vibrationer i rattet BMW e46. {{forumTopicSubject}}
Goddag BG..
Jeg har lidt problemer med min e46, som jeg er ved at være godt træt af. Som overskriften siger, så drejer det som om vibrationer i rattet…
Den rystet, så man ligger mærke til det, når man kommer over de 100 km/t, og når man bremser bliver rystelserne bare være..
tilbage i marts, fik den nye bremser i forbindelse med syn. Der blev skiftet skiver, klodser og de forreste kaliber.. Dettte blev gjort fordi den ene kaliber hang, og havde gjort den ene skive skæv.
efter den havde fået ny bremser, kørte den fint i et par måneder. så kom rystelserne stille og roligt tilbage.. på derværende tidspunkt var der kun tale om rystelser ved nedbremsning..
Jeg skiftede så skiver igen, da jeg tænkte at disse også kunne været blevet skæve, fordi de var nogle billige skiver.
anden gang satte jeg så nogle EBC sports skiver på den, og gjorde meget ud af, at der virkelig blev renset ned, inden de ny skiver kom på…
Igen, kørte den rigtig fint til at starte med.. nu med tiden er det bare bleve være og være.. samt at bile også ryster ved almindelig kørsel, og ikke bare nedbremsning.
Jeg kunne meget gerne bruge indput's som er "tænkt ude af boksen", og ikke bare at det er fælgene der skal afbalanceres.. der er nemlig lige kommet nye fælge of dæk på bilen.
håber på lidt positivt feedback..
aug 2013
Følger: 24 Følgere: 25 Emner: 5 Svar: 17
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 38 Svar: 433
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 1.356
I og med at det kommer løbende, må man antage at det er skiverne der af en eller anden grund bliver skæve. Der er ingen lækage af bremsevæske nogen steder, eller lignende?
Og er det alle fire, eller kun de forreste?
dec 2008
Jeg tænker lidt om det ene nav kunne have taget skade efter den kaliber som hang og en skiver som har været rødglødende?
mar 2008
Følger: 23 Følgere: 24 Emner: 17 Svar: 963
Så bliver de ikke skæve igen, så slipper du for at skifte skiver hele tiden, hvis du bliver ved at ha problemet...
sep 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 47 Svar: 251
dec 2008
vibrationer i rattet BMW e46.