{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Ford ecoboost fejl
  • #1   10. okt Skræmmende.
    Især der ævl om at bilerne laves efter forskellige specifikationer, rundt om i verden.
    Topstykkerne kommer sikkert fra samme fabrik.

    Jeg har sendt den videre, til de Ford ejere, som jeg kender.


  • #2   10. okt ja det tænkte jeg også

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 6 Emner: 11 Svar: 1.568
    #3   10. okt Chokerende dårlig kunde service.
    Nej vi kan ikke hjælpe jer med noget som helst !
    Nå har i nu fået sagen ud på facebook og på landsdækkende TV ? Ok så betaler vi sgu alligevel.


  • #4   10. okt Waiting for it ...

  • #5   10. okt Der er fandme ingen der kan finde ud af at lave biler nu til dags

  • #6   10. okt Kan huske den gang ford havde en 2.0 soch og deres 1.3 med stødtængerr. Biler man kunne tæve nat og dag og stadig regne med den snildt kørte 400.000km

    Desværre er dette standarten for alle mærker. Nogle er bedre end andre. Men desværre jo mere kedelig bilen er jo bedre er den som oftest. Eks. TOYOTA. Deres biler er død syge, men der er ikke mange fejl og de er generelt gode til at tilbage kalde dem på verdensplan og ikke bare områder..

    Kan også huske den gang alle var oppe og køre over biler kunne køre 22km/l men i virkeligheden kun kørte 17km/l. Det flot det gjort Honda og Daihatsu og Toyota mange mange år før de oplyste bare 14-15km/l så folk ikke blev skuffede. Samtidig med det var de motor mere solide og sjovere at køre med...
    Fremtiden vil dræbe brændstof motoren. Men det er som en patient der er hjerne død. Alt er dødt men hjertet slå stadig. Den patient der engang havde gejst, eventyrlyst, passion og personlighed er væk, mens hjertet slå stadig på lånt tid.

    Desværre da jeg er bil elsker så er jeg født forsent. Jeg gik glip af alle de fantastiske biler gik glip af den gang man gik op i design og håndværk.
    Jeg skal leve med at det bliver forbudt at køre på vejene i en bil der ikke køre selv (sikkert inden jeg fylder 50) Jeg skal leve med at økohippere peger med deres gulerod og bestemmer at jeg ikke må havde end passion der ikke er at plante træer og samle plastisk op fra havet...
    Ærger mig over at være født 45år for sent.


  • #7   10. okt #6
    Du har så meget ret, i det hele.
    Snart vil selvkørende biler kunne køre deres lobbymodstandere ned ( ved en fejl ) og ingen ved hvem der skal tage skraldet.
    Bilproducenten ender med en bøde, som de anker og til sidst betaler, skønt de fra startem har kalkuleret med prisen på bøden kontra skaden ved at have en anti-selvkørende-bil-lobbyist gående og fortælle folk om hvor farlige de er.

    Næste skridt er kamera og mikrofoner i alle biler, så regeringerne ( ja de store af dem, samt producenterne ) kan lytte med i din samtale med din passager og udstikke dig en bøde for alt muligt lort.
    Hvis folk synes at Gestapo var slemme i 40erne, så er det jo ingenting i forhold til hvor overvågede vi er nu.

    Det er desværre kun i USA, at fabrikanterne får giga bøder, når de laver lort i den.
    I EU, der sniger de sig udenom for et sagsanlæg vil ikke koste dem ret meget alligevel.


  • #8   10. okt #7
    Det sku mere at passionen og det livlige ved at køre bil og havde bil der forsvinder. Fabrikkerne bygger en bil der er udviklet i en vindtunnel for at optimere brændstofforbruget. De bygger ikke en bil med sjæl. Som en gammel Bel Air eller Impala. De er pålagt at Djøffere til at bygge efter urealistisk Emissions regler hvilket påvirker motorens holdbarhed og andre Djøffere siger de skal bygge biler så sikre at sliddele i undervognen ikke længere er til at betale for, og nå alt det er gjort skal de også bygge noget der er billigt nok til at blive solgt, så man ender ud med et product der er sparsomt bygget med skrøbelig motor og dyre vedligeholdelse udgiver


  • #9   10. okt Jeg synes sgu vi har sjovere biler nu, end for 20-30 år siden. Jeg begræder ihvertfald ikke udviklingen, hilser den tværtimod velkommen. Jeg synes at der er virkelig mange sjove biler på markedet. Selv familiebiler kan have power og acceleration, som overgår de fleste superbiler fra 90'erne.

    Det der, i mine øjne, er gået "galt", er, at alle bilfabrikker i jagten på god brændstoføkonomi har downsized og og presser de mindste motorer noget mere end tidligere. Det må give flere problemer.


  • #10   10. okt #9
    Det gør det skam også.
    Bare se Fords 1,0 ecoboost, som revner i topstykkerne.

    De siger at den begynder på at bruge kølervæske og når man ikke opdager det, så revner topstykkerne pga varmen.
    Men det jo endnu en gang bullshit fra en producent.
    Den mister kølervæsken, fordi at toppen er revnet.
    Ikke omvendt.

    https://www.bilgalleri.dk/forum/teknik/1552709-ford_ecoboost_fejl

    Der er ikke lavet noget virkelig godt, siden VW 1,8T hvis du spørger mig.


  • #11   10. okt #9
    En bil skal være sjov. Ja en ny Octavia med en 2.0tsi er hurtig men den er for hurtig. Du kan køre på små snoede landeveje og uden at føle spænding køre med fartpiloten på 80 rundt i sving. Det kunne man ikke i en Octavia fra 97 med en 1.8t motor... Magien forsvinder nå du ikke føler spænding


  • #12   10. okt Nu ved jeg ikke om jeg ligefrem vil kalde en Octavia 2.0TSI hurtig...

    Men jeg oplever ofte at køre på små snoede veje, og jeg kan sagtens føle masser af spænding og glæde ved det. Hvis ellers bilen er velafstemt, og motor, gear, undervogn, karosseri etc. matcher hinanden, kan de nemt være sjove at køre - uanset hastighed.

    Jeg kører mange forskellige biler hvert år, og synes at det bliver sjovere og sjovere at interessere sig for at køre.


  • #13   10. okt Er super glad for min Ford Fis’da 1,0 ecoboost,
    Ikke den hurtigste knallert på havnen, men det er jeg bestemt heller ikke selv.
    Ikke en bil man laver damer med, eller måske det er mig der bare virker afskrækkende og frastødende.


  • #14   11. okt #13
    Så er du for gammel.
    Jeg har en tidligere lærling, som har en og den virker ganske fint.
    Selvfølgelig ikke som en BMW E90 eller lign, men den virker skam.


  • #15   11. okt #12
    De har skåret Ca 1-1.5sekunder af fra 0-100 (1.8t og 2.0RS med 220hk)
    RS 'en køre 26km/t hurtigere på toppen og køre 2.9km/l mere
    Har fået 70hk og 140nm mere.
    Men undervogne har ændret sig utroligt meget og derfor føler man ikke spændingen nå man overholder fartgrænserne. Den er måske sjov på en bane men i hverdagen hvor man bruger det meste af sin tid mangler man spændingen i sving


  • #18   11. okt #15
    Jeg synes bare ikke at man kan kalde en bil der bruger knap 7 sekunder på at nå 100 km/t hurtigt. Alt over 5 sekunder synes jeg ikke føles specielt hurtigt, men det er måske bare mig...


  • #19   11. okt #18
    For et par år siden havde min ven en E39'ee nå man kørte 140 i den føltes det som at køre 80 men kørte man 80 i min Vectra B føltes det som 140... Det har ikke noget med tider at gøre. Det har noget med følelsen man få.


  • #21   11. okt Ham her har fået 580hk ud af motoren med opgradering =)
    https://www.youtube.com/watch?v=FWotswktQ_8&t=833s


  • #22   12. okt #21
    Der har man kun på Mange motore i mange år.
    Den der kommer tættest på er nok en VW 1.8 som kom i slut 90'erne. Men Toyotas 3S-GTE. Nissans SR20DET. Mitsubishi 4G63. Er også nogle af dem med stor potentiale... Selv Opel har engang lavet noget.


Kommentér på:
Ford ecoboost fejl