{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
692 visninger | Oprettet:

Rotor knækker på vento {{forumTopicSubject}}

Jeg roder pt i en vento 1,8 fra 94.
Fandt frem til at der skal skiftes fordelerdæksel og rotor.
Nu er problemet så bare at efter jeg har skiftet det, kan jeg ikke få den igang igen.
Og hver gang jeg prøver knækker rotoren der hvor den sidder fast.
Jeg sætter kablerne 1342 med urets retning, og sørger self for at tændingspunktet er rigtig før montering af kablerne.

Nogen ide til hvad det er der sker?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rotor knækker på vento
  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #1   24. nov 2017 er du sikker på at den sidder i den "not" gang der er og er presset helt i bund ellers er det måske dæksel og rotor der ikke passer sammen

  • #2   24. nov 2017 Jeps, det er jeg ret sikker på smiley
    Hvis jeg har købt type bestemt fordeler og rotor efter nr.plade burde det så ikke være de rigtige dele? smiley
    Det er selve den “not” der knækker.


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #3   24. nov 2017 du kan aldrig være sikker på noget mht reserve dele der skal du tjekke grundigt med dine gamle dele

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #4   24. nov 2017 jeg har aldrig været ude for en rotor knækker noten af og har dælme haft fat i mange tjek med den gamle lyder for mig som den ikke passer i din fordeler der kan jo også have været skifte til anden type fordeler der står et nr på fordeleren køb en ny efter det nr

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #5   25. nov 2017 Jeg spørger bare, men hvordan kan du tjekke tændings tidspunkt uden bilen er startet, og tjekke med et strobelight pistol?? Nå, men du har vist fået dele der ikke passer sammen

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #6   25. nov 2017 det er jo kun hvis den har været af uden at mærke stillingen op det er nødvendigt men tændnings tidspunktet

  • #7   25. nov 2017 samling med det gamle ?

  • #8   25. nov 2017 Nogle af de gamle VW modeller (Golf/Jetta/Vento) kører med tændingsanlæg fra Duccelier , og hvis det er sådan en fordeler der sidder på, nytter det ikke noget at montere dele til en Bosch fordeler, selvom de ligner .

    Check lige at du har fået de rigtige stumper ?

    Alternativt kan din fordeler være så slidt at der er slør i rotorarmen, og så er det en ny strømfordeler der skal til .


  • #9   25. nov 2017 vis rotoren knækker hver gang du prøver at starte så har du fået et forkert rotordæksel/tænddæksel . da den går på . eller der er en fejl i dækslet prøv det gamle dæksel du har. og gør den det igen . må det jo være rotoren der er forkert.

  • #10   25. nov 2017 De passer ikke sammen .
    Sammenlign den med den gamle så er du sikker den kan være der og rotere frit.
    Eller tag strømfordeler ud og prøv at dreje aksel.det er bare mere kompliceret.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #11   25. nov 2017 Forkerte dele som de andre også skriver..
    Det er desværre ret normalt, at reservedelskataloger tager fejl, når det kommer til de ældre vwér, da der findes så mange forskellige motorkoden, og varianter i samme motorkoder på samme årgang..

    De 2 vwér jeg har haft, der har intet været korrekt anført, og jeg har måtte bestille ud fra billeder, da de "korrekte" dele i følge reservedelspushere på inden måder var korrekte..


Kommentér på:
Rotor knækker på vento

Annonce