{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.923 visninger | Oprettet:

Ford S-Max {{forumTopicSubject}}

Min S-Max er begyndt med at den blinker til højre af sig selv i instrumentbordet. Den blinker ikke udenfor. Men hvis man selv sætter den til at blinke til højre, så blinker den også udenfor. Når jeg slukker bilen, så tænder den selv lyset i højre side af bilen. Sætter du så nøglen i og tænding til, så blinker den til højre i instrumentbordet.

Nogen herinde, der ved hvorfor den blinker til højre af sig selv?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford S-Max
  • #1   15. jun 2014 nu er det et gammelt indlæg og du har forhåbentligt fået lavet det, men det var/er vel en defekt blinklysarm? d

  • #2   3. aug 2015 Håbede på lidt flere svar da min s max gør det samme?
    Har ellers lige fået nyt instrumentbræt


  • #3   3. aug 2015 Har i prøvet at få læst fejl ud på den?

  • #4   3. aug 2015 Den startede med alt inde i gik ud indimellem, altså benzinmåler , omdrejningstæller , speedometer osv, , lys i klimaanlæg, efter 2 sek startede det hele igen og virkede
    Alt andet lys i bilen virkede stadig.
    Der har været på værksted 3 gange og er blevet målt, men de kan ikke finde fejlen, samtidig holdet bakcensor op med at virke, ja det meste af sikkerhedssystemet. dette fandt man helller aldrig fejlen.

    Langsomt blev det værre og værre og instrumentbordet virkede kun det 1 sek, når man forvarmede bilen og når man drejede nøglen det sidste stykke, slukkede det hele igen.
    Bilen fik nyt batteri, da den aldrig havde fået det og den var hel død en morgen. Men den forsatte med at løbe tør.
    Fik en elektromekaniker til at kigge på den og tjekke batteriet, de kunne heller ikke finde fejlen , men batteriet virkede som det sku, deres gæt var at det var instrumentbordet der fik den til at aflade.

    Har tit oplevet folk blinke af mig uden grund osv.

    Vi kører på ferie i Kroatien og beslutter os for at kører ind til et autoriseret Ford værksted i Slovenien , de ringer efter 5 dagen, at de er 95% sikker på det er noget hovedcomputer og om de skat skifte den, vi siger ja, men de ringer så næste dag og siger at de har prøvet at sætte et andet instrumentbord til og det så virker, så de er sikker på det vil hjælpe med et nyt instrumentbord.
    Bilen er færdig fredag eftermiddag og bliver hentet, det hele virker fint, næste morgen da turen gik mod Danmark blinker den hele tiden til højre og viser motorfejl, samtid fortæller min svoger at den stod og lyste i højre baglygte aftenen før.
    2 dage efter er motorfejlen væk men kommer flere gange ud hvor baglygte + tågelygte foran og computer i instrumentbordet er tændt og når jeg sætter nøgle i tændingen hyler den, ligesom når man får slukket bilen med blinklyset til.



  • #5   3. aug 2015 fy for pokker en omgang (og sikkert også dyrt)
    jeg er hverken mekanikker eller professor, men tænker at det kan være fejl i canbusnettet, bundstykket der er defekt (selvom jeg tvivler), men de starter vel med at logge fejl på den? det med at den lyser i den ene baglygte og forlygte kunne jo skyldes en fejl i blinklysarmen, og hvis det er tilfældet vil den jo dræne batt. som så kan udløse de andre fejl (igen er det kun min tanke)
    har i prøvet at måle spændings forbruget på batt. når bilen bare står og er låst og lukket ned ?

    jeg ville anbefale at oprette en bruger på smaxownersclub.com og søge hjælp der (det koster 100kr. at være medlem et år) eller prøv på talkford.com

    derudover er der et tysk forum for s-max'er og smaxownersclub på facebook, der er flere brugere der end på klubbens side...
    jeg tror at du har bedre chance for at finde hjælp derigennem, da der er flere brugere med samme bil end hér
    prøv evt at hiv lyskontakten fra når i stiller bilen og se om fejlen stadigt kommer
    hvad er det for en s-max, hvor gammel er den?
    har du prøvet at sende en mail til trådstarter, det kan jo være at han har de vise sten nu


  • #6   3. aug 2015 Den er fra 12/2006, de har målt bilen en hel nat, den står og aflader indimellem og ikke konstant.
    De fleste gæt er blinkarmen , ville gerne have sporet mig lidt ind på det inden den bliver sendt afsted til mekaniker, da de ikke har kunne finde fejlen de sidste mange gange.
    Tak vil prøve ind og kigge på det.


  • #7   3. aug 2015 den er lige så gammel/ny som min, kan sagtens forstå frustrationen, jeg ville blive noget trist over den udgift.... hvis man finder en klog mekanikker, vil han kunne logge hvad det er der nogen gange bruger strøm.... hvor i landet er i?

  • #8   3. aug 2015 Det kan også bare være en relæ der ikke kan bære spændingen eller er smeltet sammen inden i så den ikke slår fra.

  • #9   3. aug 2015 Det sjove er, det slår fra men starter så igen til højre men aldrig venstre.

    Vi kommer fra det flade Lolland ??


  • #10   3. aug 2015 det var kun for at finde en der kunne kigge på den at jeg spurgte til geografi, men kender ikke nogen i nærheden. Det kan også være som Michael skriver, men jeg tænker at man burde kunne udlæse hvad der sker når den begynder at aflade pludseligt.....

  • #11   11. aug 2015 er der noget nyt i sagen?

  • Jesper A
    Jesper A Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 2 Svar: 1
    #12   7. jun 2017 nu har tråden ganske vist været død et stykke tid, men jeg har lige købt en Mondeo fra 12/2008 som desvære lider af alle de samme symptomer som der er beskrevet.

    noget siger mig at jeg burde skille mig af med den hurtigst muligt. eller er det nogle der har fundet en løsning på problemet???

    hilsen jesper


  • Tommy  P
    Tommy P Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 1
    #13   15. mar 2019 Har lige købt en S-MAX 12/2010.
    Den er nu også begyndt at blinke til højre, selvfølgelig efter garanti perioden.

    Var der nogen af ovenstående som fandt fejlen?
    Er det relativ nemt at lave?

    Hilsen
    Tommy


Kommentér på:
Ford S-Max

Annonce