{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
14.050 visninger | Oprettet:

Rune N
Rune N
Følger: 7 Følgere: 3 Emner: 41 Svar: 1.218

Opstilling af 2 søjlet autolift... {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg skal til at sætte en 2 søjlet autolift op i en gammel lade (lejet). Jeg har boret i gulvet - og det er ca. 10 cm tykt. Da jeg intet ved om bæreevnen vil jeg hakke et hul og støbe noget frisk beton.

Men hvor stort et hul skal jeg lave og hvor dybt? Jeg tænker selv 50x50 cm og måske også 50 cm dybt - men en af kammeraterne siger at jeg skal 1 x 1 meter og 1 meter dybt. Det syntes jeg måske er lige i overkanten (især fordi jeg bare har lejet mig ind).

Jeg ved godt at det er vigtigt at fundament kan holde så jeg ikke får en bil i hovedet - men jeg gider heller ikke overdrive projektet.

Nogle erfaringer?

Rune.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opstilling af 2 søjlet autolift...
  • #2   8. jan 2013 Min lift skulle have mellem 10-15 cm armeret beton og stå på den har bum i toppen og kan løfte 4t

• #3   8. jan 2013 Vil det sige at hvis jeg støber 50x50x50 og smider nogle gevindstænger med modhage ned - så er jeg kørende?

Armeret - det er noget med at nedstøbe noget "tenderstål"? Hvor meget skal der bruges?

• #5   8. jan 2013 min 2 søjlet 3,2T krevede 15 til 20 cm armeret gulv

• #6   8. jan 2013 Vi har lige været igennem samme problem. vi støbte en plade på 3.5m x 2m*40cm hvor de begge lige kan stå med 3 lags rivnet. samtidig tog vi alt det jern fra resten af gulvet der strittede ud da vi havde hugget op, og lagde i også har vi købt slag ankre fra wûrth 16mm x 150 mm snakkede med en stenhøj mand efterfølgende der sagde det var total overkill men tænk på 3.2 tons der hænger i den højde, der kan det i mit hoved ikke bliver overkill smiley

• #7   8. jan 2013 Jeg støbte selv min 4t ned....

Jeg fik bolte med fra firmaet der leverede liften, og mit gulv var 22-29 cm.... og kravet var 15 cm...

Det gik fint til jeg fik en pajero ind og så lettede alle bolte i gulvet...

Jeg har så nu støbt gevindtænger ned i 50 cm. men modhager i huller der er gravet med et alm. pælebor, og betonen der var der bankede jeg hul i så jeg kunne komme ned med pæleboret, og resten lod jeg være da gulvet var armeret...

Mit problem var i reglen at slidlaget var porrøst og at støbnigen nedenunder var lavet i støbt med for store sten, og det kunne ikke holde pga. at buret slog stenene løst.
    De bolte jeg fik med passede elers 100% og skulle bankes lidt ned,, men desværre holdt det ikke i første omgang....

Når du måler ud, så sørg endelig for at du har et næsten 100 % lige gulv, så du overholder målene både horisontalt og vertikalt...

Hvis du er intereseret har jag taget billeder undervejs...

• #8   8. jan 2013 Jeg lavede et hul på 40x40x40cm og svejsede boltene fast på armeringshjernet så de passede i højden med gulvet og afstanden mellem monteringshullerne på benene. Simpelt og effektivt.
    De anbefalede dog kun 20cm beton.

• #9   8. jan 2013 Caisper: vil det sige du bare har hakket et hul i gulvet på 40x40 - gravet 40 cm ned - smidt beton i mens du har indstøbt gevindstænker. Herefter monteret liften og så kører det? Hvor mange kg løfter du?

Iøvrigt har budforholdene noget at sige?

• Kevin J
    Kevin J Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #10   12. jan 2018 Jeg har støbt et nyt betondæk på 2,3x4 meter lagt dobbelt lag rionet. Ca 25-30cm tyk. så bolten den fast med 7 stk 16 mm gennemstiksanker i hver søjle. Håber da at det holder

• #11   12. jan 2018 4 år gammel tråd smiley

• #12   12. jan 2018 Og......?

Måske andre kan bruge oplysningerne. ??

Kommentér på:
Opstilling af 2 søjlet autolift...

Annonce