender en hat til biler. For nogle er en "god bil", en bil der er pæn i lak og kabine. - Det er vel derfor trådejeren her har kontaktet en mekaniker for at få sikkerhed for at bilen er sikker.

    Jeg ved for eks. ikke en skid om huse, selvom jeg har haft 4 huse. Jeg kunne købe et hus fyldt med svamp og tænke "hvor er det et dejligt hus". Skulle en tømrer så bagefter komme og sige "hvordan kan du lade din datter (har ikke nogen datter) bo i et hus med svamp?.

    Nå det var bare lige det jeg ville sige, håber i får ordnet jeres dispute i mindelighed held og lykke med det.


  • #52   23. sep 2012 Syntes du skulle tage nogle billeder af de bremserør for og få vished om de virkelig er skiftet. For enten tager han røven på dig med dem eller os har synshallen da lavet en kæmpe brøler.

    Tag nogle billeder af alt han har lavet og få det vurderet.


  • #53   25. sep 2012 han er en kæmpe hat ham der benjamin.. at han skulle have været mekaniker i 5 år tror jeg sku ikke på med alle de emner han har haft herinde som han ikke har kunnet finde ud af..

    udover det forholder jeg mig også til at ting går igen på syns seddel 1 og 2 og det viser jo tydeligt at han ikke har gjort sit arbejde ordentligt.. og godt nok er de escorter rådne men det burde kunne lade sig gøre og finde frisk plade et sted.. og man sliber jo af indtil man finder frisk plade og svejse i.. har nu heller ikke oplevet en svejsning der falder af haha... alt i alt er han en kæmpe noob ham der

    når det er så er sagt burde du nok have skrottet den escort der.. men er slet ikke i tvivl om aben her er ham benjamin


  • #54   25. sep 2012 Tror måske du skulle læse det hele forfra, for hvis du er nået hertil og tror det er en escort, så må guderne vide hvad du ellers har fejlfortolket ;-).

  • #55   25. sep 2012 First-name Last-name .

    Super kommentar, kunne ikke have skrevet det bedre selv smiley


  • #56   25. sep 2012 syns jeg så det var en escort.. udover det har jeg læst begge tråde og iøvrigt selv diskuteret en del med ham Benjamin og han er sku dummere en vådt bølgepap i blæsevejr

  • #57   25. sep 2012 Hmm syntes nu stadig, som jeg tidligere har skrevet, at de er lige gode om det..

    1: Han skulle aldrig have lavet bilen, da den jo var dømt død, så hellere sige til ham kasper, at jeg beholder 500 kr for min ulejlighed for at dømme bilen død..

    2: Ham Kasper er da ret meget selv ude om det, når han bare vil have lavet det de har aftalt, også tror man kan fuske bilen igennem..


  • #58   25. sep 2012 Benjamin skulle aldrig have tilbudt og lave bilen da han ikke ejer evnerne og ja bilen skulle ikke have været forsøgt lavet hvilket en kompetent og ansvarlig mekker hurtigt kunne have fortalt ham da han havde havde taget bilen ind og vurderet hvad der sku laves INDEN han gav tilbud på og lave den

  • #59   25. sep 2012 Ja du har fuldstændig ret..

    Men hvem i alverden finder også en fyr på BG og får ham til og lave bilen "billigt", også ikke vil være høre på den ikke kan laves..

    Og derfor mener jeg sku at det er fint med en lille lære streg til ham kasper, i form af og betale for noget som ikke kan bruges..


  • #60   25. sep 2012 Kent R
    Han prøver jo ikke at fuske bilen igennem?
    Som jeg har læst det, så stod der intet om de fejl i den første syns-rapport..
    Og derfor ville jeg da også bare, have lavet det som der nu stod på syns-rapporten, en bil der kan synes, er vel forsvarlig at køre i?


  • #61   25. sep 2012 Det er det han selv skriver:

    Her er fejlene på bilen ved første syn
    - Styrekugle slør for stor - højre 1. aksel
    - Bremsekraft parkeringsbremse mangler - højre, venstre
    - bremserør - tæret - venstre, højre 1. aksel
    - Bund zone C tæret - højre, venstre
    - Fjederben topleje defekt, venstre 1. aksel
    - Inderskærm zone C tæret - Højre, for 2. aksel
    - Krængningsstabilisator fastgørelse utilstrækkelig, højre, venstre, 1. aksel

    Og 3 Lygtefejl som jeg selv laver

    Synsmanden er sikkert ikke gået hårdere tilværks ved første syn, dels fordi den er allerede dumpet, og kan han dumpe den til andet syn, er det jo penge at tjene ved 3. syn også..

    At rusten i inderne skærme og bund stadig er der ved andet syn, kan jo have flere grunde, men man kunne jo tænke sig at mekanikeren ikke har lavet det ordenligt, da han klager over at der ikke er metal og svejse i..
    Hvilket jo nok skyldes at han har lovet og lave det for de få penge han har..

    Her kan vi igen komme tilbage de begge er nogen fuskere, for hvem giver tilbud på rust uden og se det først?
    Og hvem gider få lavet bil billigt af en fra BG som man overhovedet ikke kender?


  • sannie H
    sannie H Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Svar: 1
    #62   26. sep 2012 Kasper stoler vel på syns manden? Og vil bare ha lavet det der står? Mekanikeren kunne jo sagtens sige der var noget galt med bilen.. Efter som han slet ik er mekaniker..
    Forstår heller ik helt hvordan man kan holde med ham mekanikeren?
    Han giver en fast pris og så fordi det tager flere timer end han troede fusker han?
    Hvis du giver en fast pris er det bare synd for dig hvis det tager længere tid ik? Tingene skal bare laves..


  • #63   26. sep 2012 Kunne være interesant og få afvide om der står på den førte syns seddel om køretøjet kan omsynes eller ej. Nogen gange ved så mange fejl er det et nyt syn der skal til igen fordi de ikke gider finde alle fejl.

  • #65   26. sep 2012 har han os skulle ordne bremserne eller hva ?

    enhver seriøs mekniker havde nok dødsdømt den bil hvis han havde set den på lift selv.. det er godt nok en slat


Kommentér på:
Har jeg ret eller har han?

Annonce