{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
804 visninger | Oprettet:

donnib d
donnib d
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Bremse klods bliver slidt ned {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg har en Nissan Primera P12 station som jeg har haft lidt problemer med venstre bagerste kaliper, for 5år siden (mener jeg) fik jeg skiftet kaliperen fordi den sleb min klods helt ned, 3måneder siden gjorde den igen (kun på den side) og jeg fik skiftet klodser og skive og mekanikeren kunne ikke se noget galt med kaliperen men noget er altså galt fordi nu 3 måneder siden der kom nye klodser og ny skive er klodsen tydeligt slidt meget ned (i forhold til højre), hvad kan det være galt ? Skal jeg skifte kaliperen igen ?

donnib

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremse klods bliver slidt ned
  • #1   21. jun 2016 hvis kaliberen slet ikke har været serviceret i 5 år, så kan den meget vel have sat sig.

• donnib d
    donnib d Tilmeldt:
    nov 2010

#2   21. jun 2016 Tja, jeg ved ikke om den decideret er blevet serviceret men sidste gang (for 3 måneder siden) da jeg fik klodser/skiver udskiftet er der vel blevet kigget på, regner jeg med.

• #3   21. jun 2016 jamen vi har ikke mulighed for at vide det hvis du heller ikke ved det smiley

men den kan godt have sat sig på 5 år, især den bagerste..

• #4   21. jun 2016 kan være en bremse slange er klappet sammen

så kaliber ikke kan sende tryk retur til hovedcylinderen,

så hænger bremsen lidt hele tiden

også vil den slides hurtigt

• #5   21. jun 2016 det kan være alt fra glider der sidder fast/hænger, kaliber hvor stempel går stram, bremseslange der er kolapset så væsken ikke kan komme tilbage.

• donnib d
    donnib d Tilmeldt:
    nov 2010

#6   21. jun 2016 ok, hjælper det på noget at bilen lige er blevet synet for 1uge siden uden at have problemer med bremserne ? Altså udelukker det noget ? Tilsyneladende bremser den ikke skæv ellers vil den have dumpet synet.

• #8   21. jun 2016 abs block? hvordan med højre forhjul? havde samme problem på en anden bil og det var abs Block der ikke lukkede væske retur på det ene baghjul.

• #9   22. jun 2016 Du kan købe et rep. sæt til caliberen og så selv skille den ad og se om der sidder noget rust på stemplet og eller ir/rust bag ved tætningerne - der skal ikke meget til før at tætningerne presses så meget ud, at de ikke kan trække stemplet tilbage - men har du rep. sættet er det jo bare at rengøre og så samle - bemærk dog hvilken vej tætningerne skal vende, for at kunne trække stemplet tilbage.

Kommentér på:
Bremse klods bliver slidt ned

Annonce