{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2.0 tdci 115 HK vs 130 hk
  • #1   20. aug 2016 Ulempen ved 115 hk er de 15 hk mindre og kun 5 gear
    Fordelen ved 130 hk er de 15 hk ekstra og 6 gear

    Havde en 2.0 130 hk fra 2005, den havde kørt 40x.xxx km da jeg solgte den og kørte stadig godt. Det er dyrt at få skiftet kobling på værksted fordi den har dobbeltmasse svinghjul (10.000 kr) så hvis det er uden garanti er det en fordel at den er skiftet i nyere tid. på sådan en der er faceliftet (ca 2003+) er den med elektronisk turbo aktuator som har det med at smutte i lodningerne eller æde plasrikgearet når den kommer op i alderen, du kan ikke købe den løst så det er ny turbo eller en renovering. (Den kan dog GODT skiftes uden at skifte turboen selvom du vil få fortalt noget andet hos Ford og ennda i Haynes bogen, men så skal du stadig finde en brugt der virker endnu) el motoren til at køre sædet op/ned kan godt æde plast tandhjulet, så afprøv sædejusteringen. EGR´en sovser til og stopper indsugningen så se efter sort røg ved acceleration (nemt selv at ordne) hvis den ikke kan blive ordentlig varm sidder der en lille termostat ved oliepumpen der har det med at stå af, den sidder lidt dumt under indsugnings manifolden, men kan godt skiftes uden at tage indsugningen af og koster ikke meget ved ford. Så har trykslangen der går fra intercooler til EGR ventilen på indsugningen det med at flække, men en ny silikone udgave koster billigt på eBay og den er hurtigt skiftet!


  • #2   20. aug 2016 Okay men alt i alt en solid stærk motor? Den bliver uanset chippet og lavet en Egr delete smiley

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #3   20. aug 2016 Svjh har de svage dyser, som man bør sætte penge af til og så lyder de som en traktor.
    Jeg prøvekørte en og var ikke imponeret.
    Larmende og skramleret.
    Det var den eneste jeg prøvede, så jeg var måske bare uheldig.


  • #4   20. aug 2016 Den ene jeg har kigget på har fået skiftet dyser

  • #6   20. aug 2016 Som sagt dyser på den ene jeg har kigget på er skiftet for et års tid siden. De banke lyde hvad skulle det være?

  • #8   20. aug 2016 Det blev jeg ikk klogere af

  • #9   21. aug 2016 Det er noget til koblingen.. Små dyrt og lave smiley

  • #10   21. aug 2016 Det er muligt at 115 hk i de sidste årgange også kan fås med 6 gear, men alle 130 hk har altid haft 6 gear...
    Ja det er en solid motor smiley min havde som sagt rundet de 400.000 og den brugte ikke olie og ku stadig trække 19 km/l..
    Dyser er muligvis lidt en svaghed på dem og dyser er svine dyre til en diesel bil. DMF svinghjul er hammer dyrt, men du finder desværre ikke mange moderne biler uden det skrammel.. Om det skulle være en specielt dårlig kval der er sat på mondeoen ved jeg så ikke..

    Jeg synes ud af dem jeg selv prøvekørte at 115 hk kører fint men mangler overskud, mens 130 hk kører rigtig godt - med chipning begynder den endda at blive sjov at køre smiley -og EGR delete skal du helt sikkert også blive glad for!!

    Til de priser sådan en Mondeo er nede i efter hånden synes jeg du får rigtig meget bil for dine penge i sådan en..


  • #11   21. aug 2016 Ja okay. Er ikke blevet skræmt i hvert fald, alle biler har hver deres sygdomme smiley og det med dyre værkstedsregninger går nok, da min bedste kammerat er selvstændig mekaniker smiley

Kommentér på:
2.0 tdci 115 HK vs 130 hk

Annonce