{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.719 visninger | Oprettet:

Jeres erfaring med afmontering af bremseskive med integreret hjulleje på peugeot {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

En lidt lang overskift men meget sigende :I

Hvad er jeres erfaring når i tager sådan skiver af med integreret hjulleje, og det er på en peugeot så vi snakker ikke de koniske som på VAG bilerne smiley

Glider det hele rigtig let af når navmøtrikken løsnes eller skal der bruges vold og magt samt en vinkelsliber til evt inderste del af lejet som måske bliver hængende ?

Har skiftet bremser og hjullejer mange gange men aldrig hvor det er integreret så jeg har ikke lige den store erfaring med den type del smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeres erfaring med afmontering af bremseskive med integreret hjulleje på peugeot
  • #2   26. dec 2016 Har aldrig prøvet at lejet falder fra hinanden. Har kun prøvet at lejet sidder fast og navet lige skal have et par dask for at det løsner sig smiley

• #3   26. dec 2016 reservedelspusheren - hvis der ikke sidder et leje direkte på navet og en løs skive så skal den selvfølgelig have en skive med integreret leje, i min verden tager man ikke et leje af og genmontere det i en anden del smiley
    Det jeg mener er at når jeg eksempelvis har taget baghjulslejer af andre biler hvor det ikke er en del af skiven så bliver den inderste del af lejet hængende på akslen hvorved jeg så bliver nød til at ridse det op med vinkelsliber og flække det så det kommer af.. Så det er om det typisk også er erfaringen med de integreret smiley

Hell cat - super oplysning smiley er det sådan det skal have nogle ordentlige dask med 3 kg hammeren, eller er det moderate små slag ? du har erfaring med?

• #4   26. dec 2016 Ingen problemer. Køb dog bremseskiver incl hjulleje. Det med at presse et gammelt leje ud, og montere i en ny skive bliver noget møg.

• #5   26. dec 2016 Bare skrue møtrikken på så den er cirka plan med navet og giv den et dask imens du hiver i skiven. De sidder næsten aldrig fast.

• #6   26. dec 2016 Kim J - du læser ikke hvad jeg skriver...

Hell cat - super smiley det er det jeg gør så smiley tak for hurtig svar

• #7   26. dec 2016 har lige skiftet et forhjul leje på en Citroën rykket navet af og der blev inder skålen fra lejeret på navet lige som de gør normalt jeg plejer at tage en mejsel og dukke det et par mm ud og tage det med min aftrækker men vis det sider rigtig fast som kan ske skære jeg også en rille i det og giver det en af mejslen så det flækker lige som dig jm men vil sige på de type lejer bliver den skål altid tilbage på akslen og har skiftet kanon mange i mit liv har ikke tal på det . så det er normal og der er ikke noget at man kan gøre for at få det hele med ud i hvert fald ikke noget jeg kender til så det nemmer når det er lige som på min 307 hvor lejeret er i skiven bag på og det følger med af uden bøvl det dårlige ved det er så de dårlige gevind til hjulbolteren da det støbejern dem skal man virkelig passe på og kun stramme med det moment de skal have men et dask som de andre skriver så de taget af men har aldrig haft brug for det da jeg bare har kunne hive dem af

• #8   26. dec 2016 Har skiftet mange af dem, uden de sidder fast, men ellers en hammer burde klare det... Sørg for ans ring/pakdåsen følger med også på den nye skive. Og husk at passe på den, det en magnet.

• #9   26. dec 2016 freeway - det er faktisk også en 307 jeg skal have lavet det på her, og bagskiverne som er med integreret leje. Men der oplever du også at de glider let af ?

Forhjulelejer syntes jeg også altid er en del af lejet bliver i så der gør jeg det samme som dig smiley og det samme gælder baghjulsleje som på min 407, der sidder halvdelen af lejet også tilbage bagefter smiley men det er jo bare at skære som nævnt smiley

• #10   26. dec 2016 Ja når du har taget caliberen af og den store bolt i navet så kan du hive skiven af uden problemer vis det skal hænge lidt så plejer jeg bare og dukke lidt på det med en hammer men det sjælden jeg har haft brugt for det så det de nem opgave bare husk når du spænder hjulbolten at passe på da de nemt har med at rykke gevindet

• #11   26. dec 2016 den bliver skam bare taget med det moment der er forskrevet, så går det smiley
    Men det lyder super, er lykkelig hver gang jeg slipper for at skulle skære smiley

• #13   26. dec 2016 Mikkel a - det må jeg lige have i mente

• #14   27. dec 2016 Jeg skiftede skiver på en c3 der røg de af med det samme og på med nye skiver med lejer i smiley

Kommentér på:
Jeres erfaring med afmontering af bremseskive med integreret hjulleje på peugeot

Annonce