{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.897 visninger | Oprettet:

ny bil med automatgear hva vil i anbefale {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger ska ud og kigge ny bil med automatgear grundt dårlig knæ men er så meget i tvivl om hva jeg ska kigge efter er lidt lun på en golf st. Car med dsg men er så meget i tvivl bilen så være i golf klassen og i st. Car og Maks 350,000 kr ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ny bil med automatgear hva vil i anbefale
  • #1   1. jan 2019 diesel eller benz.. ?

• #2   1. jan 2019 Tænker benzin har godt nok diesel nu men køre ikke mere end 30000 km om året og det små ture smiley

• #3   1. jan 2019 Golf er umiddelbart et godt valg med DSG

Dog er Hyundai I30 med 7-trins også et godt valg - måske bedre end Golf'en. Dog er der hagen med værditab, som Golf'en plejer at være god til at holde. smiley

På den franske side, så er der Renault Megane GT. Koster omkring det, og her får man en større motor. 1,6 Turbo og 200 Hk.

• #4   1. jan 2019 Hyundai er os en kandidat da jeg har en i30 nu med manuel smiley

• #5   1. jan 2019 DSG7 DQ200 er bare et lorte automatgear. Der er mange som kæmpe med div. problemer med DSG7, også den dag i dag på helt nye biler. Du kan jo evt. læse denne tråd fra
    http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=73&t=117621
    Ellers kan du jo prøve google eller her og søg DSG7 DQ200 problemer, så vælter det frem. MEN DSG6 skulle fungere okay.

• #6   1. jan 2019 De fleste har en mening om DSG, især DSG7 DQ200.
    Langt de fleste af de fleste har det fordi de har læst, eller kender en hvis søns fætters favorit pizzamand har en kunde hvis nabo har døjet.
    Har selv fået skiftet en DQ200 kobling på garanti, blev skiftet til en nyerere generation og fungerede på upåklageligt.
    Der er udviklet løbende på komponenter, og kva den kæmpe mængde biler der hver måned leveres, ja så er problemerne altså som sådan synlige.
    Kører nu nummer to bil med DSG7 og det kører dejligt. En Golf er fin men kan man overhovedet få en veludstyret for 350?

• #7   1. jan 2019 octavia så meget mere bil for pengene

• #8   1. jan 2019 Ja der er meget for pengene, men modellen nu er også ved være meget “aldrende”.
    Kom i 2013 og har fået et face lift, resten bortset fra kiksede lygter er rimeligt uændret.
    Skoda havde også været mit valg, men en Golf er altså en tand mere lækker inden i end en Octavia, faktisk en hel del.

• #9   1. jan 2019 Golf kan fåes til 320

• #10   1. jan 2019 Kom forbi og se og prøv vores 308! Så er du ikke i tvivl længere. smiley

• #11   1. jan 2019 Hva må de gå med på krogen smiley

• #12   1. jan 2019 Desværre kun 1400kg

• #13   1. jan 2019 Vores er godt nok med 6trin auto og 1.6blue hdi. De nye er 1.5 og 8trin.

• #14   1. jan 2019 Ja men en Golf til 320 mangler vel udstyr.
    Full Led er et must i 2018, deres halogen lygter er ikke ret gode

• #15   1. jan 2019 1400 kg er fint smiley og 320 er for en highline smiley

• #16   1. jan 2019 Jeg kiggede også på golf da jeg købte. Men synes man fik meget mere bil for pengene i peugeoten. Og så tænker jeg tilgengæld også at peugeoten rent faktisk kører mere end 14 dage af gangen uden bøvl smiley

• #17   1. jan 2019 Toyota Auris Hybrid. Holder for evigt

• #18   1. jan 2019 17# har kigget på dem men de må desværre ikke trække min trailer som de andre må smiley

• #19   1. jan 2019 heller vente på den nye Corolla 2-liter Hybrid, så smiley

• #20   1. jan 2019 Jeg kører Seat Leon 5f med dq200 og den kører uden problemer... Octaviaen er lidt mere rummelig men så går man på kompromis med design... For 320.000 kr får du meget Leon smiley

• #21   1. jan 2019 Den helt nye Kia ceed stationcar.. rigtig flot og lækker bil. Ikke så meget morfar og blød hat design som den gamle havde

• #22   2. jan 2019 Peugeot 308 med EAT6 eller 8 Gearkasse

• #23   2. jan 2019 Uden tvivl Kia Ceed eller Hyundai i30.
    De slår tyskernes "kvalitets biler"
    De tør stå ved deres biler og gir 5/7 års garanti.
    Service kun hvert andet år. Som til gengæld er billige. Er der det mindste ringer de inden de foretager noget.

Jeg taler af erfaringer... Jeg har kørt Vag biler i 8 år. En del forskellige. Købte for 3 år siden en koreaner. Der har 7,9,13 aldrig været noget.

Kia/Hyundai er hvad Toyota var i 90'erne.
    Og så kommer det med værditab. En passat taber akkurat lige så meget værdi i % som en ceed over 10 år. Det er fakta. Tjek det selv på bilbasen.

Godt nytår

• #24   2. jan 2019 Helt fantastisk med sådan noget viden har hyundai nu er det er bare en bil der aldrig fejler noget smiley

• #25   2. jan 2019 Havde købt en brugt Mercedes til 50-100.000kr.der er ikke rigtige nogle biler på markedet der er 320.000kr værd.
    Pålidelighed og kundeservice samt en go dynamisk motor er 3 ting der høre til sjældenhederne nu om dage

2år mellem service. Så man satmer da også et fjols hvis man forventer lorte holder.
    Max 15000km eller 1år selvom vi er nået langt med olie teknik så gå olie altså til nå det bliver smidt i en motor.

At over veje en 308 er i min verden hul i hovedet, du få en bil hvor alt er sparet væk. Ikke engang et klimastyrings panel har de gide at bruge penge på, men som godtgørelse få du en stor plastik delle med en chrom streg, lige der hvor klima styringen eller aflægger pladsen til telefonen burde være. Man sider i et tomt rum og venter på at dø af kedsomhed, De har kun deres HDi motore der er værd at køre med, deres benzin versioner er så elendige at jeg sidste jeg prøvede den måtte jeg vende om og tage min egen bil. jeg skulle kun ned og handle 5km væk, men bilen var så frustrerende dårlig at jeg hellere ville køre i min golf 4, med dårligt motorophæng. Og så er jeg slet ikke gået igang med deres lille rat og speedometer

• #26   2. jan 2019 Her får du væsentlig mere bil end en golf

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/passat/15-tsi-150-comfortl-prem-vari-dsg-5d/4161893
    har selv lige fået en på plader smiley

alternativ en Seat Leon

• #27   2. jan 2019
    Jeg ved ikke hvilken 308 du har kørt i, men jeg har kørt en del 308 fra 2016 med alt udstyr. Chilli hedder trin. Der er både klimapanel og meget lækker kabine. Sæder og komfort er noget af det bedste jeg har oplevet i en personbil I den klasse. Anlæg en smule tamt men ellers meget tilfreds med alt andet. Det er vidst en 130hk HDi motor. Glimrende vogn.

• #28   2. jan 2019 #27 har kørt 1.2 og 1.2T begge ulidelige møg motore at køre med. 1.6HDi køre fantastisk men Kabine en er så kedelig og tom at man mister lysten til at køre i den. Rattet er for lille så man skal lede efter det nå man har skiftet gear. Kan godt være sæderne er gode, men det gør det ikke til en go bil. Det lidt ligesom Seat Leon mk2 den har potentiale pfr at være en sjov bil men det store grå plastik panel ødelægger lysten til at køre i dem. (har prøvet både FR og Cupra og kan ikke huske andet fra turene en den grå plade)

• #29   2. jan 2019 #28. Jeg kan rigtig godt li det lille råt. Det er en god vej at gå. Og jeg synes også godt om kabinen.
    Jeg kan også godt lide kabinen I min vens S7, men for hvad det forskellige nu er, og pris ikke mindst, så kan jeg rigtig godt lide den 308.
    Jeg har kuk kørt den med Dieselmotoren

Var vi alle ens var det hele lidt kedeligt.

Det er bare om at prøve nogle forskellige biler i den prisklasse man vil handle i. Det er tydeligvis smag og behag hvor man vil lægge sine mønter.

• #30   2. jan 2019 #29 ja smag og behag er forskellige. Men der er ikke rigtig nogle biler der gør det godt for tiden efter min mening.
    opels og VAG' små turbo motore 1.0 og 1.4 er nogle af de bedste jeg har prøvet at køre med. Men vi kender alle VAG's pålidelighed omdømme og Opel er blevet til PSA så tvivlsomt deres motore for lov at overleve og man så skal trækkes med PSA's elendige turbo motore.
    Renual er ikke et hak bedre, deres motore føles ufine og ruskende.

Jeg tænker at vi har lavet biler i over 100år og alligevel kan mærkerne ikke finde ud af at lave en motor der er harmonisk, økonomisk og stabil, på den anden side så køre de fleste også med end skræm der for en Denver Tablet fra 2011 til at virke som det vildeste shit...

Glæder mig til at prøve Honda Civic, Designet er måske lidt for vovet men det kabinen er lækker nok og motor mæssigt plejer Honda at kunne brilliere, og så glæde jeg mig til at prøve den nye 508

• #31   2. jan 2019 Kender ikke Kia og Hyundai automatgearkasser ? ........ kører de samme princip som VAG med dobb.koblingsprincippet , eller ?

......... ja, ved DSG er lækkert at køre med, men kunne godt tænke mig en anelse bedre kvalitet end VAG , sådan generelt.

• #32   2. jan 2019 Sø propel.....
    2 år eller 30.000km.. Alt efter hvad der kommer først.. Det kører alle mærker med i dag... Men så må alle være nogle fjolser efter din udtalelse.

Godt nytår til de fleste

• #33   2. jan 2019 #32 ja folk der følger de anvisninger er hvert fald selv skyld i hvis de få motor problemer. Fabrikkerne er interesseret i at sælge biler. Hvis de få til efter garanti perioden så de ret ligeglade. Jeg ville altid skifte 1 gang årligt eller 15000km (helst 10.000km)

• #34   2. jan 2019 Altså Peugeots Boxere samt Mercedes sprinter køre også 50.000 eller 2 år og har ikke fejlet noget motormæssigt i de over 200.000 km de har kørt

• #35   2. jan 2019 @ #34, Kender ingen der vil købe en varevogn der har kørt 200.000 km, og kun fået skiftet olie 4 gange. Nogen kommer til at hænge på regningen

• #36   2. jan 2019 Det lyder vildt i mine øre med de lange intervaller ja.
    Men fiat kører 45.000km eller 2 år.
    Jeg personligt ville også sige 15.000km eller en gang årligt. Det er peanuts i forhold til en 2,0tdi Vag motor brækker sig ?? (den gør det vel alligevel, spøg til side)

Men altså de må jo mene olien i dag er så god og pumpet med additiver at den er frisk i længe. Ellers ville de vel ikke tage '' chancen ''

• #37   2. jan 2019 Bmw 118 m sport, 328000kr ny, med læder kabine.

• #38   2. jan 2019 Hej
    Subaru - Så er det øverste hylde. Findes kun med AWD Liniatronic/Man gear
    MVH KP

• #39   3. jan 2019 #32 Er noget vrøvl du siger. Alle fabrikanter kører ikke 2 år eller 30 tusinde.

• #40   3. jan 2019 Nej ikke alle. Men næsten alle diesel biler.
    Det er de færreste i dag som kun kører 15.000km. Mig bekendt er det kun små benzin biler der gør det.

• Temsen
    Temsen Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 3 Emner: 3 Svar: 25
    #41   9. jan 2019 Af egen bitter erfaringer vil jeg ikke anbefale DSG 7 DQ200 med tørkobling. Solgte bilen efter flere koblingsskift og svinghjul, samt utal af opdateringer og grundindstillinger som hjælp Maks 1000-1500km tilsidst fejlede min bil ikke noget og gik pludselig under serie standart og fugt på koblingen pga organisk materiale i koblinger som suger fugt i klima som DK. Faktisk det eneste sted i verden vag har problemer med rusken og glidende koblinger. Det fik de medhold i af FDM og jeg gav op.

• #42   9. jan 2019 Ved ikke om nogen allerede har foreslået det.
    Men skoda har deres Octavia st. Car med 1,6 TDI dsg gear lige nu incl. 3 års service til 250000kr.
    Det er ihvertfald den jeg ville vælge hvis det var mig.
    Held og lykke med bilkøbet;)

• Bjørn L
    Bjørn L Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23
    #43   9. jan 2019 køb en bmv 118d med automatgear , og m pakke til 319447kr.
    den kører rigtig godt og bmv`s 8 trins automatgear kører bare som en drøm

• Bjørn L
    Bjørn L Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23
    #44   9. jan 2019 eller bmv 120d med automatgear og 190khog 400nm til med m-sports pakke til 362247,00kr

• #45   9. jan 2019 #41
    Jeg håber det er en røver du fortælle? At Vag kun i dk har de problemer?
    Men at FDM giver VW medhold er jeg ikke i tvivl om.... De elsker Vag biler helt ud i det mørke rum og tilbage igen. Uanset hvad de skriver angående VW er det kun godt. Ligesom motor. Bladet motor. Selv hvis de sammenligner en Up med Toyota landknuser ville uppen vinde da den bedre at kører i ifølge dem... (overdrivelse fremmer forståelsen).
    Og hvor dumme tror de deres kunder er?? Men okay set fra din side af har du intet at gøre da FDM giver dem ret.
    Jeg har sat mig ned på hug og skidt på værkførerens kontor som tak for denne gang.

• Temsen
    Temsen Tilmeldt:
    jul 2010

#46   9. jan 2019 #45
    Det var meldingen fra både vag og FDM at det kun var dk som havde denne form for problemer. Dog med undtagelse med et par stykker i Holland som har klima ligende DK
    Det er bare ikke heeeelt den opfattelse jeg får når jeg søger på den dumme internet.
    Tænker FDM har landet sjoveste julefrokost med alle de penge de må få fra vag som tak for alle de rosende ord som altid kommer uanset hvad.

Værkføreren kunne heller ikke svare på hvorfor de havde brugt så meget tid på min bil som intet fejlede. Og tænkte at der så må køre endnu flere rundt som køre perfekt med som så ifølge vag burde være defekte. ??

• #47   10. jan 2019 Temsen...
    Ja jeg bliver ugentlig chokeret over hvad Vag ejere fortæller af historier.... Det er direkte sørgeligt. Men år efter år stiger salgstallet ved dem.. Der må være kunder som har penge nok, eller bare ikke ved bedre...
    Og når jeg stikker til folk angående deres biler siger de altid
    "der har aldrig været noget, eller jo gearkasse har vi bøvlet med, og dyserne er skiftet samt egr og turbo ellers ikke noget"

Og tilbage sidder jeg og griner ?? "aldrig været noget"

• Temsen
    Temsen Tilmeldt:
    jul 2010

#48   10. jan 2019 Hahaha. Nu er det jo de billige udskiftninger/rep du nævner. Men også nogle man tit høre om eller hurtigt kan læse om i div forum

• #49   10. jan 2019 Nemlig. Altså ja, der findes ikke fejlfri biler. Overhovedet. Men vi kender alle en (nok også flere) som har stiftet gearkasse eller motor på en vag.

Jeg har 7,9,13 aldrig hørt en med en japser æske fået skiftet store og dyre dele. Måske det er held. Meeeeeen

• #50   10. jan 2019 Vores Avensis skal have skifter kobling på et tidspunkt (8500+moms), den begyndte at glide i koblingen så vi måtte få den de-tunet til 375 nm... Den har kun kørt små 200.000 dog med over 100 nm mere end std og tit med tung trailer smiley

Kommentér på:
ny bil med automatgear hva vil i anbefale

Annonce