{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.099 visninger | Oprettet:

Oliefyr i hus sluger enormt meget olie! {{forumTopicSubject}}

Har lige købt et hus der skal renoveres, men det der undrer mig er at der kan ryge for 500kr olie på 4 dage, og det tiltrods for fyret er 5 år gammelt, og at huset kun er 100m2 og derudover står natlige radiatorer kun på 1 i hele huset!
Nogen der kan fortælle mig hva der kan være i vejen?! Det kan da ik passe! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oliefyr i hus sluger enormt meget olie!
  • #2   19. feb 2013 Mit er også ret nyt, huset er 2 plan, hvor overetagen kun stå på gennemløb, i stuen står thermostaten på 2,5, soveværelset på 2, og i køkkenet på en. Og så gulvvarmen på badevlrelset en halv omgang på en gammeldags åbne lukke ting. Og der ryger ca 60l om ugen. Så tror ikke det er unormalt. Vores hus er fint isoleret, nye vinduer og døre mv.

• #3   19. feb 2013 vi bruger ca. 12-15l om dagen når det er koldt, så passer meget fint

• #4   19. feb 2013 Aaarh det er nok ca 48liter

• #5   19. feb 2013 Martin 500 kr 10L argh det mere O nærheden af 55L

• #6   19. feb 2013 Nårh for pokker det kan godt være det meget normalt så, for der er ingen isolering hernede!

• #7   19. feb 2013 man skal huske på at man kun bør sænker temperaturen 2-3 grade om natten,

ellers koster det for meget varme og fyre det op til normal temperatur dagen efter,
    det lærte jeg da jeg var varme aflæser.

det er en skrøne, man spare ved og sænke mere end 2-3 grade,
    og oplysningen kommer fra et af de større varme aflæsnings firmaer her i DK

• #8   19. feb 2013 Men det lyder uhyggeligt, men det er bare koldt lige nu og når det blæser lidt ryger der bare olie gennem.

• #9   19. feb 2013 500kr.. skulle da gerne være ca 50 liter martin...! jeg fyre for 12000kr om året, 110kvm i 2 plan, gulvvarme overalt. og den står på 22-24 grader i hele huset, og 16 grader i sove værelset.

• #10   19. feb 2013 Brian: shit så kan det nærmest ikke gå at tænke på alternativer.
    Mit sidste år på oliefyr lød på knap 40000kr, så fik jeg pillefyr!

• #12   19. feb 2013 vores er helt nyt gasfyr, med alt nyt, huset er også total renoveret, samt isoleret.. dertil skal der så ligges 1300kr for årligt aut. service.

• #15   19. feb 2013 Er der ikke også noget med at man sparer en hel del ved at regulere husets varme på fyrets egen thermostat og så bare have radiatorene på fuld drøn? Dvs, man varmer sit vand fx. kun til 42 grader og sender det så ud i systemet. Dette skulle medfølge at radiatorene ikke "bremser" varmen væk når de er indstillet lavere men at man derimod får det maksimale udbytte?

Det er ikke noget jeg selv ved, men derimod har fået fortalt af en vvs'er smiley

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #17   19. feb 2013 Det lyder muligvis meget normalt. Mit hus er på 92 m2, hvor det kun er køkken
    og soveværelse, der er isoleret.
    Jeg bruger ca 3200 om mnd når det er koldt, 2200 kr til olie, og 1000 til brænde.
    Jeg formoder olie er dyrest i indkøb kontra effekt, så har du kun det til at varme op, vil det ganske givet blive dyrt.

• #18   19. feb 2013 Det er bare dyrt at fyrer med olie derfor har jeg lige skiftet til træpillefyr smiley

• #19   19. feb 2013 Få lavet noget alternativ energi. Det er ærgerligt du ikke fik noget solvarme med rabat og tilskud som de kørte med sidste år.
    Læg ud med en luft til luft varmepumpe i 10.000,- klassen så er du kørende. Køb IKKE de billige fra Bilka osv.
    Der fåes også luft til vand varmepumper, der kender jeg dog ikke priserne.

• #21   19. feb 2013 Og luft til luft køber du i morgen og har varme i morgen, det er relativt simpelt.

• #22   19. feb 2013 Jeg fyrer skam kun for at holde rørene varme så de ik springer smiley
    Bor nemlig ik i huset, det skal restoreres fra top til tå her det næste års tid!
    Og planen var da helt sikkert at få mig en brændeovn da jeg er tømrer og kan få alt brænde gratis den vej! Men indtil da håbede jeg på bar li at kunne holde lidt liv i rørene til der er plus græder!
    Synes bar det er utroligt dyrt! smiley

• #23   19. feb 2013 Hold den på 12 grader, det er nok.
    Pillefyr............

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #24   20. feb 2013 Første skridt på vejen er selvfølgelig isolering. Det er det absolut vigtigste.
    At du så kan få gratis brænde vil hjælpe en del. smiley

Kommentér på:
Oliefyr i hus sluger enormt meget olie!

Annonce