{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.196 visninger | Oprettet:

Har mekanikeren ret? {{forumTopicSubject}}

Hey
Jeg ejer en VW Crafter TDI fra 07 med 163 hk

Der er problem med kølersystemet.
Der kommer varm luft ind i kabinen
Den bliver rigtig varm og har sprunget en kølerslange som så er blevet erstattet.
Den er meget varm på den øverste slange på køleren og helt kold på den nederste slange på køleren.
Begge slanger bliver hårde, så der er tryk på slangerne
Jeg har så fået skiftet termostat da det var det oplagte valg.
Det har ikke afhjulpet problemmet.
Hele systemmet har lidt utætheder, men det er kun enkelte dryp.
Mekanikeren vil så skifte køleren nu, da han mener der er en lille utæthed der, og så derefter fejlsøge på den.

Har han ret i det?
Der er jo tryk på systemmet.
I min optik, er det enten den nye termostat der ikke virker. Vandpumpen eller en toppakning.

Der er ikke temperatur måler på bilen.

Jeg spørger da bilen bare skal sælges og jeg derved ikke vil bruge unødige penge på den, da det bare er at kaste penge ned i et hul


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har mekanikeren ret?
  • #1   16. dec 2014 Af med termostaten og kog den og se om den åbner. Evt er den vendt forkert. Men en toppakning kan godt være på tale

  • #2   16. dec 2014 prøv en anden mekker? men hvis hele systemet har "lidt" utætheder så kan du jo skrive hvor de er i stedet for at lade os gætte?
    For er der utætheder i/ved køleren pga denne, så er den jo oplagt at skifte.....


  • #3   16. dec 2014 Det er lige det jeg ikke forstår.
    Hvorfor skifte køleren når problemet er som jeg har beskrevet?
    Er det ikke spild af penge?
    Jeg er ligeglad om jeg skal fylde 1 liter på om ugen, hvis bare bilen kan køre.
    Det er 3000 kr ud i toilettet hvis det ikke afhjælper mit problem.


  • #4   16. dec 2014 Så fyld da den liter på og så sælg bilen.
    Sæt prisen derefter og sig at den bruger 1 liter vand om ugen - så har du ikke solgt en bil med skjulte mangler men køber ved at den bruger vand. Måske du så får 20-30.000 mindre for den, men herregud - du vil jo ikke bruge 3000 på rep.

    Helt ærligt - så tror jeg at du brænder inde med bilen nu hvor du ikke vil ofre på en rep selvom den skal sælges. Så må du jo køre i den og så hælde 1 liter på om ugen.


  • #5   16. dec 2014 er du sikker på at den blæser køre når bilen bliver varm der skal jo være noget til og køle den ´ned så den ikke bliver får varm ellers vil det jo ske at den springer køler slangerne smiley

  • #6   16. dec 2014 men er det ikke meget normal at den nederste kølerslange er kold. og den anden er varm ?

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #7   16. dec 2014 kunne tyde på din køler er stoppet.... eller din vandpumpe er stået af... hvordan ser din olie ud er der hvidt "skum" under påfyldningsdæksel ?

  • #8   16. dec 2014 Christian Møller jo det er da maget normalt

  • #9   16. dec 2014 Hvis der er problemer med at den bliver varm, og køleren er utæt, så er det da logisk at skifte den som det første, jet havde skiftet både køler og vandpumpe og håbet på det bedste, men sandsynligheden for at toppen har taget skade er jo stor, hvis den smider vand og koger over, det eneste rigtige at gøre er at skifte køler og vandpumpe for så ved du / i at køle systemet er iorden, du spare ingen penge på de nødløsninger det bliver bare dyre i sidste ende, og hvor meget tror du selv at du får for bilen når den er defekt, der er der ingen der køber en bil fra 07 med utæt køler, kom nu ind i kampen få den lavet ordenligt, og skift nu den skide vandpumpe så i ikke ødelægger den nye køler.

  • #10   16. dec 2014 Det med at den bliver varm kan også tyde på luft i systemet, det kan være vanskeligt at lufte den ud og så render den varm.. Men hvis den er utæt flere steder ville jeg da få det fikset så man ikke sælger katten i sækken..

  • #11   16. dec 2014 Lige hed i thansen efter en kølertætner,,,
    Ned i beholderen med den.. bum slut.. Tæt som ny.


  • #12   16. dec 2014 11#

    Det er det ikke smart at begynde at hælde kølertætner i et kølesystem der ikke virker og en køler der måske er tæt, eller en vandpumpe der ikke kan cirkulere vandet rundt, desuden er sådan noget kun til nødsituationer, hvis man feks er på bil ferie og køleren evt bliver utæt kunne man måske bruge det, men aldrig noget jeg selv ville begynde at hælde på min bil, det ødelægger mere end det gør godt.


  • #13   16. dec 2014 Narh... hvad skulle det ødelægge?
    Det laver jo bare en fin hinde som dækker hele kølesystemet..
    -det er vel ingen skade..


  • #14   16. dec 2014 Problemet er at det kan ligge sig i et tykt lag i topstykket så vandet ikke længere kan passere optimalt og motoren bliver for varm og så får du ventilskader. Derudover kan de ødelægge vandpumpen, og sætte sig i thermostaten, det er før set på biler med tandremstrukket vandpumpe at hele motoren er havareret.

Kommentér på:
Har mekanikeren ret?

Annonce