{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
994 visninger | Oprettet:

Bmw 330i E90 automat gear {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Jeg var i dag ude at prøvekøre ovenstående fra 2006 kørt 140.000km. Den kørte godt nok lækkert men søger lidt hjælp fra folk der kender noget til automat gearet i denne bil.
Jeg synes den tøvede lidt med at sætte i gang. Den rullede fint frem når jeg slap bremsen men synes der var en del tøven eller lag når man skulle sætte igang. Jeg ved ikke om det bare var mig der var for forsigtig med speederen ved igangsætning.
Yderligere kan det passe man selv i manual mode skal sætte den ned i første gear ved stop? Den blev i anden gear ved stop.
Sidst men ikke mindst synes jeg den smider omdrejningerne for langt ned ved hurtig acceleration istedet for at holde dem længere oppe i omdrejningsområdet for mere power. Giver det mening?

Håber der sidder nogen derude med erfaring med denne gearkasse da jeg nu overvejer at købe den med automat gear istedet for manual som jeg normalt er til.

Rune


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw 330i E90 automat gear
  • #1   22. mar 2015 Jeg ved ikke hvilken gearkasse der ligger i den bil du prøvede, om det var en dobbeltkobling eller en traditionel. Men jeg kan genkende lidt af det du skriver fra min Z4 med M Sport dobbeltkobling aut. gear.

    Når jeg kører i Comfort mode kan den godt tøve lidt ved igangsætning, og den skifter også (for) tidligt, og holder dermed ikke omdrejningerne oppe. Men begge dele gør den kun i Comfort mode. I Sport og Sport+ er der ingen tøven overhovedet, og den kører helt ud i omdrejningerne før gearskifte. Prøvede du at køre i Sport mode?


  • #2   23. mar 2015 Tak for svar.

    Jeg ved heller ikke hvilken gearkasse der ligger i den. Prøvede også sport DS men lagde nok ikke mærke nok til at kunne sige noget om omdrejningerne der smiley


  • #3   23. mar 2015 Hører gerne fra andre hvis i har nogle erfaringer med denne gearkasse?

Kommentér på:
Bmw 330i E90 automat gear

Annonce