{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.916 visninger | Oprettet:

H H
H H
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14

Smart car - bliver VARM!! {{forumTopicSubject}}

hej, min smart car, diesel overopheder her til morgen på ca 3 km... efterfølgene prøver jeg en lille tur (5timer senere) og den gør det igen.... jeg har hældt vand på.... har i nogle ideer om hvor og hvad jeg skal kigge på?? kan intet finde på nettet. og prikken over i'et - lige før ville den end ikke starte! det er den jeg bruger til og fra job så er lidt på r*ven hvis jeg ikke løser problemet...

hjælp - tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Smart car - bliver VARM!!
  • #1   13. apr 2014 Er der olie i kølevandet.

• #2   13. apr 2014 Muligvis defekt termostat? smiley har lige haft samme problem på en venindes ibiza.

• #3   13. apr 2014 Kig på motorolien, hvis den er meget tynd så kan det sagtens være toppakningen.

• #4   13. apr 2014 Hvis der manglede vand, må den jo enten ha ædt det eller tabt det..
    Så det kan være en toppakning eller en utæthed et eller andet sted..

• #5   13. apr 2014 Et sted at starte, vil helt klart være at finde ud af om thermostaten virker eller ej.

Kør en lille tur, så den bliver driftvarm - men behøver ikke køre så langt så den overopheder. Lig en hånd på køleren - er den kold eller brandvarm? Hvis den er kold, er det næsten med garanti thermostaten. Er den brandvarm skal du igang med dyberegående undersøgelser - og det er formentlig en opgave for en mekaniker.

• H H
    H H Tilmeldt:
    feb 2009

#7   13. apr 2014 hej igen . olien er fin og mørk. der er ikke olie i kølevandet? ikke jeg ved.. der var ikke meget vand på, men har haft den siden slut november og det er første gang jeg kommer vand på...

der sidder en blæser omme bagi på motoren , den kørte ikke imorges eller 2. gang jeg forsøgte mig med en køretur.

hvor sidder den kære termostat? skal jeg pille hele fronten af eller er den bag i ved motoren? tak for jeres svar..

• H H
    H H Tilmeldt:
    feb 2009

#8   13. apr 2014 Blæseren foran ved køleren kører og køleren er kold efter 5km og bilen på 100 grader.. den startede men har godt nok fået svært ved det

• #9   13. apr 2014 den skal jo ikke have brugt en kølerfuld vand siden november ?
    et eller andet sted ryger vandet ud...

lugter olien som den skal ?

er der ordentlig olietryk ?

• H H
    H H Tilmeldt:
    feb 2009

#10   13. apr 2014 Jeg ved desværre ikke hvornår tidligere ejer har puttet vand på. Men jeg har som skrevet haft den siden sidst i november

• H H
    H H Tilmeldt:
    feb 2009

#11   28. jun 2014 Vil da lige opdatere.. det kostede 10.000 på værksted, fik ordnet toppakning, termostat og ny vandpumpe (den var revnet)..

• mathias S
    mathias S Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 52
    #12   28. jun 2014 Var alle tre ting defekte eller udskiftede de bare for at finde fejlen?

• H H
    H H Tilmeldt:
    feb 2009

#13   28. jun 2014 Han ordnede først toppakning og termostat for så at sende bilen til mercedes aalborg da sådan en skal stå halvanden time under tryk før der kan fyldes vand på når den er tom.. efter halvanden time fandt mercedes ud af at vandpumpen var revnet. Mon ikke det "bare" var det fra start?

Kommentér på:
Smart car - bliver VARM!!

Annonce