{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.189 visninger | Oprettet:

Volvo v50 1,6D 2005 Hakker i motor {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en Volvo V50 1,6 D fra 2005 som hakker når man køre med jævn hastighed, det stopper så snart den får fuld gas eller ingen gas.
Det startede fra lang tid siden med et lille hak en gang i mellem, er blevet værre og værre og nu er den begyndt med en motorfejl. Fik den læst hvor den siger EGR ventil, skiftede den men det hjalp ikke og tester siger stadigvæk EGR ventil med for lavt tryk.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Volvo v50 1,6D 2005 Hakker i motor
  • #1   24. jun 2018 Du da skiftet egr ventilen der renset du også egr køleren og rør til indsugningen for sod ikke?. for det tit der de lukker til.selv indsugning manifolden kan være halvt lukket af sod. Så hjælper det ikke at skiftet egr ventil vis det er lukket til. Så vil fejlen stadig være der. plus du fik også tjekket stikket og ledning til egr ventilen?. for der kan være løs forbindelse også. eller knækket ledning der til. har selv været alt det igennem med min 1.6 psa motor da jeg fik den. og den gjorde det samme som din bil gør. og der var alle de rør lukket til af sod. og indsugning så er det ikke bliver renset total Så er der kun en vej. skille alt af og renset det. nu det en Peugeot 307 1.6 hdi jeg har. men samme type motor som lægger i din.

  • #3   1. feb 2019 Er din også en 1.6 d/hdi. for vis det er så tjek din egr ventil ud. de har med og sode til som jeg beskrev. Så gør den nemlig det med at hoppe lidt og og ned i omdrejninger ved en fast hastighed. Plus husk at rense egr køler og rør der går over i indsugningen. da de nemt lukker helt til af sod også.

  • #5   2. feb 2019 Ja for da min gjorde det samme der renset jeg egr ventilen. det hjalp ikke så tog jeg selve egr køler og rør af til indsugningen. Og det viste sig at i sær det rør fra egr køleren var total stoppet til af sod. Der var lidt i køleren også men ikke meget. Og så kørte bilen som den skulle. uden det problem. Du har du husket at kode egr ventilen igen efter du har skiftet den ikke ?

Kommentér på:
Volvo v50 1,6D 2005 Hakker i motor

Annonce