{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.993 visninger | Oprettet:

Hjælp til ekstra lys i kabine {{forumTopicSubject}}

Har mig en peugeot 206 fra 2006 af.
Hvor der er panoramaglas tag i.
Derved er der så intet kabinebelysning ved bagsæderne.

Havde så den tanke om at trække nogle nye ledninger fra det forreste kabinelys i loftet. Om til panikhåndtagene i begge sider bag.
Og der så klæbe nogle led strips fast på bagsiden af håndtagene.
Selvfølgelig skal led strips være beregnet til at blive lys dæmpet
Men ville dette virke?
Tænker på om lysdæmpningen fra den forreste lampe vil kunne styre dette. Uden af brænde ledninger osv. Hvis nu spændingen bliver ændret for at dæmpe lyset.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til ekstra lys i kabine
  • #1   29. jan 2016 Det vil du sagtens kunne lave, enten vha. serie modstand eller spændings regulator til LED strips, dette vil dog ikke give dig samme dæmpnings effekt som på det forreste lys, men det burde virke uden problemer.

/Steffen

• #2   29. jan 2016 Ville det ikke bare dæmpe sig selv via bsi boksens styring?
    uden at skulle lave modstande eller spændingsregulator?

• #3   29. jan 2016 Du kan ikke sætte 12-14V til en LED, så afh. hvile led strips du bruger, så skal de kunne tåle at køre med 14V.

Jeg kender ikke noget til franske biler eller hvad en BSI boks er, men jeg ved en del omkring elektronik smiley Så den del af dit spørgsmål kan jeg ikke svare på.

/Steffen

• #4   29. jan 2016 Havde tænkt at bruge denne strip til da.
    Da den er 12v og dæmpbar

• #5   29. jan 2016 Der mangler et link!!!

Men alle LED'er er i princippet dæmpbare, det afhænge af om der er elektronisk styrring på dem eller ej.

Når du sænker strømmen igennem en LED vil den reducere lysstyrken. Men det komme an på det kredsløb du har foran LED'en hvordan det vil virke i praksis.

/Steffen

• #6   29. jan 2016 her er linket http://mrperfect.dk/led-strip/246-5m-led-strip-vandtaet-varm-hvid-60-led-48w-pr-meter.html
    jamen kabinelyset bliver dæmpet/fader ud efter lidt tid hvor får en er blevet lukket.
    Dette bliver styret igennem bsi boksen. karroseriboks.
    hvordan den styre / er programmeret Aner jeg ikke

• #7   29. jan 2016 Ud fra billedet er der formodstande til dioderne, så de vil få lidt "overstrøm" når bilen er startet, men det tror jeg ikke at ud skal bekymre dig om, de kan sikkert sagtes holde bilens levettid ud smiley

De skal bare tilsluttes sammen med det øvrige kabine lys, så tror jeg at det spiller.

Så det er vist bare: ADD TO BASKET og så komme igang med at montere.

/Steffen

Kommentér på:
Hjælp til ekstra lys i kabine

Annonce