{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.240 visninger | Oprettet:

Erfaring med budget dæk. {{forumTopicSubject}}

Hej gutter/gutinder.

Jeg skal købe nye dæk og er på stramt budget.

Jeg ønsker at hører folks erfaringer med div. budget dæk.

Mærker som:
Linglong
Rotella
Sunny
Goodride
Nankang
Osv.

Lad mig hører jeres erfaringer med disse typer dæk. Evt. Andre mærker som gør det okay.

Mvh Jesper.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med budget dæk.
  • #1   22. mar 2017 Hej
    Har ingen mening
    MVH KP


  • #4   22. mar 2017 hvad størrelse dæk drejer det sig om?


  • #5   22. mar 2017 Hellere lad bilen stå lidt og spar op til gode dæk smiley

  • #6   22. mar 2017 Dækstørrelsen er 205/40-17.

  • #7   22. mar 2017 Jeg har før kørt på det mærke der hedder accelera PHI.
    Jeg syntes de var fine til prisen og kunne godt finde på at købe dem igen.
    Jeg mener de ligger i samme prisklasse som dem du nævner


  • #8   22. mar 2017 Så ville Rotalla Setula S-pace i den størrelse være en helt fint valg til dit budget. smiley


  • #9   22. mar 2017 LingLong ville jeg holde mig fra smiley

  • #10   22. mar 2017 #3.....:-) smiley Hancook ......."Hold dig fra lorte dæk med tosset navn sådan generelt" smiley :-)

    Ha ha ha .:-)

    ........ ( men nu ok dæk, har selv haft dem på en enkelt gang )


  • Burim K
    Burim K Tilmeldt:
    mar 2008

    Følgere: 1 Svar: 41
    #11   22. mar 2017 Ud af dem du nævner ville jeg nok vælge nankang . Men nexen er også et okay dæk i den billige klasse .. på dæk online kan du købe NEXEN dæk i str 205/40-17 til ca 400-450 kr stykket ... har både købt et sæt til vinter i str 205/40-17 og et sæt til om sommeren i str 215/35-18 . Og jeg synes de var helt fine til prisen

  • #12   22. mar 2017 Hankook er et rigtigt fint dæk, det er på ingen måde et budget dæk, prisen er også rimelig..

    hvad angår budgetdæk, så hellere købe et brugt kvalitetesdæk


  • #13   22. mar 2017 Jeg er også ovre i noget brugt, har gjort det før flere gange, og man kan nemt få nogle rigtig fine dæk til få penge. For nogle år siden skulle jeg have vinterdæk til min C5´er og var også totalt på røven lige på det tidspunkt. Fik continental vintersutter til 800kr for alle 4 og der var snildt til 2 sæsoner på dem. Den lokale himstregims satte dem på og afbalancerede dem for 250kr smiley

  • #14   22. mar 2017 Jeg har været fint tilfreds med Nankang. Både deres sommer og vinterdæk. Mest fordi Nankang er leveringsdygstige i de lidt skæve størrelser man bruger hvis man kører med stretch, uden det koster en formue. Men de har stadig virket upåklageligt.

    Til gengæld er jeg ikke imponeret af Rotalla. Har dem på mine vinterhjul i øjeblikket og må indrømme at det er de ringeste vinterdæk jeg nogensinde har haft. De står rigtig dårlig fast og bilen føles som om den sejler med dem. Selvom der er mønster til ihvertfald et par sæsoner mere, så ryger de ud når jeg skifter til sommerhjul.


  • #15   22. mar 2017 Nangkang er ligesom Hankook for 10 år siden, de er faktisk begyndt at lave nogle hæderlige dæk, og et tegn på at de mener det alvorligt er at de er begyndt at satse på motorsport med en række slicks og semislick dæk.

  • #16   22. mar 2017 Brugte dæk kan hurtigt blive noget møg, selv om vores vinterdæk var dæk der havde kørt ca 5000km da vi fik dem.
    Kan ikke forstå den store modvilje mod buget dæk, men det er vel det sadvanlige snobberi på BG. Køre typisk på vores bil nr 1 på brigestone, goodyear, Continental.
    Men Har ingen problem med at køre på bugetdæk, Nexen er prøvet og ok, Nankang er også et ganske fint dæk, hancock er ok.
    Dæk der har vist sig helt ubrugelige. Imperial(thansen), kleber( ringeste dæk ever)


  • #17   22. mar 2017 Købte mine vinterfælge med rockstone eller sådan noget
    Når vejen var varm 5 grader eller sådan og det havde regnet kunne de fedte i både 1 2 og 3 gear i min 208 der ligefrem ikke er nogle racerbil med 100 HK
    De blev smidt ud selvom der var mellem 5 og 6 mm mønster på alle og de Continental TS et eller andet er ubeskriveligt meget bedre... De er dog slidt ned nu til 1,5 og bliver skiftet ud i sommer, formentlig med Dunlop Winterresponse 2


  • #18   22. mar 2017 Nankang er okay, dem kører jeg selv med.. Da de er eneste jeg ku købe i den størrelse jeg ville ha. Blev tvunget smiley

  • Dean R
    Dean R Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 12 Emner: 17 Svar: 82
    #19   23. mar 2017 har haft hankook og nankang var ganske fine

  • #20   23. mar 2017 hankook og kumho har jeg gode erfaringer med.

  • #21   23. mar 2017 Jeg kan også skrive under på Kumho. Ikke at jeg som "voksen" ville købe det igen, men kørte 2 år på deres Ecsta-dæk i 19".. Godt dæk i tørvejr, OK i regnvejr.

    Men i 17" kan man sagtens finde kvalitets dæk som ikke koster kassen..

    Falken er heller ikke det værste..


  • #22   23. mar 2017 Jeg har nu kørt et par tusinde kilometer på mine Rotalla Setula 225/40-18 til 375,- Kr pr styk, og er fuldt ud tilfreds.
    De sidder på min Alfa GT med 240 hk og har på intet tidspunkt svigtet. Heller ikke i regnvejr. ??

    Hvis du ikke er semi-proff racerkører, så kan du sagtens "nøjes" med dem. Hvis du er en "dæk-snob", så betaler du bare 3-4 gange så meget og ser glad ud... smiley smiley


  • #24   23. mar 2017 jeg har også lige købt et sæt Rotalla Setula S-Pace RUO1 så er lidt spændt på hvordan de er at køre på for det kan ikke blive ringere end de Michelin Alpin jeg har kørt på hele vinteren
    de er jo farlige bare det mindste støvregn og bilen skøjter rundt og i sne er de værdiløse der kan de ikke kravle op af en flad indkørsel
    jeg vil tro der er mere vejgreb hvis jeg tog dækkene af og kørte direkte på fælgene
    så nej pris og kvalitet kan man ikke regne med
    jeg har kørt på star preformer sommer dæk i sne der stod bedre fast end de Michelin Alpin


  • #25   23. mar 2017 Jeg havde Goodride dæk i 3 uger for et par år siden... Så snart vejen var fugtig kunne bilen ikke bremse, eller jo dækkene stod stille, bilen fortsatte ligeud. Øv nogen møgdæk, det var med livet som indsats... Skiftede til et par 3 år gamle nedslidte Goodyear dæk, og pludselig kunne vi stå fast igen... Så jeg stemmer også for brugte kvalitetsdæk fremfor nye kineser

  • #26   23. mar 2017 Hankook og Nokian er gode dæk til prisen. Barum og Toyo er også ok, resten i den prisklasse ville jeg personligt holde mig langt fra.

    Hvis budgettet er stramt, er det så ikke bare at købe nogle billige brugte stålfælge med lettere brugte kvalitetsdæk?


  • #27   23. mar 2017 Med de historier har jeg nogen gange en mistanke om at det mere er evnerne bag rattet der halter end dækkenes egenskaber......

  • #28   23. mar 2017 Jeg fik et sæt Rotalla dæk smidt i nakken da jeg havde min gamle Audi. Fik dem gratis og smed dem på - tænkte de måtte holde så længe de kunne.

    Efter én sæson med over 20.000km var jeg super tilfreds! Slitage var ikke voldsom og støjen var ikke meget værre end de dyre mærker.

    Jeg kører normalt kun på Continental.


  • #29   23. mar 2017 Det har ikke noget at gør med at man er mærke snob...

    når man køber et produkt der koster 1/2 eller 1/3 af andre anerkendte produkter, så KAN man være heldig at få et dæk/produkt der er ok til ens behov, men det er nærmere undtagelsen end reglen at det sker.. mens man med et kvalitetsdæk/produkt er 95% sikker på at man får noget der virker. det er fanme også surt at bruge 2000kr på dæk kontra 4000kr og så indse at de er noget lort..


  • #30   23. mar 2017 Det handler ikke om mærkevare snobberi eller om at lege racerkører, men om sikkerhed.

    Forskellen på et dårligt "billig" dæk og så et anerkendt dæk er simpelthen enorm på en fugtig vej.

    Når en 1,6 Toyota kan lave hjulspild i tredje gear en våd sommerdag, så er den altså gal! Det var vist nogle ældre sava sommerdæk, der sad på den.
    Da Goodyear vinterdækkene røg på, tror jeg at bremseafstanden næsten blev halveret på våd vej.
    Nu husker jeg tydeligt da en lastbil ikke overholdt sin vigepligt og jeg stoppede i den bil med et par meter i overskud, der var jeg godt nok glad for at goodyear dækkene sad på, på det tidspunkt....


  • #31   23. mar 2017 Lige præcis, det er især ved fugtig og våd føre at der er KÆMPE forskel..

  • #32   23. mar 2017 Jeg har tit spekuleret over alt det her med billige og dyre dæk. Og jeg kan ikke lade være med at tænke på at der er så mange forskellige faktorer der spiller ind, at man vel ikke "bare" kan sige at dét og dét dækmærke er dårligt.
    Det er kun spekulationer og jeg ved godt at pris og kvalitet som regel går hånd i hånd... Men alligevel?
    Ting som dæktryk, dækkets størrelse, bilens vægt, hjulenes udmåling osv osv osv...
    Hvis man tager et dæk i f.eks 195/50/16 og monterer på en bil der vejer 1000kg og et magen til på en bil der vejer 1600kg, så bliver de vel påvirket forskelligt og giver ikke samme resultat?


  • #33   23. mar 2017 Selvfølgelig gør de det... men så hæver man dæktrykket i de dæk som sidder på den tunge bil...

    Så kan det godt være de opfører sig lidt dårligere end på den anden bil, men dårlige budgetdæk der opfører sig dårligere er endnu farligere end gode dæk der opfører sig dårligere...


  • #35   23. mar 2017 og så er det jo først den dag hvor man kommer ud for en nærved ulykke at man finde ud af om ens billige eller dyre dæk var gode nok.

    mange der skriver at de har gode erfaringer med et billigt dæk som Nankang. Men hvilke gode erfaringer? at de holder mange km? at de er støjsvag? at de kan stå fast så bilen kan bremse så hurtigt at den ikke smasker op i ham forhånd på kortere afstand end egentlig nødvendigt?

    jeg vægter det sidste højeste.


  • #36   23. mar 2017 vi har gode erfaringer med Goodride, Sunny og Sonar. de har ikke svigtet på tør eller våd vej. Sunny er vinterdækkene vi har prøvet, og de er også fine i sne

  • #37   23. mar 2017 Nogen der har erfaringer med dem der hedder "Meteor HP Sport" ?

  • #39   28. mar 2017 prøv at se på hvordan de nye Goodride sæk er testet. Så så sent som i morges en der kørte af vejen på Ellebækvej her til morgen den røg rundt på taget. Den kørte på Nankang, men der er så mange faktorer der spiller ind.

  • #40   29. mar 2017 Ja. Det var helt sikkert Nankang-dækkenes skyld at han røg på taget.... Det har intet med hans kørsel at gøre... smiley smiley smiley

    Denne måde at argumentere på minder mig om en gammel sketch med Monrad og Rislund....
    "P-piller, det vil jeg gerne advare imod. Jeg kendte engang en, der tog p-piller. Han fik revet armen af i en centrifuge.” smiley


  • #41   29. mar 2017 Jeg har rigtig gode erfaringer med Hankook, Goodyear, Pirreli og Toyo dæk. Men har ntet pænt at sige om Continental, Yokohama og Michelin

  • Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 2 Svar: 2
    #42   29. mar 2017 Køb Barum det er udgåede Conti modeller de er runde støjer ikke og der der er bid til asfalt og ok km i dem. Jeg har Monteret mange af dem og kører selv på dem ( 235/50-17)

  • #43   29. mar 2017 Kan helt sikkert ikke anbefale nordex.
    Da dækkene var ca. 1 år gamle kunne jeg næsten ikke kigge på speederen i fugtigt vejr før de begyndte at spinne.


  • Thomas L
    Thomas L Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #45   20. mar 2018 Har kørt en del på linglong 245 35 20.. Må godt nok indrømme at de overrasker mig positivt

    Jeg har i 20 år brugt michelin, og ville prøve disse billige linglong. Kan slet ikke mærke forskel


Kommentér på:
Erfaring med budget dæk.

Annonce