BMW E39 dyse skift , skal de kodes ? {{forumTopicSubject}}
Halløj igen ....
Jeg har lige et spørgmsål vedr . Skift af diesel dyser på en BMW E39 530D årgang 2001 , skal de kodes ? Eller kan man bare tage den gamle ud og i med den nye ? Min motor skælver en del , det kommer og går ... den har fået skiftet 3 dyser allerede og en masse sensorer .. så nu vil jeg selv skifte de sidste 3 dyser .. gider ikke betale er værksted for det .
- jeg håber at det er løsningen på dens problem , og at det ikke er en ny el fejl ...
Den har kørt 364.000 ..
nov 2011
Følger: 41 Følgere: 44 Biler: 5 Svar: 37
De skal kodes. koden står på toppen af dysen med en kombineret tal og bogstavkode
apr 2008
Følger: 39 Følgere: 35 Biler: 8 Emner: 161 Svar: 496
nov 2011
Følger: 41 Følgere: 44 Biler: 5 Svar: 37
apr 2008
Følger: 39 Følgere: 35 Biler: 8 Emner: 161 Svar: 496
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.951
Jeg havde kontaktet en der evt. kunne eksportere den da den nok bliver svær at sælge med en motor der går skidt i tomgang. Alternativt ville jeg nok få skiftet motoren på den, de koster immervæk ikke meget mere end 6-9000 Kr. og du kan jo beholde den gamle motor med alle de nyere dele du har skiftet..
apr 2008
Følger: 39 Følgere: 35 Biler: 8 Emner: 161 Svar: 496
jeg har også spurgt til , hvorfor de ikke skiftede motoren - og svaret var , at det ville blive ligeså dyrt når ledningens nettet skille bygges om så det passede 100% på motoren ....
også fordi det var knækkede ledninger sidste gang , der skabte balladen ..... - kender bare ikke en eneste der kan søge efter den slags .. og jeg kan heller ikke selv ..
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
Og det er desværre ikke usandsynligt at det er et elektrisk problem igen. E39 er nu så gamle at elektronikken gør knuder.
Jeg kender ikke nok til diesel udgaven til at kunne sige om din fejl er elektronisk eller mekanisk.
BMW E39 dyse skift , skal de kodes ?