{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.110 visninger | Oprettet:

Simon K
Simon K
Tilmeldt:
12. aug
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Picanto kun 11 km literen!! {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Jeg har for godt 1 måned siden købt en picanto 1.1 2009. Den kører super godt, men der er det problem at den kommer ikke over 400 km på en tank. Og det er lige meget hvor økonomisk jeg ellers prøver at kører.

Hvad kan dette skyldes? Kan det være den kører i nødprogram?

Vh


Kommentarer på:  Picanto kun 11 km literen!!
  • #1   13. aug Jeg har selv haft et par picanto'er. Havde en fra 2004 og kørte typisk 400 på en tankfuld. men så tankede jeg også maks 30 liter (tanken er vidst 35). Men det får jeg så også til over 13 km/l?

    Nu har jeg en fra 2014, og har både haft den til at køre 12 km/l og 19 km/l på en tankfuld. Jeg tror bare de er meget påvirkede af din kørestil.


  • #2   13. aug Små motorer er i højere grad overfølsomme overfor en tung højere fod...

  • #3   13. aug Min erfaring siger mig også at det er en tung fod der gør udslaget.

    Da jeg kørte 19 km/l var det over ca halvanden tankfuld til Hannover og hjem med 110 hele vejen.

    Hvorimod de 12 km/l var motorvejskørsel med 150 over en tankfuld.

    Nu har jeg så en gammel Bmw ud over Kia'en, og dens V8 gør at jeg ikke tænker så meget over Kia'ens forbrug smiley


  • #4   13. aug Kan der være hul i en benzinslange?


  • #5   13. aug Da bilen kom frem fik den bla kritik for det selvsamme...

  • Simon K
    Simon K Tilmeldt:
    aug 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   13. aug Tak for jeres svar. Min kører stil er som dengang jeg kørte i mine forældres samme model og årgang. Der kørte den fint 15-16 pr liter. Så det undre mig.

  • Finn J
    Finn J Online Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 11 Emner: 14 Svar: 2.818
    #7   13. aug er der skiftet luftfilter ? hva med choker hænger den ?

  • Simon K
    Simon K Tilmeldt:
    aug 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   13. aug Hej Finn nej luft filter er ikke skiftet. Altså den har sporadisk svært ved at starte af og til hvor man lige skal give lidt på speederen for at få den ordentlig igang. Kan det have noget med det at gøre?

  • Finn J
    Finn J Online Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 11 Emner: 14 Svar: 2.818
    #9   13. aug det bliver jo efterhånden sværere at trække luften gennem et luftfilter, det skal skiftes jævnligt, minimum 1 gang årligt.. det kan du selv gøre på 5 min, en 100 mand hos thansen og mindre på nettet ps ja det kan godt give lidt drilleri ved start..

  • Finn J
    Finn J Online Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 11 Emner: 14 Svar: 2.818
  • Finn J
    Finn J Online Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 11 Emner: 14 Svar: 2.818
    #11   13. aug skift kabinefilter samtidig smiley
    https://www.youtube.com/watch?v=sb9kT_pc7o8


  • #12   13. aug Bykørsel er også en dræber for benzin økonomien.

  • #13   13. aug Choker, den var god haha. Luftmassemåler, luftfilter og lambdasonde har meget at sige.

  • #14   13. aug Prøv at fjerne forstykket til bsgstykkets midterkonsol.

    Så skiller du den forkromede mellemgas fordeler ad, giver den noget udvider pasta til ventilen, og samler den igen.

    Så smører du det bageste forhjulsleje med oxyderende antistøj fedt.

    Andre der har bedre råd?

    Til sidst efterser du om du har indstillet radioen på en ironisk kanal.


  • #15   13. aug Hvem pokker nulrer med 110 hele vejen hjem fra Hannover? :-0

  • #16   13. aug For også lige at svare på tråden, så er 11 km/l super skod, uanset og du kører pænt eller råddent. Det bliver aldrig det værd i en Picanto.
    Min Saxo vts får altid noget at leve af og ved sidste tankning var den på 12,6 km/l (og det er motorvej med 150 km/t i Tyskland)


  • #17   13. aug #15 - Det var min timeløn der gjorde at jeg besluttede mig for det smiley

  • Simon K
    Simon K Tilmeldt:
    aug 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #18   13. aug Hejsa det er ikke luftfilter det er helt nyt. Kan det hjælpe at smide tester på? Eller skal jeg skifte lambdasonden?

  • #20   13. aug Har du tjekket om den hænger i bremserne? Det ville næsten være mærkeligt hvis ikke den hang på bare et hjul smiley
    Der er ikke for meget motorkraft i forvejen, så det vil helt sikkert have betydning smiley


  • #21   14. aug Bageste kalipre på sådan en har det med at sætte sig. Så det er vætd at undersøge...

  • #22   15. aug havde sådan en som lånebil sidste år og den gik heller ikke mere end 10 på literen, skal siges jeg pryglede den også lidt da den havde svært ved at holde en fart på 90 km/t

  • #23   16. aug Hold jer langt væk fra Picanto 1,2/85Hk med 4 propper forudsat der skal økonomi ind over. Den kommer aldrig over 12,6 km/l ved blandet kørsel, eller ca. 47% under oplyst forbrug. Ellers lækker bil, - har selv en 9/2015 fra ny, kørt 17000 km. Den drikker mere end vores Altea 2,0TDi/Dsg med 170 HK, som på samme ruter kører 14,1 km/l, oplyst til 15,7 km/l. Langt sjovere, bortset fra grøn ejerafgift på 7400 vs. 630 årligt.
    Reelt burde Picanto 1,2 koste 4400 i grøn ejerafgift.


  • #24   16. aug picanto... lækker bil

    det må da være det mest komiske jeg har hørt i dag

    der er sgu mere komfort i en gammel skoda fra 1985


  • #25   19. aug har en 2011 1.0 3ben den triller ca 22kml ved 3000rpm eller ca 100kmt kører 200km pr dag

  • #26   19. aug #24 Du har vist aldrig prøvekørt en Picanto 2011 eller senere, en af de bedste mikrobiler i test. Gad godt vide hvilken Skoda 1985 model du referer til, men formoder det er din egen som du stadig kører rundt i når den kan smiley

  • #27   21. aug nej desværre har jeg ikke fornøjelsen af en skoda fra den gamle skole det ville ellers være noget mere driftsikkert end det skrammel de laver i dag

  • #28   21. aug #27
    Du udtaler dig om noget du ikke har en skid forstand på .

    De gamle Skoda 105/120/130 serie var simpelthen bygget i så ringe kvalitet ( og ordet kvalitet er egentlig helt forkert at bruge her ) at det burde have været kriminelt at sælge dem .

    Mine forældre købte sådan en ny i 1983 ( det er længe siden - men alligevel ?) : Den løb tør for benzin den dag de hentede den , for selvom benzinmåleren viste 1/4 fuld, så var tanken drænet .

    Første gang min mor rullede sidevinduet ned, endte det i bunden af dæren , i ca 100.000 stumper .

    Forlygterne ( det var luxusmodellen med 4 forlygter - jo, der var stil over den ) blev ved med at tage vand ind, og blev skiftet 2-3 gange på garantien .

    Garantien dækkede ikke da begge fordæk var slidt ned på ydersiden efter 5000 km .

    Den kogte konstant, og efter lidt over to år og 20.000 km, var det tid til et nyt topstykke - og en regning på over 5000 kroner ( bilen kostede 35.000 som fabriksny ) .

    Efter ca 2 1/2 år blev den solgt og byttet til en to år ældre Mazda 323 smiley .

    Min far har iøvrigt siddet og klippet i alle de billeder hvor den optræder i fotoalbummet: Selv om det er 35 år siden de købte den, har han ingen behov for at blive mindet om at de nogensinde har haft en Skoda .

    Historien blev lang, men måske lidt uden for emnet .

    Jeg solgte reservedele i 90´erne og der var en stående vits om at et service til en Skoda bestod af 4 liter olie, oliefilter, luftfilter, en vandpumpe og et topstykke . smiley

    I dag er det heldigvis sådan at hvis man køber en fabriksny bil så får man ikke en en lortebil, men fuld værdi for pengene , også selvom man køber en Skoda , Kia eller en hvilken som helst fransk bil .


  • #29   21. aug alle nye biler i dag er lavet som en pose lort der er intet der hedder kvalitet længere, alting bliver lavet for billigt, når jeg snakker med værkføreren på det værksted jeg bruger så står de altid med 4 hænder nede i en motor

    og nu mente jeg en skoda af den gamle skole ingen her snakker om noget fra 85 udover jeg påpegede komforten, de dieselmotorer fra vag i starten af 00´erne det var evighedsmaskiner det er nok det mest driftsikre du får for penge, nærmeste nabo til mine forældre har solgt og kørt skoda hele sit liv med egen forretning han kører stadig skoda den dag i dag

    sjov historie om skodaen, den minder mig om en peugeot min far havde fra midt 80´erne den gik i stykker før den forrige værkstedsregning var betalt den skulle have skiftet tank før den var 13 år gammel og gud ved hvad jeg ikke ved jeg husker i hvertfald at hvis vi skulle ud for bygrænsen så kunne vi godt risikere at skulle gå til nærmeste busstoppested, den kogte også konstant, kølerslanger de sprang, da han solgte den i byt for en corolla der overhørte jeg ham og chefen ved toyota at de havde fået den solgt og den havde ikke kørt en uge før den var kørt i stykker igen og ham der havde købt den var mildest talt tosset


  • #30   21. aug #29
    1 time siden
    alle nye biler i dag er lavet som en pose lort der er intet der hedder kvalitet længere, alting bliver lavet for billigt, når jeg snakker med værkføreren på det værksted jeg bruger så står de altid med 4 hænder nede i en motor


    Jeg har kun et råd : Skift værksted , eller få skiftet den værkfører ud . Ingen firmaer fortjener at have sådan en mavesur person, der åbenlyst ikke er sin opgave voksen ansat .

    At han oven i købet får spredt sine mavesure rygter videre til kunderne gør da bare at den mand skal finde noget andet at lave - hellere i dag, end imorgen .



  • #31   25. aug har osse en 20 år gammel kia clarus. starter altid og kører bare derud af... hov det er jo en mazda 626 i forklædning.......er sgu glad for min 2011 picanto masser af plads i forhold til den alto jeg havde før. har pt kørt 55000 uden nævneværdige problemer

    ej min morfar købte osse en skoda 105 fra ny. den kørte kun i tørvejr . havde ca kørt 60.000 på 13år . den nye ejer fik alle problemerne med rust og overkog mv.. men han ga os kun 2500 for den. der var ikke en rustplet de første 11år. så flyttede de og den stod udenfor. det kan de ikke tåle...


  • #33   25. aug Det en 10år gammel. Micro bil. Ved at Daiwoo Mathis havde det med at være slidt op ved en 100.000km der ud over er de små motor overfølsom for rullemodstand og bremser der måske hænger en smule. Selvfølig kan det være 1000 andre ting og der er kun en vej frem. På med en computer og køre en live test og se om nogle parametre er helt off. (kræver dog du ved hvad man skal kigge efter)

  • #34   25. aug har en gang haft en forbremse der hang. men det var man ikke i tvivl om... gliderne i bremserne skal helst have en tur mindst hver 6måned ellers kan de sætte sig... svaghed på mange picanto og rio

    min har pt kørt 219xxx


Kommentér på:
Picanto kun 11 km literen!!

x