Dagens WTF iflg. Egernet vol. 8 {{forumTopicSubject}}
Det var en fredag aften - naboerne holder grill-fest. De af Jer, der er født før 1982, ved hvad jeg taler om. Det havde været en lang dag bag rattet i min astra. Heldigvis havde jeg været i god selskab med mit elskede originale thermokrus fra Statoil. Dagen havde ellers startet rigtig godt. Jeg var tidligt oppe og var på Statoil allerede kl 7.15. Allerede da jeg stod og tankede på stander nr 7, bemærkede jeg den lyserøde cykel stå henne ved vaskehallen. Mens jeg satte mit tankdæksel på igen, bemærkede jeg en stor Arla-lastbil trille ud på vejen. Det så ud til, at den lokale Statoil-tank havde fået ugens ration af mejeriprodukter. Og jo - ganske rigtigt: Da jeg kom ind på tanken, så jeg den lyserøde cykels storbarmede ejerske i færd med at sætte letmælk på køl. Jeg gik hen til kaffekanden for at tanke dagens første kaffe. Mens jeg tankede kaffe, bemærkede jeg den storbarmede ekspedient: jovist - der er nu noget, nærmest poetisk, over en ung storbarmet kvinde, der håndtere mejeriprodukter.
Jeg tog min kaffe, og gik over til disken. Jeg måtte vente en kort stund, førend den storbarmede ekspedient blev færdig med at sætte letmælk på plads. Til alt held, var hendes hulbrystede veninde ikke på job. Patter er altid værd at vente efter - især når de kom lige fra køl. Med det lange lys tændt, tastede den storbarmede ekspedient diesel ind fra pumpe nummer syv og en halv liter kaffe til 12 kr. Gad vide, om det er hver fredag de får leveret letmælk, tænkte jeg ved mig selv, mens jeg fiskede mit statoil-kundekort frem fra inderlommens dunkle mørke.
Nå - tilbage på vejen og ud i verden: Frisk diesel, varm kaffe og patter - idag vil blive en god dag. En 186 km senere, og astraen trillede tilbage i garagen. Aftenens menu stod på karbonader. Ahhh, karbonader. En undervurderet spise. Fru Egern havde endda købt cola.
Mæt og syndigt forædt, lander jeg på sofaen. Egern Jr. vil gerne se en tegnefilm, nu hvor det var fredag. Så - hyggen var nærmest garanteret. Aftenens filmvalg blev Disneys "To på flugt". Til de af Jer, der ikke har set den, afsløres nu en masse.
Filmen startede ellers godt - men - et godt stykke inde i filmen begyndte den at tage en lidt uventet drejning....
OK - filmens mandlige hovedrolle stjæler en krone og stikker af. Fair nok, han jagtes - kongen vil jo have kronen tilbage. Så langt, så godt. Filmens mandlige hovedrolle indfanges - fair nok - han er jo også kriminel. MEN - og det er så her min kæde hopper af:
Kongen dømmer ham til døden, uden nogen form for rettergang: W T F - siden hvornår er Disney blevet tilhænger af dødsstraf? og er jeg den eneste der synes at kongen og hans "kongerige", minder bare lige lidt for meget om Kim Jung Ill og Nordkorea?? jeg mener, der dømmes folk også raskt væk til døden af en enevældig hersker/diktator, uden rettergang!
Og lighederne med Nordkorea fortsætter: Vi ser i kongens by ingen skoler eller hospitaler. Overalt i byen er kongens portræt at se. Til trods for, at kongen dømmer folk til døden efter for godt befindende, er der ingen der ytre nogen form for kritik af manden. Børnearbejde ser også ud til at være socialt acceptabelt! Betryggende!!
Mon ikke jeg skulle se, om der kunne findes en kop kaffe i køkkenet. Hvis ikke, kunne jeg da lige køre forbi statoil.....
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 37 Biler: 1 Emner: 139 Svar: 1.658
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
jul 2004
Følgere: 121 Biler: 2 Emner: 102 Svar: 3.157
konge formuleringer.
maj 2005
Følger: 58 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 24 Svar: 1.124
Alt andet kunne jeg nikke velkendene til
Dagens WTF iflg. Egernet vol. 8