{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vw up kobling
  • #1   28. sep 2018 Ja det sikkert ny kobling der skal til de er svage i de up. der har været en del indlæg med dårlig kobling i dem.selv ved helt lave km.

  • #3   28. sep 2018 Ja, der var et indlæg for en dags tid eller to siden med en, der var gået efter kun 4.000 km. Så det er nok ikke de stærkeste i verden.

  • #5   28. sep 2018 damn. syg verden vi lever i smiley
    forstår bare ikke hvorfor vw laver så ringe kobling. de har jo produceret biler i mange årtier


  • #6   28. sep 2018 Deres koblinger fejler sku ingen ting.. det er dem der køre i dem der ikke kan finde ud af at køre bil.. prøv at tænk på at det er den meste solgte bil i danmark 6 år i træk hvis man tæller dem sammen altså UP/Citigo/MII og hvor få fejl der har været.. vi har flere Citigos kørene på mit arbjede som har rundet 250.000 uden at få skiftet kobling endnu og få over 300.000km heller ikke ny kobling endnu.. udrykkerlejet kan man køre i frigear det er ikke en fejl men en egenskab smiley det er bare fordi der ikke er noget lyddæmpning i sådan en billig bygget bil men bilen er faktisk bygget for godt for det er minimalt hvad der går i stykker på dem iforhold til de større biler.. der har heller ingen motorfejl været endnu trods at der er solgt et hav af dem og pære skifter man nærmest heller aldrig på dem..

  • #7   28. sep 2018 #6
    Grundlæggende er jeg helt enig smiley
    Men vi kan dog ikke komme uden om at koblingen er røget i visse tilfælde. Procentvis er det nok en meget lille del af den samlede mængde men alligevel smiley


  • #8   28. sep 2018 Ja men his man kan slide en kobling op på 4000km så er det fordi man er gammel og døv og ikke kan høre at man filer ekstremt meget på koblingen for koblingen er samme tykkelse i alle bilerne..

  • #9   28. sep 2018 Det tror jeg ikke. Personligt tror jeg, det er en fabrikationsfejl, som desværre ikke blev opdaget inden for de 2 år. Det kan også ske, selv om det ikke er nogen generel fejl smiley

  • #10   28. sep 2018 jeg tror stadig ikke på at koblingen var slidt op så for det kan den kun blive hvis man filer ekstremt meget på den så det begynder at lugte for hvis den er blevet slidt pågrund af en fabrikations fejl så skulle den jo have haft en form for kontakt med svinghjulet konstant og så ville billen ikke kunne trække sig selv. så det må være noget i det hydrauliske system der er defekt som gør at man tror at koblingen er slidt fordi pedalen er meget hård eller lignende smiley

  • #11   28. sep 2018 Der må jeg henvise til tråden om emnet. Det var trods alt ikke min bil smiley

  • #13   29. sep 2018 Har både haft en Up selv, og har flere bekendte, der også har/har haft en. ALLE har de problemer du nævner - problemer med bakgear og et 1. gear, der kan være lidt hårdt. Det er desværre fordi de er billigt bygget... Vores havde kørt 99.900 km da vi solgte den, og det var på samme kobling. Så kør bare videre med de små problemer, sådan "skal det være" smiley

  • #14   29. sep 2018 M Power
    ødelægger man ikke gearkassen ved at ignorere det
    Hvis udskiftning af kobling hjælper så vil jeg dog gætte på at det godt kan betale sig smiley


  • #15   30. sep 2018 Har spurgt både mekanikker og en mere teknisk kendt i familien, og de sagde begge, at den sagtens kunne køre videre uden ny kobling smiley Så om man skal skifte er nok op til en selv - kan dog være usikker på om det hjælper, synes at alle Up osv. jeg møder børster gear når de sættes i bakgear smiley

  • #16   2. okt 2018 Der er ingen synkronisering af bakgearet, så hvis du tvinger den i bak, vil den børste tænder. I et fremadgående med den først, slip koblingen for at synkronisere og så i bakgear smiley

  • #17   2. okt 2018 Jeg ville godt nok ikke blive ved med at køre i en bil der børster tænder,når den skal i bag gear. og døjer med at komme i første gear. så ville jeg udskiftet koblingen trykplade og tryk lejer. og mener også de har lavet nogen opgraderet stærkere koblinger til de biler. da de har døjet med det på en del. så vis du vil have skiftet den så find sådan en kobling. plus lige meget hvad så har gearkassen ikke godt af at børste tænder og blive tvunget i 1 gear. men jeg ville så også tjekke selve slave cylinder og det for vis den ikke trykker nok så kan problemet også være der.

  • #18   2. okt 2018 VW har aldrig været gode til gearkasser der kan holde til hårdt brug.. Og en UP er ikke bygget med en stærk kobling eller gearkasse på grund af kost prisen. De holder fint til normalt brug men begynder man at køre dem hårdt så stå de af.
    Men tror det er samme historie med alle mærker nu om dage.


  • #19   8. okt 2018 når jeg trykker lidt hårdere på koblingen bliver det en anelse lettere at skifte til første gear. spooky

  • #20   9. okt 2018 Hvis den er hydraulisk så kan det være der er noget galt. Med en af enderne. Hvis det er kabel kan du måske stramme det op. Det ka også bare være koblingen der er blevet slap og så der kun en vej og det er st skifte den

Kommentér på:
vw up kobling

Annonce