Bobler i lak på glasfiberforskærme {{forumTopicSubject}}
Jeg håber at der er nogle der har lidt erfaring med dette problem.
Jeg har erhvervet nogle brugte glasfiberforskærme.
De har rigtigt mange luftbobler i lakken og når jeg sliber på dem skal jeg helt ned til glasfiberen for at få dem væk.
Luftboblerne er ca. 1-4 store og er noget der tydeligvis er sket med tiden.
Er der gel-coat på glasfiberforskærme eller er det bare autolak?
lage før glasfiberen ser ikke ud til at være mange mu-meter tykt. Skibe har typisk et gel-coat lag på omkring 1mm, men det ser ikke ud til at være tilfælde her.
Hvis jeg sliber alle boblerne væk, hvad er så sandsynligheden for at de kommer igen?
Hvis nogen kender til sådanne skærmes opbygning, så ville jeg gerne have lidt generel information om hvilke slags grunder man skal bruge.
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 50 Svar: 1.020
dec 2008
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 18
dec 2008
http://www.glasfiber-center.dk/default.asp?page=specifik.asp&id=1296
5Kg er nok lige i overkanten af hvad jeg har brug for, men der ligger mange små skibsværfter her i nærheden, så jeg kan nok købe en mindre mængde der.
dec 2008
Det må vel betyde at det er grunderen der har sluppet, måske også fordi malingen ikke har været tæt nok?
maj 2007
dec 2008
Det lyder som om du har prøvet det før. De arbejdsbeskrivelser jeg har fundet på top coat til både skriver alle at man skal bruge rulle, men det bliver da aldrig pænt. Kan man mon sprøjte den på. Det lyder som om du har erfaring fra lignende projekt?
maj 2007
Bobler i lak på glasfiberforskærme