{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.991 visninger | Oprettet:

Gearskifte/kobling problemer - fiesta 2010 {{forumTopicSubject}}

Davs herinde

Jeg har en fiesta 1,6 tdci fra 2010, som i noget tid har drillet lidt med at komme i bakgear, inden for den seneste måned er den så begyndt på i ny og næ, lige efter at have været i bak, at hoppe ud af første. Så i går da jeg skulle ud og køre nåede jeg måske 100 meter, og nu kan den ikke længere gå i gear, ingen af dem. Den kan sagtens startes og stå i tomgang i frigear, men hvis jeg prøver at skifte, hoster og pruster den.

Har snakket med lidt forskellige mekaniker som enten mener at det kunne være en defekt hoved/slave cylinder til koblingen, eller i den anden ende af skalaen, en defekt gearkasse.

Ville høre jer ad hvad jeres mening er, før jeg smider den på værksted. Tak på forhånd.

Vh Lasse


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gearskifte/kobling problemer - fiesta 2010
  • #1   5. dec 2019 Det er vel en slidt kobling, og lortet skal ved skilles af uanset. ??

  • #2   5. dec 2019 Kommer an på hvad problemet er, det ene værksted skød på 2000-3000, - for udskiftning af cylinderen, et andet sagde 14000-18000,- for en gearkasse renovation, og hvis det ligger deroppe er den ikke det værd.

  • #3   5. dec 2019 Kan du sætte den i alle gear nu når du har slukket motoren ?

  • #4   5. dec 2019 Det vil jeg mene, ja.

  • #5   5. dec 2019 Derfor sikkert kobling.

    Men du må finde dig et værksted der er bedre end dem du har prøvet til nu.


  • #6   5. dec 2019 Okay så det nok enten kobling/trykplade gliderør/tryklejer der er gået til. eller som din mekaniker siger slave cylinder der er død/utæt. da min tidliger bil med samme type motor gjorde det. var det trykplade der var knækket. Så den fik ny kobling trykplade gliderør/tryklejer.

  • #7   5. dec 2019 Puuh det lyder dyrt, men i det mindste ikke så dyrt som en reperation af gearkassen.

  • #9   6. dec 2019 Har smidt den på et erfaren værksted, og ja 276000 for at være præcis. Det spøjse er dog bare at da den i går skulle hentes af vognmanden, pludselig sagtens kunne gå i gear og køre..

  • #10   6. dec 2019 Lyder som de samme problemer jeg har med min gamle corsa. Jeg har dog bare haft problemet i et halvt års tid nu hvor jeg i mellemtiden har fået skiftet kobling gearolie, osv. Jeg kan dog godt gå i bakgear hvis jeg først går i 2 gear men har den ikke været i 2 gear eller 1 nogen gange så den sku stædig.

    Faktisk det eneste jeg ikke har gjort endnu er at renovere gearkasse som jeg ikke tør spørg min mekaniker, om hvad det løber op i. Så jeg når nok dertil hvor det må være bilen der ryger eftersom min håndbremse, også begynder at drille.




  • #11   8. dec 2019 Ja det er jo lidt det man skal tage stilling til. Havde fat i et andet værksted, som specalisere sig i renovation af gearkasser, og de skød på mellem 14000 - 18000,- og der er bilen bare ikke det værd længere.

Kommentér på:
Gearskifte/kobling problemer - fiesta 2010

Annonce