point system i marked / forum? hva synes i? {{forumTopicSubject}}
Hey BG,
vi har alle oplevet alle de useriøse brugere her inde, som endten skambyder eller er lang tid om at sende en vare / ikke reklamere ordenligt for en vare så det man får er langt fra det man regner med...
eller i forum folk der snakker for at snakke og egenligt ikke ved hvad det er de beder folk om at prøve med deres biler. (fordi det kan jo være, de lige har ret... eller hvad man tænker)
Jeg har idag sendt et foreslag ind til BG, med om man ikke kunne få et point system/ rank system i marked og forum. som gør at man som bruger kan se hvor meget tillid man kan ligge i en sælger eller en der giver mekaniske forslag til problmer osv.
som selvfølgelig er blevet ratet af andre bruger for den service de nu engang har haft ydet til den bedømmende bruger.
Jeg synes selv det kunne være en god idé at man kan se hvad andre bruger har sagt om at handle med en anden bruger her inde fra.
QXL køre os dette rank system og derinde virker det jo pisse godt.
ved ikke om dette har været på samtale før, men hvis der er en stort enig interresse for dette, er da vi prøver at samle så mange som muligt så vi kan bevise for BG at det her vil gøre vi har mere tillid til hinanden her inde som køber, sælger eller generalt bare vil høre mere på hvad den bruger har at sige, pga gode bedømmelser ?
- hvad siger I til det? - er det mig der er helt væk med der her idé eller er det noget vi prøve at få op stå i samarbejde med BG hvis de er interesseret i følge op på det ?
jan 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 119 Svar: 1.913
maj 2004
Følger: 80 Følgere: 317 Biler: 4 Emner: 1.391 Svar: 13.654
maj 2008
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 19 Svar: 85
maj 2008
maj 2004
jan 2007
Følger: 30 Følgere: 36 Biler: 5 Emner: 146 Svar: 1.544
eksempel 1: venner hjælper venner med at stemme positivt på hinanden
eksempel 2: folk man ikke kan lide (fx haft et diskussion her på siden om noget latterligt) ville man stemme negativt på
jan 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 119 Svar: 1.913
maj 2008
casper - ja ved godt at forummet bliver en hel del sværere at få en ranking over, men marked var os min hoved idé med det her
maj 2008
at jeg har en vare til salg, - du køber den. - og så kan jeg gå ind og sige ''varen er solgt til'' og linke dig i forbindelse med. og derefter skal du godkende du har købt den her givende ting af mig, og derefter kan vi rate hinanden - du vil f.eks skrive god service og hurtig lervering / skide stor idiot der ikke siger alle problemer med produktet.. og jeg kan sige lige ledes om dig. - efter dette er gjort fjernes annoncen, ( bare en idé men der kan vel findes på noget så det ikke kan misbruges på stor vis)
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
som andre skriver, der vil være nogen som vil misbruge det
jan 2007
maj 2008
feb 2005
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 7 Emner: 203 Svar: 1.489
jan 2007
maj 2008
maj 2008
feb 2005
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 7 Emner: 203 Svar: 1.489
jan 2007
maj 2008
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 155 Svar: 2.508
Det gør de lave stemmer jo allerede når man diskutere med folk i forum.
Så når 2 individer diskutere i forum hvor person A siger noget til Person B, går Person B ind og giver Person A en dårlig bedømmelse på hans handels rating.
Person A har nu en rigere score og hvis han ikke har handlet meget, vil det jo betyde at han heller ikke får handlet mere da det er ødelagt af Person B.
Så så længe nogle folk herinde bruger stemmer som en "Du var dum" vil det ikke rigtig fungere.
Dertil føler nogle folk sig jo altid snydt lige meget hvad. =)
maj 2008
maj 2008
aug 2010
Følger: 30 Følgere: 34 Biler: 1 Emner: 51 Svar: 569
Desuden bør man ikke straffes for ikke at vende tilbage, man har da ikke lyst til at komme hjem fra 14 dages ferie/sygdom og være stemplet utroværdig.
Men for at bruge features fra andre succesfulde websites kan man gøre følgende:
1. Bedømme bruger EFTER handlen, f. eks. via stjerner/point, som på ebay.com osv.
2. Måle aktivitet, baboom kan måle aktivitet(ikke brugere, da det vil blive misbrugt) som f. eks. kan udregnes efter hvor ofte man er online og gennemsnitlig responstid eller noget i den stil.
maj 2008
- nr 2 forstår jeg ikke helt, er helt med på det er med hvor aktiv man er.. - men fjolser der bruger tid på snyde eller fucke det op for os andre.. de er jo sikkert os aktive en hel del
maj 2004
Når en vare er solgt, er det kun vedkommende der har købt den der kan give karakter for handlen...så skriver man lige hvordan handlen er forløbet...
systemet skulle bare fungere således herinde:
Når man sletter en handel angiver man grund(det gør man jo i forvejen), angiver man at varen er solgt, skal der være en boks til et link hvor man kan linke hvem der er solgt til...
begge skal så godkende at der er handlet...det der skrives må først kunne ses af den anden når begge har accepteret....
det er vel begrænset hvor mange "super god handel" og salg af den samme vare en person kan have fra den samme, uden andre straks vil spotte det...
maj 2008
maj 2008
Det er for nemt at oprette en ny bruger og løbe fra det, og igen nogle folk mener jo at de biler de køber til 3.000 skal være fejlfrie.
Det er jo også tit at folk galer op omkring deres ting ikke er kommet med posten inde for den lovet leverings tid, uden de har taget højde for bestillingstidspunkt, søn- og helligdage og evt. restordre.
Så hvis folk blev mere rolige ville det fungere. =)
maj 2008
maj 2004
maj 2008
- min erfaring der inde fra har lært mig, at være 100 % ærlig overfor hvad jeg sælger, hvis der en ridse så er der sku en ridse, har forruden en flænge så har den en flænge, - du ved hvad jeg mener,
det har jeg jo lært ved at være derinde og med deres point system.
- folk må jo bare stille og roligt os lære det her inde med at være mere konkrete i deres forklaring af tingene, samt huske at sige til køber - jeg sender mandag, da jeg ikke har tid idag.. eller hvad det nu skulle være, bliver det så ikke lige mandag som sælger aftaler kan der ryge en stjerne af hvis han vel og mærke melder ud af det smuttede,
- jeg plejer at se pengene, køre ned sende pakken, - sende besked til sælger med Track & trace så han kan følge den, - bliver jjeg forhindret den pågældende dag jeg har lovet det ringer jeg sku siger det.. - det er jo det vi gerne vil kunne se i en køber. - og det kan det her system jo give os
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
Som det er nu - så vil der være alt for mange muligheder for misbrug.
Det er der også på QXL, som godt nok er mere seriøst, men stadig indeholder ALT for mange der misbruger det.
maj 2008
maj 2008
- vi er da ved at finde et system vi kan fremlægge for BG og høre hvad de siger til det ?
maj 2004
det er en god og konstruktiv kommentar som både andre købere og sælger kan bruge til noget....
maj 2004
okt 2006
"Ingen interesse" og "bliver for dyrt at lave"...
maj 2008
Jeg kan fint følge dig da jeg altid siger hvad jeg sælger, og aldrig har haft det miste problem med køber efter.
Men nogle folk herinde sidder jo altid på kanten af stolen, og er klar til en omgang mudder kast og rocker trusler for ingen ting.
Men hvis man kunne få validering på sin konto som Sajmon skriver (dog burde det at være valgfrit om man vil eller ej), så kan folk jo se at dem med validering er til at stole på. =)
okt 2006
Men uanset hvad, er jeg ret sikker på det ikke er noget de vil bruge tid på.
Det er ingen hemmelighed at bazoom har nedadgående statistikker for deres hjemmesider, så hvis de skal foretage sig noget, bliver det kun ting som direkte har indflydelse på de statistikker.
Det vil det her ikke få...
Men det er stadig et godt forslag.
maj 2008
det er os lige præcis det jeg vil frem til der ER nemlig for mange af dem her inde. - jeg bruger normalt kun BG når jeg vil sælge noget, bil relateret, fordi det stadig er den nemmeste måde at komme af med det ( til tider) - men ellers bruger jeg det ikke rigtigt netop pga alle de diskutions liderlige bumser der nu engang er her inde
- sajmon - tjaa men hvis man kan fremlægge det sådan at de vil tjene på det ? - hvis dette system blev lavet så ville folk bruge marked og BG mere effektivt, og derved være mere egageret i at bruge siden... ? så kan det MÅSKE være de vil undersøge mulighederne for det ?
okt 2006
Bazoom er et kommercielt foretagende, og den slags foretagender måler deres succes næsten udelukkende ud fra unikke hits - dvs hvor mange sidevisninger de har.
Lige nu er deres statistikker faldende, så hvis ikke de forslag der kommer, indeholder ideer til direkte at hæve antallet af hits, så kommer de langt ned i prioritetsrækkefølgen.
Dermed ikke være sagt at man ikke skal indsende forslag, men man skal have en forståelse for at de ikke tager det op med det samme, hvis overhovedet...
maj 2008
God aften der ude og forsat god weekend... - tak for jeres feedback
maj 2008
maj 2008
Nej det spilder jeg ikke min tid på. Men kan godt smide skoen efter en arbejdsdag, hvis i ikke opfører jer ordentligt! Muhahaha >=)
Har prøvet at sælge herinde men folk vil have billige ting gratis, læser ikke hvad man skriver som man skal henvise til teksten konstant, tror man er alvidende omkring hvad tingene kan side på... så smuttede på mere seriøse sider.
Men hvis validering kom ville jeg da prøve igen. =)
Sajmon ™
Ja selvfølgelig skulle der være visse goder bl.a. at man kunne rate en handel, da de ikke skulle kunne gøres af hvem som helst.
maj 2008
feb 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 13 Emner: 41 Svar: 320
Jeg sælger en gammel golf til "byggemand bob" han laver nærmest en ansøgning på min profil om jeg har handlet med ham og godkender jeg har handlet med ham men jeg kan ikke se hans kommentar til hvad han syntes om handlens forløb osv . Og det system skulle kun virke når man har en gyldig anonce? Staves... Og han har cpr. Garanti så slipper man da for en del af misbruget...
point system i marked / forum? hva synes i?