{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.884 visninger | Oprettet:

Kim B
Kim B
Online Tilmeldt:
5. jul 2008
Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.371

Signal til bakkamera {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg var forbi Citroen for at høre om hvor jeg kunne finde signal til mit bakkamera så det tænder op når jeg sætter i bakgear.
Ham mekanikeren jeg snakkede med sagde at jeg bare kunne snuppe signal direkte fra ledningen i baglygten (lodde min ledning på den originale) og så var den helt fin.

Men hvad er andres erfaring med dette når nu der er pærekontrol på bilen?

Det er en helt ny Citroen Jumper.

Mvh
Kim


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Signal til bakkamera
  • #2   30. nov 2019 man skal passe på med og sætte noget direkte til ved baglygterne.

    vi havde en kunde der havde fået monteret GPS med stor skærm og bakkamera i/på sin jumper varebil.

    det virkede kun en lille uges tid så manglede den baklys.
    og fejlen var en defekt bsi boks.

    og en anden kunde lavede lidt det samme bare i en Citroen person bil.

    jeg ville sætte et relæ ind over, det trækker. nemlig ikke særlig meget strøm.
    og trække en + ledning fra batteriet med en sikring i mellem.
    så er man sikker på at, man ikke ødelægger noget.


  • #3   30. nov 2019 Ingen problem i at tage det fra baglygten (læs baklyset)

    Bare husk en korrekt dimensioneret sikring.


  • Kim B
    Kim B Online Tilmeldt:
    jul 2008

    Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.371
    #4   30. nov 2019 Tak for det begge 2

    Jeg tænker også at smide et relæ på så man er sikker på at der ikke lige pludseligt render strøm den anden vej fra skærmen hvis den går i udu smiley

    I min Fiat Ducato var der et ekstra stik i stolpen bag højre baglygte som jeg kunne fange baklys signal i.... Sidder der samme stik i sådan en Jumper?

    Og nu vi er i gang med spørgsmål...
    Under pladen ved gulvet i passager siden er der en masse ledninger og stik. Det ene stik ligner ret meget et der passer i en radio, er man mon så heldig at der er højtaler kabler i det stik?
    Skal have sat min forstærker og bas i igen og den kan tage lyd ind via højtaler kabler, så ville være perfekt ikke at skulle trække hele vejen op til radioen samt at skulle rode med de originale ledninger bag radioen.
    Det minder om hun stik af denne model https://www.thansen.dk/bil/udstyr/hifi/hifi-montering/iso-din-kabler/ford/adapter-iso-fiesta-10-focus-c-max-11-/n-1775716886/pn-657572609/


  • #5   2. dec 2019 Man vil typisk tage det via baklyset, med et relæ, som de andre siger smiley

  • #6   2. dec 2019 mht. til at hente lyd via radioens kabler, så er det aller mest optimale et T-kabel imellem, hvor du kan tage signalet fra uden at klippe eller lodde i det originale ledningsnet smiley

Kommentér på:
Signal til bakkamera

Annonce