{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
852 visninger | Oprettet:

For Stor en Første bil???? {{forumTopicSubject}}

Hey er en knægt på 17 der ikk har fået kørekort endnu.
Men er gået i gang med at kikke efter en bil nu så den kan komme op og køre til kortet kommer.
Har forelsket mig i en Toyota Celica 86-87 men er det noget Lort men henblik på pålidelighed??? og er den overhoved til at betale i forsikring som 18 årig? Og er det en god ide og forsikre den i min fars navn?

Ved godt det er mange spørgsmål håber i ken hjælpe...
På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For Stor en Første bil????
  • #1   21. jul 2004 nu ved jeg ikk hvor du er fra.. men www.soenderjysk.dk er et godt valg hvis du bor i sønderjylland. jeg giver godtnok 11800 for min uno.. men det koster at have en turbo smiley er ellers glad for min uno turbo og de koster ikk det vilde i anskaffelse.. og man kan næste købe en hel uno i nye reservedele. smiley

  • #2   21. jul 2004 Er fra rødovre (en forstand til KBH) og det er MEGET langt fr adet billigeste sted af forsikre plus her er meget hårværk og en masse andet skidt.... En anden ting er om det kan betale sig at hente den i tyskland????

  • #3   21. jul 2004 Prøvede aros forsikring de vil have 19800 om året for at forsikre en bil til 20000...... SINDSYGT

  • #4   21. jul 2004 Angående forsikring kunne du spørge Stefan H herinde han har en Celica kan være han kan give et bud på forsikrings prisen men er dog svært som nybegynder at få billig forsikring men valget af en Toyota er ikke så ringe , ved også hvor der er en snart helt nysynet Toyota Twincam fra 1986 kørt ca. 200000 rød med sideskørter bagspoiler og rigtig flot stue koste helt nysynet 19k med plader hvis det er noget men skal først synes om ca 8-10 dage før er den ikke færdig og forsikrings mæssigt ved jeg ikke hvad den koster.

  • #5   21. jul 2004 Min er første bil er pudsigt nok en Toyota Celica 1.6 GT Twincam, se profil... Jeg bor i sønderjylland og har Sønderjydsk Forsikring, var også meget i tvivlt om jeg ville have den bil mht. forsikring og den slags, giver 13000 kr årligt ansvar godt nok lidt dyrt, men jeg ville have en bil som var lidt anderledes i forhold til hvad andre unge købte. Hvis jeg havde købt VW ville det have kostet mig 10-11000 ved samme selskab, og så syntes jeg ikke at forskellen er så stor. Og en celica er en god bil og den kører godt uden nogle fejl, så efter min mening er det et godt valg du tar, men find ud af hvad du skal give i forsikring før du går ud og køber en bil.

  • #6   21. jul 2004 Vedr. forsikring så drop det med din far's navn, der kommer jo alligevel en dag hvor du skal have din egen forsikring. Ydermere mener jeg ikke at ansvars-forsikringen dækker 100% i tilfælde af at du laver en skade når den står i din fars navn. Nej start du med en fin gammel Volvo Amason, VW folkevogn eller Fiat 12-7. Jeg kan huske at ALKA gav anciennitet selvom man forsikrede en Scooter 45?

    JD


  • #7   21. jul 2004 rigtigt.. drop det med pappa... hvis i bliver opdaget i det koster det altså også kassen.. læste et sted noget med 80.000.. hvorfor så ikk selv forsikre den de år og falde i præmie.. ville også sige at en amason ville være en fin start bil.. den er altså også noget for sig.. på den seje måde smiley

  • #8   21. jul 2004 Okay Thanks!!!

    Er der nogen der har erfaringer med at hente bil syd for grænsen??? og kan det betale sig....


  • #9   21. jul 2004 Holder mig nok stadig til celica'en men med udeboende SU klarer jeg nok forsikringen alligevel....


  • #10   21. jul 2004 har ikk erfaring med det.. men tror ikk det kan betale sig hvis du tænker på at få et dansk firma til at aflevere den der.. men at importere dem er en mulighed..

  • #11   21. jul 2004 Thor J, hvis du ikke har erfaring med import eller kan få en til at hjælpe dig med at importere en feks. tysk bil, så skal du SATANEDME sætte dig grundigt ind i de forskellige regler vedr. import af brugt bil. Både synsmæssigt og toldmæssigt, og du skal for alt i verden sende en kopi af reg. attesten til toldkontret inden så du ved hvad afgiften cirka ligger på. Jeg har selv importeret min Porsche så.......... been there tryed that got the tshirt

    get it?

    JD


  • #12   21. jul 2004 Kan kun sige gode ting om den bil.. Jeg har både haft en 2.0GT og min nuværende GT-FOUR.. Dejlig bil.. Jeg har en ven som har en 1.6GT'er og han klager aldrig!

    Men henblik på forsikring, så ville jeg nok få den i dit fars navn.. Da den nok bliver liiige lovlig dyr for dig selv med din alder..

    Men en lækker bil er det sku! Held og Lykke!!!


  • claus h
    claus h Tilmeldt:
    jul 2004

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #13   23. jul 2004 Det med at forsikre i ens fars navn er noget rigtigt hø. hvis det bliver opdaget og det vil det jo højst sandsynligt gøre ved et uheld da din far nok ikke køre rundt med det nyeste inden for techno i cd afspilleren eller 2 mdr udbetalingskort fra su-styrelsen.

    NEJ fakta.....!!!! hvis du skal betale 20000,00 kr for at forsikre denne toyota og din far skal betale 5000,00 kr i årlig forsikring og du bliver opdaget så har du underforsikret din bil og i dette tilfælde vil udbetalingen være 1/4 del af skaden det vil sige ok min bil koster små 40000 kr. det er hvad det er at du får 10000 kr. i udbetaling men hvad men den person du køre ind i fin spritny bil til 400.000 kr. udbetaling til denne er 100.000 kr. resten hænger du selv på 300.000 kr er mange penge at starte et liv på som gæld og nu har vi ikke talt om pris på de skader der er pådraget personerne i den bil du kørte ind i.......

    det er dyrt men få din egen forsikring.

    Husk det sker ikke kun for naboen !!!!!!!


Kommentér på:
For Stor en Første bil????

Annonce