{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
982 visninger | Oprettet:

point system i marked / forum? hva synes i? {{forumTopicSubject}}

Hey BG,

vi har alle oplevet alle de useriøse brugere her inde, som endten skambyder eller er lang tid om at sende en vare / ikke reklamere ordenligt for en vare så det man får er langt fra det man regner med...

eller i forum folk der snakker for at snakke og egenligt ikke ved hvad det er de beder folk om at prøve med deres biler. (fordi det kan jo være, de lige har ret... eller hvad man tænker)

Jeg har idag sendt et foreslag ind til BG, med om man ikke kunne få et point system/ rank system i marked og forum. som gør at man som bruger kan se hvor meget tillid man kan ligge i en sælger eller en der giver mekaniske forslag til problmer osv.

som selvfølgelig er blevet ratet af andre bruger for den service de nu engang har haft ydet til den bedømmende bruger.

Jeg synes selv det kunne være en god idé at man kan se hvad andre bruger har sagt om at handle med en anden bruger her inde fra.

QXL køre os dette rank system og derinde virker det jo pisse godt.

ved ikke om dette har været på samtale før, men hvis der er en stort enig interresse for dette, er da vi prøver at samle så mange som muligt så vi kan bevise for BG at det her vil gøre vi har mere tillid til hinanden her inde som køber, sælger eller generalt bare vil høre mere på hvad den bruger har at sige, pga gode bedømmelser ? smiley

- hvad siger I til det? - er det mig der er helt væk med der her idé eller er det noget vi prøve at få op stå i samarbejde med BG hvis de er interesseret i følge op på det ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  point system i marked / forum? hva synes i?
  • #1   19. jan 2013 Fin idè, det kunne gøre BG til et mere seriøst sted og måske få lukket kæften på alle idioterne..

• #2   19. jan 2013 er lige blevet snydt for 320kr...men tror jeg præmierer det ved at fortælle alle han forsøger at handle med at han ikke sender varerne....

• #3   19. jan 2013 02power - det er nemlig lige det jeg tænker. fordi her er sku for mange useriøse folk her inde og synes sku det synd for os der virkeligt prøver at gøre noget ud af BG og bruger det til både salg/køb og at spørger til råds... det er bare svært at sortere folk op i hvem man skal høre på og hvem man ikke skal smiley

• #4   19. jan 2013 brian O - det er nemlig det jeg er bange for hvergang jeg køber ngoet her over, for paranoide tanker hver gang der lige går en dag og man ikke høre fra sælger når pengene er overført... ( når man er på SU er det sku ikek sjovt at miste 500 .- her og der ) smiley

• #5   19. jan 2013 nej det er fandme belastende....jeg har ALDRIG før oplevet at folk ikke sender varen...men det skulle jo ske en dag, og det gjorde det så....og jeg har fået 1000 dårlige undskyldninger og bortforklaringer, men det eneste der ikke er kommet er mine varer...

• #6   19. jan 2013 tror bare det vil blive misbrugt.
    eksempel 1: venner hjælper venner med at stemme positivt på hinanden
    eksempel 2: folk man ikke kan lide (fx haft et diskussion her på siden om noget latterligt) ville man stemme negativt på

• #7   19. jan 2013 På mange forummer (USA, UK osv) kan man vurdere svarene i et emne, det bedste svar vil så stå øverst. Det syntes jeg er en kanon feature idet man ofte finder svar på spørgsmålene hurtigere.

• #8   19. jan 2013 brian - det os under alt kritik, det går os ud over os andre der sælger jo, for næste gang du overvejer at købe noget fra mig f.eks. så gør du det ikke pga denne oplevelse...

casper - ja ved godt at forummet bliver en hel del sværere at få en ranking over, men marked var os min hoved idé med det her smiley

• #9   19. jan 2013 Dogan - her har jeg så skrevet til BG at det skulle foregå noget lignede sådan her:
    at jeg har en vare til salg, - du køber den. - og så kan jeg gå ind og sige ''varen er solgt til'' og linke dig i forbindelse med. og derefter skal du godkende du har købt den her givende ting af mig, og derefter kan vi rate hinanden - du vil f.eks skrive god service og hurtig lervering / skide stor idiot der ikke siger alle problemer med produktet.. og jeg kan sige lige ledes om dig. - efter dette er gjort fjernes annoncen, ( bare en idé men der kan vel findes på noget så det ikke kan misbruges på stor vis) smiley

• #10   19. jan 2013 komme aldrig til at virke her på siden,
    som andre skriver, der vil være nogen som vil misbruge det

• #11   19. jan 2013 JEG synes det er en god ide, men tror bare det ville blive misbrugt. især herinde, hvor alle konkurrere om længden på deres pik. misforstå mig nu ikke smiley

• #12   19. jan 2013 gangstar - tænker der må kunne findes en måde at det ikke kan misbruges, f.eks. som at hver bruger kun kan stemme engang på samme bruger, så er det kun til en vis grad at man kan snyde med det. og må derfor alligevel ud og finde gode stemmer et andet sted, - en anden løsning er at venner IKKE kan stemme på hinanden og om ikke andet begge på engang ? smiley

• #13   19. jan 2013 Dogan du ved godt min diller er større end din!! smiley

• #14   19. jan 2013 Martin - har sendt dig en PB med et billed af min, så nu venter jeg bare på du sender et smiley

• #15   19. jan 2013 100 % men tænker selvfølgelig der skal være vise forholds regler, så det kan misbruges så lidt som muligt, som f.eks, det med at man ikke kan stemme mere end engang på samme bruger ( derimod rette i sin tidligere bedømmelse af brugeren) og at vores venner ikke kan rate os. -så er vi en del af vejen, for hvor mange vil oprette en profil pr, god bedømmelse der måske ikke har en skid at sige i sidste ende når det nu er en betalings side smiley

• #16   19. jan 2013 martin - dogan - jeg synes ikke det sjovt... smiley - jeg sidder her og får mindre vers komplekser smiley -

• #17   19. jan 2013 Her er min.. http://imgur.com/r/nsfw_gifs/aXBGz

• #18   19. jan 2013 okay den er større smiley

• #19   19. jan 2013 hmm. vi stopper her drenge, meget sjovt for lige at understrege dogans budskab smiley ingen grund til at smadre forummet smiley

• #20   19. jan 2013 Som Dogan skriver vil det sikkert bliver misbrugt.
    Det gør de lave stemmer jo allerede når man diskutere med folk i forum.

Så når 2 individer diskutere i forum hvor person A siger noget til Person B, går Person B ind og giver Person A en dårlig bedømmelse på hans handels rating.

Person A har nu en rigere score og hvis han ikke har handlet meget, vil det jo betyde at han heller ikke får handlet mere da det er ødelagt af Person B.

Så så længe nogle folk herinde bruger stemmer som en "Du var dum" vil det ikke rigtig fungere.

Dertil føler nogle folk sig jo altid snydt lige meget hvad. =)

• #21   19. jan 2013 btw det med konkurrence, så vil det os være en god ting for hele siden det med at kunne opnå en høj ranking, for hvem vil ikke være kendt somaf dem man vrikelig ved man kan stole på her inde ? smiley

• #22   19. jan 2013 K9 - det er derfor jeg har foreslået det med at systemet kun kan virke hvis man linke det til en salgs annoce her inde og begge parter acceptere at den anden kan bedømme en.. - eller bare det at man sender et link til køber hvor han acceptere at købe denne vare, og derved har givet begge parter lov til at bedømme hinanden, hvis personen af en eller grund ikke vil acceptere han køber varen af dig eller sælger ikke vil sende det, så ved man der er ngoet galt her... smiley bare en mulighed smiley

• #23   19. jan 2013 Fint nok, men ikke med skambydning! Jeg forstår at det er frustrerende at folk byder under, men det kan lige så godt være for at presse prisen ned, nogle gange virker det, andre ikke. Man straffer jo heller ikke dem der sætter prisen alt for højt.
    Desuden bør man ikke straffes for ikke at vende tilbage, man har da ikke lyst til at komme hjem fra 14 dages ferie/sygdom og være stemplet utroværdig.

Men for at bruge features fra andre succesfulde websites kan man gøre følgende:
    1. Bedømme bruger EFTER handlen, f. eks. via stjerner/point, som på ebay.com osv.

2. Måle aktivitet, baboom kan måle aktivitet(ikke brugere, da det vil blive misbrugt) som f. eks. kan udregnes efter hvor ofte man er online og gennemsnitlig responstid eller noget i den stil.

• #24   19. jan 2013 senior, - det i punkt 1 var os lidt det jeg ledte efter, og har os beskrevet ngoet mere kringlet ovenover smiley men igen det var min tanke med det, referere os til QXL's system hvor du gør det med Ebays. og det var lidt aller det jeg var ude efter smiley

- nr 2 forstår jeg ikke helt, er helt med på det er med hvor aktiv man er.. - men fjolser der bruger tid på snyde eller fucke det op for os andre.. de er jo sikkert os aktive en hel del smiley

• #25   19. jan 2013 Det er vel begrænset hvor meget man kan fuske hvis man gør som på qxl...

Når en vare er solgt, er det kun vedkommende der har købt den der kan give karakter for handlen...så skriver man lige hvordan handlen er forløbet...

systemet skulle bare fungere således herinde:

Når man sletter en handel angiver man grund(det gør man jo i forvejen), angiver man at varen er solgt, skal der være en boks til et link hvor man kan linke hvem der er solgt til...

begge skal så godkende at der er handlet...det der skrives må først kunne ses af den anden når begge har accepteret....

det er vel begrænset hvor mange "super god handel" og salg af den samme vare en person kan have fra den samme, uden andre straks vil spotte det...

• #26   19. jan 2013 men så igen med dit punkt 1 kunne man også logge og lade andre se hvor tit man er blevet frosset og hvorfor ?

• #27   19. jan 2013 Altså ideen i sig selv er god, men den vil bare ikke virke her på siden.

Det er for nemt at oprette en ny bruger og løbe fra det, og igen nogle folk mener jo at de biler de køber til 3.000 skal være fejlfrie.

Det er jo også tit at folk galer op omkring deres ting ikke er kommet med posten inde for den lovet leverings tid, uden de har taget højde for bestillingstidspunkt, søn- og helligdage og evt. restordre.

Så hvis folk blev mere rolige ville det fungere. =)

• #28   19. jan 2013 brian O - lige præcis noget i den stil jeg prøvede at foreklare med det kan jeg godt se både dig og seinor lige gjorder tanden mere overskueligt end jeg smiley - men ja tænker sådan et system ville gøre gavn for tillid mellem sælger/køber smiley

• #29   19. jan 2013 Eneste problem er at en fusker nok ikke ville godkende at man havde handlet jo...:-)

• #30   19. jan 2013 K9 - systemet fungere jo på Qxl,
    - min erfaring der inde fra har lært mig, at være 100 % ærlig overfor hvad jeg sælger, hvis der en ridse så er der sku en ridse, har forruden en flænge så har den en flænge, - du ved hvad jeg mener,

det har jeg jo lært ved at være derinde og med deres point system.
    - folk må jo bare stille og roligt os lære det her inde med at være mere konkrete i deres forklaring af tingene, samt huske at sige til køber - jeg sender mandag, da jeg ikke har tid idag.. eller hvad det nu skulle være, bliver det så ikke lige mandag som sælger aftaler kan der ryge en stjerne af hvis han vel og mærke melder ud af det smuttede,

- jeg plejer at se pengene, køre ned sende pakken, - sende besked til sælger med Track & trace så han kan følge den, - bliver jjeg forhindret den pågældende dag jeg har lovet det ringer jeg sku siger det.. - det er jo det vi gerne vil kunne se i en køber. - og det kan det her system jo give os smiley

• #31   19. jan 2013 Hvis et sådant system skal kunne fungere, skal der samtidigt indføres f.eks CPR validering af ALLE brugere, så man rent faktisk kan stole på de bedømmelser der kommer, og folk tvinges til at være seriøse da de kun har EN mulighed for at oprette en profil.

Som det er nu - så vil der være alt for mange muligheder for misbrug.
    Det er der også på QXL, som godt nok er mere seriøst, men stadig indeholder ALT for mange der misbruger det.

• #32   19. jan 2013 man skal bare godkende salget i det man aftaler det. - og give en bedømmelses mulighed på 1-2 uger, for at have tid til at afslutte salget. - og bedømme fremgangs måden smiley

• #33   19. jan 2013 sajmon - heller ikke en dårlig idé smiley Cpr validering, handels rating ved køb af vare samt en lille besked fra køber, og at man acceptere købet før man afsender, og derefter har 2 ugers mulighed for at bedømme, ville det ikke kunne misbruges på stor en vis?

- vi er da ved at finde et system vi kan fremlægge for BG og høre hvad de siger til det ? smiley

• #34   19. jan 2013 har lige handlet med en på qxl der sendte den forkerte vare to gange...så er det rart lige at kunne skrive "handel i orden, modtog dog den forkerte vare to gange, men sælger var lydhør overfor dette og varen lever op til forventningerne"...

det er en god og konstruktiv kommentar som både andre købere og sælger kan bruge til noget....

• #35   19. jan 2013 sælger kan så skrive "køber sendte varen retur uden porto" for det gad jeg ærligt talt ikke afholde udgiften til...hehe

• #36   19. jan 2013 Seedake - jeg ved hvad de siger til det.

"Ingen interesse" og "bliver for dyrt at lave"...

• #37   19. jan 2013 Seedake
    Jeg kan fint følge dig da jeg altid siger hvad jeg sælger, og aldrig har haft det miste problem med køber efter.

Men nogle folk herinde sidder jo altid på kanten af stolen, og er klar til en omgang mudder kast og rocker trusler for ingen ting.

Men hvis man kunne få validering på sin konto som Sajmon skriver (dog burde det at være valgfrit om man vil eller ej), så kan folk jo se at dem med validering er til at stole på. =)

• #38   19. jan 2013 K9 - Ja det kunne være helt frivilligt, men uden CPR validering skulle der bare helt lukkes for en masse muligheder.

Men uanset hvad, er jeg ret sikker på det ikke er noget de vil bruge tid på.

Det er ingen hemmelighed at bazoom har nedadgående statistikker for deres hjemmesider, så hvis de skal foretage sig noget, bliver det kun ting som direkte har indflydelse på de statistikker.
    Det vil det her ikke få... smiley

Men det er stadig et godt forslag.

• #39   19. jan 2013 K9 - skal du true ??? smiley - hah

det er os lige præcis det jeg vil frem til der ER nemlig for mange af dem her inde. - jeg bruger normalt kun BG når jeg vil sælge noget, bil relateret, fordi det stadig er den nemmeste måde at komme af med det ( til tider) - men ellers bruger jeg det ikke rigtigt netop pga alle de diskutions liderlige bumser der nu engang er her inde smiley

- sajmon - tjaa men hvis man kan fremlægge det sådan at de vil tjene på det ? - hvis dette system blev lavet så ville folk bruge marked og BG mere effektivt, og derved være mere egageret i at bruge siden... ? så kan det MÅSKE være de vil undersøge mulighederne for det ?

• #40   19. jan 2013 Jeg er selv hjælpeadministrator og bruger af siderne gennem mange år, og snakken omkring indkommende forslag er ikke ny.

Bazoom er et kommercielt foretagende, og den slags foretagender måler deres succes næsten udelukkende ud fra unikke hits - dvs hvor mange sidevisninger de har.

Lige nu er deres statistikker faldende, så hvis ikke de forslag der kommer, indeholder ideer til direkte at hæve antallet af hits, så kommer de langt ned i prioritetsrækkefølgen.

Dermed ikke være sagt at man ikke skal indsende forslag, men man skal have en forståelse for at de ikke tager det op med det samme, hvis overhovedet... smiley

• #41   19. jan 2013 men alt i alt, så har vi da fundet ud af en måde det MÅSKE kan lykkeds på.. - jeg venter på at de savre tilbage også vil jeg PRØVE at fremlægge dette for dem, også må vi se hvad der sker... - vi krydser for at der måske kunen ske en forandring smiley

God aften der ude og forsat god weekend... - tak for jeres feedback smiley

• #42   19. jan 2013 det kan jeg godt se pointen i... jeg prøver nu alligevel, og se om jeg ikke kan formulere det så det måske kan lyde som noget der kan give noget mere aktivitet på siden smiley

• #43   19. jan 2013 Seedake
    Nej det spilder jeg ikke min tid på. Men kan godt smide skoen efter en arbejdsdag, hvis i ikke opfører jer ordentligt! Muhahaha >=)

Har prøvet at sælge herinde men folk vil have billige ting gratis, læser ikke hvad man skriver som man skal henvise til teksten konstant, tror man er alvidende omkring hvad tingene kan side på... så smuttede på mere seriøse sider.
    Men hvis validering kom ville jeg da prøve igen. =)

Sajmon ™
    Ja selvfølgelig skulle der være visse goder bl.a. at man kunne rate en handel, da de ikke skulle kunne gøres af hvem som helst.

• #44   19. jan 2013 K9 - nu må vi se hvad der bliver sagt til dem, prøver så vidt muligt at henvise til tråden her, når jeg høre fra dem igen. og fremlægge CPR valideret, handels rankingen, og bedømmelses mulighederne. - og at vi er flere der vil finde dette som en fordel .og at vi vil bruge siden meget mere... - så må vi se om det bliver vedtaget eller stemt i bud smiley

• #45   21. jan 2013 Man skulle vel lave sådan et system her...

Jeg sælger en gammel golf til "byggemand bob" han laver nærmest en ansøgning på min profil om jeg har handlet med ham og godkender jeg har handlet med ham men jeg kan ikke se hans kommentar til hvad han syntes om handlens forløb osv . Og det system skulle kun virke når man har en gyldig anonce? Staves... Og han har cpr. Garanti så slipper man da for en del af misbruget...

Kommentér på:
point system i marked / forum? hva synes i?

Annonce