{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.068 visninger | Oprettet:

svinghjul kobling bkd {{forumTopicSubject}}

Ja så står jeg jo for tur, mit svinghjul er færdig. ?? Efter mine sidste par emner her inde.. Når men skal man tage sasch dual Mass svinghjul. Som sidder i standart.
Eller skal man vælge singel Mass svinghjul.
Nu ved jeg ikke om det sandt men har hørt med singel Mass, så lyder den som en traktor..?? Har nemlig kobling trykplade leje til singel Mass, men ikke svinghjul så om man skal droppe det og så købe et helt sæt, med dual Mass fra sach?

Bil
skoda octavia2 1z5 bkd 2005 2,0 tdi chippet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  svinghjul kobling bkd
  • #1   22. aug 2019 hvis det 6 trin ska du ik ha enkeltmasse kommer til at lyde helvedstil ..men med enkeltmasse mister du os kørecomforten

• #2   22. aug 2019 Du kan vel også ødelægge din gearkasse med single, på sigt.

• #3   22. aug 2019 Det er 6 gear.. Oii så det jeg har til og ligge uden svinghjul kan jeg sælge igen.. Feedt. Øv. Havde bare læst mere om det ville vare godt.. Men ville heller høre for jeg også er sikker i lin sag...

• #4   22. aug 2019 Personligt ville jeg vælge singlemasse
    Jeg stod i samme situation dengang jeg ikke var klogere og kørte seat altea... Dvs vi var 2 gutter dengang der med 14 dages mellemrum skiftede til enkelt masse. De kørte efterfølgende mange km uden bøvl. Min var hårdt chippen. Det var enkelt masse ligeglad med.
    Men som de andre skriver, har jeg også læst at enkelt masse skulle være hård ved gearkasse og lyden i ørene. Men det er jeg ikke bekendt med i virkeligheden...

• #5   22. aug 2019 Hmmm syntes der svært og vælge hva man skal smide i den. Pt er der 180 hk hjemme. Og der skal ikke mere til. Er sikker på efter de 212 hk har fucket det op. Er der etv nogle der kan uddybe forskellen på dual og singel, hvorfor og for og imod.

• #6   22. aug 2019 Skal siges der er dual i nu fra sach og har kørt 317.xxx km

• #7   22. aug 2019 ville også vælge smf svinghjul vis det var da det holder til de hk og nm. Det gør dmf ikke plus jeg køre selv med smf og har ikke haft nogen problemer med det.

• #8   22. aug 2019 Hvordan er lyden og komfort eller med singel Mass.

• #9   22. aug 2019 Selvfølgelig bliver det hårdt for gearkassen, og lydene i snakker om har jo også en grund.

Hvis din har gået over 300.000 km, så er det godt klaret, de har jo slet ikke så lang en levealder.

Tror i skal sætte jer lidt ind i hvorfor dmf egentligt er lavet. ??

• #10   22. aug 2019 Jeg ved det ikke er samme motor og bil, men jeg havde en golf 4 gti tdi 150hk 6 gears før min BMW.
    Da dmf svinghjulet røg på den købte jeg også et silent smf,.
    Min erfaring med det er at der INTET larm er fra gearkasse i tomgang eller under kørsel! koblingspedalen var næsten som standart og en rusken eller andet ved igangsætning!
    MEN under kørsel ved 188-2200 omdr/min var der en træls resonans, ikke sådan rysten men bare sådan en træls resonans/brummen. Pisse irriterende!!! jeg kørte en 1500km med det og købte et originalt Sachs dmf og så kom komforten tilbage.
    Skal du ha over 450nm kører meget hårdt eller kan leve med den resonans så kan du godt købe smf.
    Prioriterer du komforten og kun chip optimeret ville jeg vælge et originalt dmf

• #11   22. aug 2019 Jeg siger tak for jeres svar, jo mere jeg læser så burde jeg vælge standart, dual Mass. Som den har klart lige over 300.xxx km med.

• #12   22. aug 2019 hade den ikke kun kørt 200 syns du sagde det var skiftet ved 150.000 km ca. i den anden forum spørgsmål du hade. og nej har ikke set nogen gearkasse taget skade af at køre med smf svinghjul,da koblingen har fjedre til at kan koble let til med. hvor dmf svinghjul gør det i selve svinghjulet med en fast kobling. Plus der er flere biler der bliver både lavet med dmf svinghjul og smf med samme type gearkasse fra ny.så det med den tager skade er ikke rigtig. Plus så skulle alle gearkasser taget skade i diesel biler i 80/90er,da de fleste dengang kun kørte med smf. Plus der stadig er diesel biler i dag og ned til 2000 der også kun køre med smf.og dmf svinghjul holder bedst til Max 160 hk og 400nm og din har jo en del mere. Men det det helt dit eje valg smiley .og ang hvordan de køre med smf svinghjul,der køre de ens næsten eneste forskel jeg kunne mærke.var at når man slap gassen i gear og gav gas igen,så er den mere kontant i det. Men det noget man vænner sig hurtig til,og få dage efter jeg hade kørt med den tænker jeg slet ikke over det mere.

• #13   22. aug 2019 Pb

• #14   22. aug 2019 Der er tale om 2 biler.. ???? Min far,s og min egen begge samme modeler. Måske jeg burde have skrevet det i det andet.. Men kunne du ikke vide.. ????

• #15   22. aug 2019 Men ender sig hurtigt til sådan. Var inde igår og få lagt andet software chip på så nu kun 175. Istedet for det andet var for meget til det holder...
    Sidder jeg og læser på udlanske hjemmesider, skriver de smf på 1,6 og 1,9 motor men ikke 2,0 tdi. Men ja det nok en smag sag.. Tæ ker fordi jeg skal købe et andet sæt gør ikke mig noget.. Jeg setter bare pris på hjælpen og de gode svar som muligt.

• #16   23. aug 2019 300.000km på et svinghjul lyder for godt til at være sandt. Har du selv kørt alle km?

Men den Kia ceed jeg har nu fra 2013 har også enkelt masse svinghjul original. Og jeg kan ikke mærke forskel på den og min gamle 1900 altea ved igangsætning osv. Jeg ville uden tøven vælge single igen. Fri for den udgift fremadrettet

• #17   23. aug 2019 Nej det har jeg dog ikke men sælger oplyste da jeg købte den for 2 år siden den ikke var skiftet, og tænkte den skulle skiftes før eller siden.. Men ikke varet noget de 2 sidste år før nu her. Der er kvittering på alt hva der er skiftet på den nemlig men ingen kobling svinghjul. A den dur.

• #19   24. aug 2019 Ja #18 der er ikke noget nyt i hvordan et dmf svinghjul virker,Det har jo været på nogen diesel biler siden 98 ca. Og smf har været på diesel biler siden de blev opfandt og til nu,så begge bliver stadig brugt og smf det holder længere end dmf. det kan man ikke komme uden om,godt være være det er lidt mere kontant på nogen områder men det er også den eneste forskel.

• #20   24. aug 2019 Ja men folk påstår jo at det overhovedet ingen betydning har. ??

• #21   24. aug 2019 som jeg ser det har begge svinghjul hver sine fordele. Så ja selvfølig køre de ikke helt ens. da dmf er bygget til en bløder tilkobling,det så også der for det går hurtigere til over tid især vis bilen er bleven godt (tunet).Det så der fordelen ved smf er det er stærkere og holder bedre til de hk. Og kan man finde ud af at koble let til så er der ikke meget forskel. Men forskel er der,men det med gearkassen ikke kan holde til det er ikke rigtig.har set bilen både med smf køre over 500.000 km, og Det samme med dmf. Hvor de stadig køre med den orginale gearkasse.

Kommentér på:
svinghjul kobling bkd

Annonce